Μαθητές στα ελληνικά σχολεία δέχονται σεξουαλική παρενόχληση από άλλους μαθητές; Μαθητές δημοσιοποιούν αρνητικά σχόλια για άλλους συμμαθητές τους στο Διαδίκτυο; 

Μαθητές συκοφαντούν άλλους συμμαθητές τους; Ποιοι μαθητές πέφτουν συνήθως θύματα εκφοβισμού; 

Είναι μαθητές από φτωχές οικογένειες, με μαθησιακές δυσκολίες, από οικογένειες μεταναστών, υπέρβαροι, μαθητές που δεν ταιριάζουν με την αναμενόμενη εικόνα ενός αγοριού ή κοριτσιού; Πώς διαχειρίζονται οι μαθητές τον σεξουαλικό προσανατολισμό ή την ταυτότητα του φύλου τους στο σχολικό περιβάλλον; Πόσο συχνά είναι τα κρούσματα ομοφοβικού και τρανσφοβικού εκφοβισμού στο ελληνικό σχολείο;

Αυτά τα ερωτήματα αναμένεται να απαντήσει, μεταξύ άλλων, η έρευνα.

Στην Ελλάδα, η έρευνα υλοποιείται από το Κέντρο Μέριμνας Οικογένειας και Παιδιού (ΚΜΟΠ), το οποίο είναι και ο συντονιστής του έργου, σε συνεργασία με το «Πολύχρωμο Σχολείο».

H έρευνα απευθύνεται στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση (δάσκαλοι, σχολικοί σύμβουλοι, ψυχολόγοι). Σκοπός της είναι η πλήρης καταγραφή του φαινομένου και κυρίως η αναγνώριση των χαρακτηριστικών των διακρίσεων και του εκφοβισμού λόγω σεξουαλικού προσανατολισμού και ταυτότητας φύλου και χαρακτηριστικών φύλου, από την πρώτη τάξη του δημοτικού έως και την τελευταία του λυκείου.

Η έρευνα περιλαμβάνει προσωπικές συνεντεύξεις και ένα online ερωτηματολόγιο. Όσοι ενδιαφέρονται να πάρουν μέρος στην έρευνα μπορούν να συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο μέχρι την Παρασκευή 19 Ιανουαρίου, στη σελίδα: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdpoJ5fcD8dXTF6R9Be8N34ynfpxAeKo0V02O1X_xDm6DB93A/viewform.

Το έργο ΗΟΜΒΑΤ χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο πλαίσιο του προγράμματος Rights, Equality and Citizenship Programme (REC) 2014-2020.