Ειδικότερα τα καρύδια και τα φυστίκια είναι αυτά που φαίνεται να είναι λίγο περισσότερο ωφέλιμα από τους υπόλοιπους ξηρούς καρπούς. Τα καρύδια θεωρούνται εδώ και πολύ καιρό «υπερτροφή», καθώς έχουν πολλά αντιοξειδωτικά, πρωτεΐνες, θρεπτικά συστατικά, ορυκτά και φυτικές ίνες. 

Η επικεφαλής ερευνήτρια, καθηγήτρια διατροφολογίας στο Πανεπιστήμιο Harvard Dr Marta Guasch-Ferre, δήλωσε ότι οι ξηροί καρποί με κέλυφος θα έπρεπε να ενταχθούν στο καθημερινό διαιτολόγιο για τη μείωση του κινδύνου χρόνιων ασθενειών στους γενικούς πληθυσμούς.

 Η μελέτη διαπίστωσε μια αντίστροφη σχέση ανάμεσα στην κατανάλωση των ξηρών καρπών και στα περιστατικά εμφραγμάτων, εγκεφαλικών και άλλων καρδιαγγειακών παθήσεων. Για παράδειγμα, όσοι έτρωγαν καρύδια δύο ή περισσότερες φορές την εβδομάδα, είχαν κατά μέσο όρο 19% μικρότερο κίνδυνο για καρδιαγγειακή νόσο και 21% μικρότερο κίνδυνο για στεφανιαία νόσο.

Όσοι έτρωγαν δύο ή περισσότερες φορές φιστίκια μέσα στην εβδομάδα, είχαν 13% μικρότερο καρδιαγγειακό κίνδυνο και 15% μικρότερο κίνδυνο για στεφανιαία, σε σχέση με όσους δεν έτρωγαν ποτέ ξηρούς καρπούς.

Εκείνοι που έτρωγαν πέντε ή περισσότερες μερίδες ξηρών καρπών άλλου είδους κάθε εβδομάδα, είχαν 14% μικρότερο κίνδυνο για καρδιαγγειακή νόσο και 20% μικρότερο κίνδυνο για στεφανιαία νόσο της καρδιάς ειδικότερα.

Η σχετική δημοσίευση έγινε στο περιοδικό Journal of American College of Cardiology.