Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης PURE, που δημοσιεύθηκαν στο Lancet, όταν μιλάμε για δραστηριότητα δεν εννοούμε αυστηρά την κλασσική γυμναστική, την οποία πολύς κόσμος τη βαριέται και δυσανασχετεί όταν καλείται να την εντάξει στην καθημερινότητά του.

Θα μπορούσε να είναι το περπάτημα, ο χορός, οι δουλειές του σπιτιού ή ακόμη και η κηπουρική. Θα μπορούσε να είναι η "κατάργηση" του αυτοκινήτου από και προς το γραφείο/σούπερ μάρκετ/σχολείο των παιδιών κτλ (αφήστε που έτσι γίνεται και οικονομία στη βενζίνη).

Ένας στους δώδεκα πρόωρους θανάτους παγκοσμίως θα μπορούσε να αποφευχθεί, αν όλοι οι άνθρωποι έκαναν κάθε μέρα 30 λεπτά οποιασδήποτε δραστηριότητας, για τουλάχιστον πέντε μέρες την εβδομάδα, εξήγησε ο επικεφαλής της μελέτης, καθηγητής Σκοτ Λίαρ της Σχολής Επιστημών Υγείας του Πανεπιστημίου Σάιμον Φρέιζερ του Καναδά.

Η έρευνα PURE συμπέρανε ότι περίπου μία στις είκοσι περιπτώσεις καρδιοπάθειας (4,6%) θα ήταν δυνατό να προληφθεί, αν ο καθένας σηκωνόταν από την καρέκλα και καταπιανόταν με κάποια δραστηριότητα για 150 λεπτά μέσα στην εβδομάδα.

Εννοείται ότι για τους πιο δραστήριους ο κίνδυνος καρδιοπάθειας και πρόωρου θανάτου μειώνονται περαιτέρω. 

Οι ερευνητές ανέλυσαν στοιχεία σε βάθος επταετίας για περισσότερες από 130.000 ανθρώπους ηλικίας από 35 έως 70 ετών σε 17 χώρες υψηλού, μεσαίου και χαμηλού εισοδήματος.

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, σχεδόν ένας στους τέσσερις ανθρώπους ηλικίας 18 έως 64 ετών διεθνώς (ποσοστό 23%) δεν πληροί το «πλαφόν» των 150 λεπτών δραστηριότητας την εβδομάδα και σε ορισμένες αναπτυγμένες χώρες αυτό ισχύει για τρεις ανθρώπους στους τέσσερις.

Όμως αν κάποιος τηρεί το εβδομαδιαίο 150λεπτο κινητικότητας, ο κίνδυνος πρόωρου θανάτου από οποιαδήποτε αιτία μειώνεται κατά 28%, ενώ ο κίνδυνος καρδιοπάθειας κατά 20%.