Βέβαια αυτό δεν σημαίνει αυτομάτως ότι πρέπει να πίνουμε καφέ για λόγους πρόληψης. Το "παιχνίδι" μέχρι τώρα παιζότανε στις ποσότητες. Δηλαδή οι ειδικοί λέγανε ότι ο καφές βοηθάει, αλλά παίζει ρόλο η ποσότητα.

Τώρα η έρευνα από τα Πανεπιστήμια του Σαουθάμπτον και του Εδιμβούργου διαπίστωσε ότι τρία ή τέσσερα φλιτζάνια κάθε μέρα είναι ο ιδανικός αριθμός, που συνδέεται με μειωμένη πιθανότητα θανάτου κατά 17%, σε σύγκριση με τους ανθρώπους που δεν πίνουν κανένα. Αλλά ακόμη κι εκείνοι που πίνουν πολλούς περισσότερους καφέδες ωφελούνται σε ένα ποσοστό 10%.

Ειδική μνεία γίνεται στη μετα-ανάλυση στη θωράκιση του οργανισμού έναντι διάφορων μορφών καρκίνου, όπως είναι του προστάτη, του ενδομητρίου, του δέρματος και του ήπατος. Ο καφές βοηθάει, επίσης, και σε άλλες παθήσεις, όπως διαβήτης, χολολιθίαση, αρθρίτιδα, Πάρκινσον, κατάθλιψη, Αλτσχάιμερ.

Τα στοιχεία για το πιο δημοφιλές ρόφημα στον πλανήτη δημοσιεύονται στην επιθεώρηση BMJ και η μόνη περίπτωση που ο καφές κάνει ξεκάθαρα κακό είναι στην περίπτωση της εγκυμοσύνης - εκεί η υπερβολική ποσότητα αντενδείκνυται για λόγους υγείας του εμβρύου και της μέλλουσας μητέρας.

Βέβαια στο ενδεχόμενο πρόωρου θανάτου παίζουν ρόλο κι άλλοι παράγοντες, όπως η ηλικία, η έλλειψη άσκησης ή το κάπνισμα για παράδειγμα και όχι μόνο ο καφές.

«Η κατανάλωση καφέ φαίνεται γενικά ασφαλής στα συνηθισμένα επίπεδα πρόσληψης, με συνοπτικές εκτιμήσεις να υποδεικνύουν ότι η μεγαλύτερη μείωση του κινδύνου για διάφορα θέματα υγείας επιτυγχάνεται με τρία έως τέσσερα φλιτζάνια την ημέρα», εξήγησαν οι ερευνητές.

Μια κούπα στιγμιαίου καφέ περιέχει 100mg καφεΐνης, μια κούπα καφέ φίλτρου 140mg, μια κούπα τσάι 75mg, ένα κουτάκι αναψυκτικού τύπου κόλα 40mg, μια συσκευασία 250ml ενεργειακού ροφήματος περιέχει μέχρι 80mg, μια μέτρια σοκολάτα από 10-25mg.

Σε κάθε περίπτωση οι ερευνητές μας καλούν να αποφεύγουμε τα ροφήματα καφέ, που έχουν πολύ ζάχαρη, σαντιγύ, καραμέλα ή κρέμα και να προτιμάμε τις υγιεινές εκδοχές του ροφήματος.