Εδώ μια απλή πανσέληνο έχει και αισθανόμαστε επηρεασμένοι. Πόσω μάλλον τώρα με την υπερσελήνη, το «μπλε φεγγάρι» και τη σεληνιακή έκλειψη ταυτόχρονα. Μύθοι, δοξασίες και ασυνήθιστα συμπτώματα έδωσαν και πήραν...

Οι επιστήμονες έχουν πει ξανά και ξανά ότι η φάση του σεληνιακού κύκλου σε μια δεδομένη νύχτα επηρεάζει πόσο κοιμόμαστε, το είδος του ύπνου που κάνουμε και τις διαθέσεις μας την επόμενη μέρα. Γιατί, ακριβώς, γίνεται αυτό, παραμένει μυστήριο. 

Σύμφωνα με τον καθηγητή του Πανεπιστημίου της California, Berkeley, ειδικό σε θέματα ύπνου Dr Matt Walker, τις νύχτες με πανσέληνο κάνουμε κατά μέσο όρο 30 λεπτά λιγότερο βαθύ, χωρίς όνειρα ύπνο, ενώ ο καλύτερος ύπνος μας τείνει να συμβεί τη νύχτα που το φεγγάρι είναι μισό.

Η επίδραση του «μπλε φεγγαριού» είναι μεγαλύτερη στις γυναίκες, πάντως, από ό,τι στους άνδρες. Όπως εξηγεί ο ειδικός, ενώ οι γυναίκες βλέπουν μια πτώση στον REM - γρήγορο ύπνο των ματιών (κατά τη διάρκεια του οποίου ονειρευόμαστε), υπάρχει μια αύξηση του ύπνου REM για τους άνδρες κατά τη διάρκεια της πανσελήνου. Κατά μέσο όρο υπάρχει μια αύξηση από 70 έως 90 λεπτά ύπνου REM, λέει ο Dr Walker, το οποίο «ως ποσοστό, είναι πραγματικά αξιοσημείωτο». Άρα οι άνδρες βλέπουν περισσότερα όνειρα.

Οι άνδρες «καταλήγουν να έχουν πολύ περισσότερο ύπνο REM, ο οποίος έχει συνδεθεί με τη ρύθμιση της διάθεσης και των συναισθημάτων», εξηγεί ο Δρ Walker.

Οι γυναίκες, από την άλλη πλευρά, κοιμούνται λιγότερο βαθιά, λιγότερες ώρες κι αυτό έχει αρνητική επίπτωση στη διάθεσή τους.

Επιπλέον ο λιγότερος ύπνος απογειώνει το αίσθημα της πείνας. Όταν ο ύπνος είναι βαθύς, παράγουμε περισσότερο από μια ορμόνη που ονομάζεται λεπτίνη, η οποία μας βοηθά να αισθανόμαστε πλήρεις και ικανοποιημένοι. 

«Όταν χάσετε βαθύ ύπνο, χάνετε αυτό το σήμα κορεσμού και κερδίζετε το σήμα της πείνας», λέει ο Δρ Walker.