Η ανάγκη για ούρηση τη νύχτα (λέγεται νυκτουρία) είναι ένα πρόβλημα που αφορά σε περισσότερους από έναν στους δύο ανθρώπους ηλικίας άνω των 50 ετών, αλλά και πολλούς νεότερους, ενώ οι ηλικιωμένοι κάνουν "βόλτα" στην τουαλέτα και δυο και τρεις φορές κάθε βράδυ...

Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Ναγκασάκι, με επικεφαλής τον Ματσούο Τομοχίρο, έκαναν τη σχετική ανακοίνωση στο συνέδριο της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Ουρολογίας στο Λονδίνο. Μελέτησαν 321 άνδρες και γυναίκες, που έβαζαν αρκετό αλάτι στα φαγητά τους. Ο περιορισμός του αλατιού κράτησε 12 εβδομάδες και η ποσότητά του στον οργανισμό των συμμετεχόντων παρακολουθείτο συνεχώς με βιοχημικές αναλύσεις.

Όσοι μείωσαν τη μέση ημερήσια κατανάλωση αλατιού από 10,7 γραμμάρια σε 8 γραμμάρια, μείωσαν τις νυχτερινές επισκέψεις στο μπάνιο από 2,3 φορές ανά βράδυ κατά μέσο όρο σε 1,4 φορές. Όσοι, αντίθετα, αύξησαν τη μέση κατανάλωση αλατιού από 9,6 σε 11 γραμμάρια, αύξησαν επίσης τη νυχτερινή ούρησή τους από 2,3 σε 2,7 φορές ανά βραδιά.

«Αυτή είναι η πρώτη μελέτη που δείχνει πόσο η κατανάλωση αλατιού επηρεάζει τη συχνότητα της νυχτερινής ούρησης, συνεπώς πρέπει να επιβεβαιωθεί από μεγαλύτερες μελέτες. Όμως διαφαίνεται η πιθανότητα ότι, με μια απλή τροποποίηση στη διατροφή, είναι δυνατό να βελτιωθεί σημαντικά η ποιότητα ζωής πολλών ανθρώπων, καθώς η νυκτουρία συνιστά πραγματικό πρόβλημα για πολλούς, ιδίως όσο γερνάνε» δήλωσαν οι ερευνητές.

Το πρόβλημα, βέβαια, δεν είναι τόσο στο αλάτι που βάζουμε σπίτι μας, όταν μαγειρεύουμε, αλλά στο "κρυμμένο" αλάτι, που περιέχουν πολλά συσκευασμένα και έτοιμα γεύματα και σνακ. Για παράδειγμα στο ψωμί και στα δημητριακά πρωινού, στα τυριά, στα αλλαντικά, σε έτοιμες σάλτσες και φυσικά τα αλμυρά τρόφιμα (π.χ. πατατάκια, αλατισμένοι ξηροί καρποί κ.λπ.).