Η νέα έρευνα ουσιαστικά συμπυκνώνει όσα ξέρουμε ως τώρα. Και φαίνεται ότι ο συνδυασμός των ευρημάτων είναι αυτός που ρίχνει, τελικά, τον αριθμό στη ζυγαριά.

Όταν κάποιος τρώει αργά και μασάει καλά την τροφή του, συνήθως καταναλώνει μικρότερες ποσότητες φαγητού. Επιπλέον χωνεύει καλύτερα τις τροφές. Επίσης, αν κάποιος δεν τρώει βραδινό λίγο πριν κοιμηθεί, δεν βαραίνει το στομάχι του και δεν παίρνει βάρος. Διότι, αν ξαπλώσει αμέσως μόλις φάει, δεν "καίει" αυτά που κατανάλωσε. Για, δε, το επιδόρπιο, είναι προτιμότερο να καταναλωθεί αμέσως μετά το μεσημεριανό φαγητό.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την Χαρουχίσα Φουκούντα της Σχολής Ιατρικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κιούσου, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό BMJ Open.

Ανέλυσαν στοιχεία για σχεδόν 60.000 άτομα που έκαναν τακτικά τσεκ-απ. Από αυτούς, οι 33.455 έτρωγαν με κανονικό ρυθμό, οι 22.070 το καταβρόχθιζαν στα γρήγορα και οι 4.192 έτρωγαν αργά. Διαπιστώθηκε ότι αυτή η τελευταία ομάδα ήταν πιο υγιής από τις άλλες δύο.

Σε σχέση με όσους έτρωγαν με... ρυθμό πολυβόλου, όσοι έτρωγαν με κανονικό ρυθμό είχαν 29% μικρότερη πιθανότητα να είναι παχύσαρκοι, ενώ όσοι έτρωγαν αργά, είχαν 42% μικρότερη πιθανότητα.

Όσοι έτρωγαν επιδόρπιο μετά το φαγητό, ιδίως το βραδινό, καθώς και όσοι δεν έτρωγαν τίποτε το προηγούμενο δίωρο πριν από τον ύπνο, είχαν επίσης μικρότερες πιθανότητες παχυσαρκίας. Δεν ίσχυε το ίδιο για εκείνους που παρέλειπαν το πρωινό.

Σε κάθε περίπτωση οι ερευνητές εξηγούν ότι το αδυνάτισμα χρειάζεται μεθοδικότητα και κάποια απλά τρικ, με τη βοήθεια των οποίων η σωστή διατροφή γίνεται κάποια στιγμή τρόπος ζωής και τα παραπανίσια κιλά φεύγουν και δεν ξανάρχονται.