Το γράμμα στον Άι Βασίλη ίσως πρέπει φέτος να περιλαμβάνει μικρότερη λίστα με παιχνίδια. Όχι μόνο γιατί το επιτάσσουν οι καιροί και οι συνθήκες, αλλά και γιατί τα πολλά παιχνίδια αποσπάνε τα παιδιά, δεν τα βοηθάνε να απολαύσουν την ενασχόληση και τη συγκέντρωση με κάποιο συγκεκριμένο παιχνίδι και τα κάνουν και κακομαθημένα.

Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξαν ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Toledo στο Οχάιο των Ηνωμένων Πολιτειών, όπως δημοσιεύει η επιθεώρηση Infant Behaviour and Development.

Οι ερευνητές έβαλαν 36 νήπια να παίξουν σε ένα δωμάτιο για μισή ώρα με τέσσερα και με δεκαέξι παιχνίδια. Διαπίστωσαν ότι τα μικρότερα παιδιά ήταν πολύ πιο δημιουργικά, όταν είχαν λιγότερα παιχνίδια για να παίξουν. Έπαιξαν, επίσης, με το κάθε παιχνίδι δύο φορές περισσότερο, αφού πρώτα σκέφθηκαν πώς αλλιώς μπορούν να το χρησιμοποιήσουν, επιμηκύνοντας τον χρόνο ενασχόλησης μαζί του και επεκτείνοντας το παιχνίδι τους με αυτό.

Οι συγγραφείς της μελέτης καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι οι γονείς, τα σχολεία και οι παιδικοί σταθμοί πρέπει να "εξαφανίζουν" τα περισσότερα από τα παιχνίδια και να "ανακυκλώνουν" τακτικά λίγα από αυτά κάθε φορά, προκειμένου να ενθαρρύνουν τα παιδιά να γίνονται πιο δημιουργικά και να συγκεντρώνονται περισσότερο.

"Κατά τη διάρκεια της παιδικής ηλικίας τα παιδιά αναπτύσσουν - αλλά ίσως δεν έχουν κατακτήσει ακόμη - ένα υψηλότερο επίπεδο ελέγχου πάνω στην προσοχή και στη συγκέντρωση. Η προσοχή τους και ως εκ τούτου το παιχνίδι τους μπορεί να διαταραχθεί από παράγοντες στο περιβάλλον τους, που ευνοούν τις αποσπάσεις της προσοχής. Τα αποτελέσματα της παρούσας μελέτης υποδεικνύουν ότι η αφθονία των παιχνιδιών μπορεί να δημιουργήσει μια τέτοια απόσπαση της προσοχής.

Όταν παρέχονται λιγότερα παιχνίδια στο περιβάλλον, τα μικρά παιδιά παίζουν περισσότερη ώρα με ένα μόνο παιχνίδι, επιτρέποντας ουσιαστικά στον εαυτό τους να εξερευνήσουν το παιχνίδι τους και να χρησιμοποιούν περισσότερο τη φαντασία τους, παίζοντας πιο δημιουργικά", επεσήμανε η επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης Dr Carly Dauch.