Σύμφωνα με τους ειδικούς του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου τα παιδιά είναι πιο ευάλωτα στην αφυδάτωση από ό,τι οι ενήλικες. 

Η ποσότητα των υγρών, που χρειάζεται ένα παιδί για να καλύψει τις ανάγκες του, εξαρτάται από την ηλικία, το μέγεθος του σώματος, το επίπεδο της σωματικής του δραστηριότητας, αλλά και τις περιβαλλοντικές συνθήκες (ζέστη και υγρασία). 

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ασφάλειας Τροφίμων προτείνεται η κατανάλωση του νερού στα παιδιά 2 ετών να ξεκινάει από τα 1,3 λίτρα την ημέρα, με προοδευτική αύξηση έως την ηλικία των 17 ετών, οπότε συστήνονται τα 2,2 με 2,5 λίτρα νερού ημερησίως.

Πλήθος μελετών αποδεικνύει ότι το επίπεδο υδάτωσης και η κατανάλωση νερού έχουν άμεση επίδραση στα παιδιά, ειδικά σε σχέση με τη σωματική δραστηριότητα και την πνευματική λειτουργία.

Διατηρώντας επαρκή ενυδάτωση, τόσο πριν από την άσκηση, όσο και κατά τη διάρκεια αλλά και το τέλος της άσκησης, βελτιώνεται η απόδοση, ακόμα και των αθλητών υψηλού επιπέδου. Επιπλέον έχει βρεθεί ότι η καλή ενυδάτωση βοηθάει στη συγκέντρωση και στην εγρήγορση, χαρακτηριστικά τα οποία παίζουν σημαντικό ρόλο σχεδόν στο σύνολο των αθλημάτων.

Ειδικότερα κατά την άσκηση υπό ζεστές περιβαλλοντικές συνθήκες, που ο κίνδυνος αφυδάτωσης είναι μεγαλύτερος, η διατήρηση της ενυδάτωσης είναι κρίσιμη, προκειμένου να αποφευχθούν σοβαρές διαταραχές, όπως είναι οι θερμικές κράμπες, η θερμική εξάντληση/υπερθερμία και άλλα.

Όμως, πέρα από την καλά εμπεριστατωμένη επίδραση στην άσκηση, νεότερα δεδομένα αναδεικνύουν και μία, ακόμη, άκρως ενδιαφέρουσα πτυχή της επίδρασης της κατανάλωσης νερού, η οποία αφορά στην πνευματική λειτουργία.

Έχει αποδειχτεί, λοιπόν, ότι ακόμη και η ήπιου βαθμού υπο-υδάτωση (μείον 1 με 2% του σωματικού βάρους) έχει αρνητικό αντίκτυπο σε διάφορες νοητικές λειτουργίες. Για παράδειγμα, επηρεάζει την προσοχή, τη συγκέντρωση και τη μνήμη, ενώ σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό αφυδάτωσης παρατηρούνται πονοκέφαλοι, ευερεθιστότητα και κακή διάθεση.

Ο πλέον υγιεινός, οικολογικός και οικονομικός τρόπος για να έχουν τα παιδιά πάντα μαζί τους καθαρό και υγιεινό νερό, είναι να εφοδιάζονται από το σπίτι με νερό σε επαναχρησιμοποιούμενο δοχείο. Έτσι αυξάνονται οι πιθανότητες το παιδί να μπορεί να πίνει πάντα καθαρό νερό και να παραμένει ενυδατωμένο.

Δεδομένου ότι η κατανάλωση νερού είναι άμεσα συνυφασμένη με την απέκκρισή του, δηλαδή με την τουαλέτα, πολύ σημαντική είναι η καθαριότητα στις σχολικές τουαλέτες. Πολλά παιδιά περιορίζουν σημαντικά την κατανάλωση των υγρών στο σχολείο, ώστε να αποφεύγουν τις συχνές επισκέψεις στις τουαλέτες, ειδικά αν αυτές είναι πλημμελώς καθαρισμένες.

Συστήνεται τα κυλικεία των σχολείων να παρέχουν άφθονες επιλογές «υγιεινών» υγρών, όπως εμφιαλωμένο νερό, γάλα σε διάφορες μορφές, φυσικούς χυμούς, αλλά και φρούτα.