Με τη φράση "Αγαπημένο μου ημερολόγιο" έχουν ξεκινήσει "ποταμοί" ανομολόγητων εξομολογήσεων... Το να διατηρεί κάποιος ημερολόγιο είναι λυτρωτικό και έχει μακροπρόθεσμα οφέλη στην υγεία.

Ερευνητές του Πανεπιστημίου της Αριζόνα διαπίστωσαν ότι η συγγραφή ημερολογίου μετά από ένα διαζύγιο, όχι μόνο βοήθησε τους ανθρώπους να ισορροπήσουν συναισθηματικά και να προχωρήσουν, αλλά είχε ευεργετικά οφέλη και στη λειτουργία της καρδιάς τους.

Ο συγγραφέας Dr James Pennebaker, που έχει συλλέξει όλα τα ευρήματα μελετών για το συγκεκριμένο θέμα, διαπίστωσε, επίσης, ότι το να κρατά κάποιος ημερολόγιο μειώνει την κατάθλιψη και το άγχος, ενισχύοντας τα λεγόμενα Τ-λεμφοκύτταρα του οργανισμού.

Η θεωρία είναι ότι γράφοντας, εκφράζετε τις σκέψεις και τα συναισθήματά σας και τα βάζετε σε σειρά, μειώνοντας το στρες που σας προκαλούν και έχοντας ευεργετική επίδραση στο σώμα.

Επιπλέον άλλη έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Λάνκαστερ έχει δείξει ότι η καταγραφή των εμπειριών σε ένα ημερολόγιο βοηθάει, ώστε να τα θυμάστε αργότερα. Έτσι το ημερολόγιο θα μπορούσε να είναι και ένα χρήσιμο εργαλείο για να κρατάτε ζωντανές τις αναμνήσεις καθώς γερνάτε.

Σύμφωνα με την ψυχολόγο Dr Jane McCartney: "Γράφοντας κάτι, βάζουμε "φρένο" στον κυκεώνα των αχαλίνωτων σκέψεών μας. Αυτό δίνει στα πράγματα μια προοπτική, σας συγκρατεί, ώστε να μην έχετε εμμονές και μπορεί να σας βοηθήσει να κατανοήσετε σκέψεις και συναισθήματα.

Εάν, για παράδειγμα, ξυπνάτε στις 3 τα ξημερώματα ανησυχώντας για τα προβλήματά σας, γράψτε τα στη σελίδα του ημερολογίου σας. Κι αν δεν είστε συγγραφέας, μην ανησυχείτε, μπορείτε να γράψετε όπως θέλετε, κάνοντας λίστες ή φτιάχνοντας χάρτες. Δεν χρειάζεται να είναι κάτι επίσημο".

Εν κατακλείδι, όλοι οι ειδικοί συμφωνούν ότι το να γράφετε ημερολόγιο μπορεί να σας βοηθήσει να βρείτε νόημα σε σημαντικά πράγματα και να σας βοηθήσει να απολαύσετε τα μικρά. Όλα αυτά οδηγούν σε μια πλήρη, πλούσια ζωή...