Νέα έρευνα, που δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση Developmental Science, έδειξε ότι το 25% των μαθητών που "τα βρίσκει μπαστούνια" στο σχολείο, έχει κάποιο πρόβλημα με την ακοή του, το οποίο διαλάθει της προσοχής των γονιών και των εκπαιδευτικών.

Η επιστημονική ομάδα από το Πανεπιστήμιο Coventry διαπίστωσε ότι ένα στα τέσσερα παιδιά ηλικίας από 8 έως 10 χρόνων με δυσκολίες στην ανάγνωση, εμφανίζει ήπια ή μέτρια εξασθενημένη ακοή.

Στη μελέτη συμμετείχαν 196 μαθητές. Από αυτούς το ένα τέταρτο όσων είχαν δυσλεξία είχε αδιάγνωστα προβλήματα ακοής, ενώ το ένα τρίτο των παιδιών με επαναλαμβανόμενες λοιμώξεις στο αυτί είχε προβλήματα με την ανάγνωση και με τη γραφή. Οι ερευνητές λένε ότι τα προβλήματα ακοής μπορεί να εμποδίσουν τους μαθητές να κατανοήσουν πώς οι ήχοι και η γλώσσα μεταφράζονται στις λέξεις που βλέπουν σε μια σελίδα.

Η συγγραφέας της μελέτης Dr Helen Breadmore εξήγησε: "Πολλά παιδιά στο σχολείο μπορεί να έχουν μια ήπια απώλεια ακοής, που δεν έχει εντοπιστεί, γεγονός που τα δυσκολεύει στη μελέτη. Οι τρέχουσες διαδικασίες εξέτασης της ακοής δεν συμπεριλαμβάνουν αυτά τα παιδιά, γιαυτό θα συμβουλεύαμε όλα τα παιδιά να εξετάζονται για τυχόν προβλήματα με τα αυτιά τους επισταμένως και πιο συχνά.

Μια ήπια-μέτρια απώλεια ακοής θα δυσκολέψει την αντίληψη των ήχων της ομιλίας, ιδιαίτερα σε ένα περιβάλλον όπως αυτό μιας σχολικής αίθουσας, που έχει σχεδόν πάντα θόρυβο και άλλους περισπασμούς.

Ως εκ τούτου, τα παιδιά που έχουν υποστεί επανειλημμένες μολύνσεις στα αυτιά τους, οι οποίες τους έχουν αφήσει "κουσούρι" στην ακοή, δυσκολεύονται να πιάσουν όλες τις ομιλίες και κατ' επέκταση να έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες, που είναι κρίσιμες στα αρχικά στάδια της μάθησης".