«Τρώτε» τα νύχια σας; Πέντε τρόποι που θα σας βοηθήσουν να απαλλαγείτε για πάντα από την βλαβερή συνήθεια!

Η ονυχοφαγία αποτελεί τον νούμερο ένα κίνδυνο για μόλυνση, όχι μόνο από τον νέο κοροναϊό, αλλά και από άλλους ιούς και βακτήρια. Εκτός αυτού όμως, το δάγκωμα των νυχιών μπορεί να βλάψει σοβαρά τα ίδια τα νύχια και να προκαλέσει δυσφορία ή αμηχανία λόγω της κακής τους εμφάνισης

Εάν υπήρξε ποτέ μια στιγμή για να σταματήσει δια παντός η συνήθεια της ονυχοφαγίας, αυτή είναι τώρα. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, οι ειδικοί της δημόσιας υγείας συστήνουν τα γνωστά πια προληπτικά μέτρα, όπως συχνό πλύσιμο των χεριών, κοινωνικές αποστάσεις και το να κρατάμε τα χέρια μας μακριά από το πρόσωπο, επομένως η διακοπή της συνήθειας αυτής είναι πιο επιβεβλημένη από ποτέ.

Η ονυχοφαγία αποτελεί τον νούμερο ένα κίνδυνο για μόλυνση, όχι μόνο από τον νέο κοροναϊό, αλλά και από άλλους ιούς και βακτήρια. Εκτός αυτού όμως, το δάγκωμα των νυχιών μπορεί να βλάψει σοβαρά τα ίδια τα νύχια και να προκαλέσει δυσφορία ή αμηχανία λόγω της κακής τους εμφάνισης. Όταν όμως προσπαθούμε να αφήσουμε πίσω, μια βαθιά ριζωμένη συνήθεια, το ερώτημα που προκύπτει είναι, πώς;

«Η ονυχοφαγία αποτελεί μία συνήθεια, που απαιτεί κόπο και χρόνο για να σταματήσει, αλλά δεν είναι δύσκολο να το κάνουμε», λέει ο Evan Rieder, MD, επίκουρος καθηγητής Δερματολογίας στη Νέα Υόρκη, ο οποίος είναι πιστοποιημένος από την επιτροπή ψυχιατρικής και δερματολογίας. «Απλώς απαιτεί οι άνθρωποι να έχουν κίνητρα, συνέπεια και να είναι πρόθυμοι να αντιμετωπίσουν αναπόφευκτα εμπόδια».

Μερικές ιδέες που μπορούν να βοηθήσουν στην διακοπή της βλαβερής συνήθειας είναι οι εξής:

  • Σκεφτείτε το επίπεδο κινήτρου σας:  Εάν δεν είστε πραγματικά πρόθυμοι να παραιτηθείτε, είναι απίθανο να συμβεί. Μια πραγματική επιθυμία να διακόψετε μια για πάντα αυτή τη συνήθεια, είναι το πρώτο σημαντικό βήμα.
  • Μην βασίζεστε αποκλειστικά σε πικρό βερνίκι νυχιών, μανικιούρ ή τσίχλες: Αυτές οι στρατηγικές δεν είναι συνήθως αποτελεσματικές, για να σας εμποδίσουν να δαγκώσετε τα νύχια σας. Παρόλα αυτά, ένα πικρό βερνίκι νυχιών ή ένα περιποιημένο μανικιούρ, θα μπορούσαν τουλάχιστον να δράσουν αποτρεπτικά. Και αν βρεθείτε σε μια αγχωτική κατάσταση, που συνήθως θα σας οδηγούσε στο δάγκωμα των νυχιών, μια τσίχλα μπορεί να σας βοηθήσει να κρατήσετε το στόμα σας απασχολημένο για λίγο.
  • Αυξήστε την επίγνωσή σας: Εάν δαγκώνετε ασυναίσθητα τα νύχια σας, χωρίς καν να το παρατηρείτε όταν το κάνετε, αυξάνει τον βαθμό δυσκολίας διακοπής. Όταν πιάσετε τον εαυτό σας στην πράξη, σημειώστε τι κάνετε και πώς αισθάνεστε εκείνη τη στιγμή. Βρίσκεστε μπροστά από την τηλεόραση, ελέγχετε τα email σας, αισθάνεστε άγχος ή απλά βαριέστε; Ο Δρ Rieder συνιστά να γράφετε (ακόμα κι αν κάνετε μια γρήγορη σημείωση στο τηλέφωνό σας) πού και πότε βρίσκεστε όταν δαγκώνετε τα νύχια σας, την ώρα της ημέρας και τι έχετε στο μυαλό σας εκείνη τη στιγμή. Αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να εντοπίσετε καταστάσεις, συναισθήματα, μέρη, ακόμη και άτομα που προκαλούν την τάση σας. Ο συνδυασμός μιας πραγματικής επιθυμίας για διακοπή, η επίγνωση του δαγκώματος και η λήψη σημειώσεων ή ημερολόγιο είναι βασικά συστατικά της θεραπείας αντιστροφής συνήθειας – μια αποδεδειγμένη προσέγγιση, σύμφωνα με τον Δρ Rieder.
  • Σκεφτείτε μια υποκατάστατη συμπεριφορά: Εάν αισθάνεστε την επιθυμία να δαγκώσετε, σκεφτείτε μια εναλλακτική αλλά λιγότερο βλαβερή πράξη, όπως να πιέσετε απαλά ένα δάχτυλο ή να σφίξετε κρυφά τη γροθιά σας. Μπορείτε επίσης να δοκιμάσετε μια μέθοδο που ονομάζεται αποσύνδεση: Όταν αισθάνεστε ότι το χέρι σας κινείται προς το στόμα σας, μετακινήστε το σκόπιμα σε μια υποκατάστατη θέση (όπως στον λοβό του αυτιού σας, όπου μπορείτε να κάνετε μια γρήγορη, ελαφριά συμπίεση πριν επιστρέψετε το χέρι σας στην αγκαλιά σας). Με την πρακτική αυτή, μπορεί να καταφέρετε να ελαττώσετε την ένταση της συνήθειας αυτή. Αυτή η προσέγγιση είναι λιγότερο αποδεδειγμένα αποτελεσματική, από τη θεραπεία αντιστροφής συνήθειας, σύμφωνα με τον Δρ Rieder.
  • Αποδεχτείτε ότι θα υπάρξουν αποτυχίες: Όταν έχετε μια συνήθεια για μήνες, χρόνια ή ακόμη και δεκαετίες, κανείς δεν μπορεί να αναμένει να το διακόψει εν μία νυκτί. Αναγνωρίστε ότι οι υποτροπές είναι ένα φυσιολογικό μέρος της διαδικασίας. Υπενθυμίστε στον εαυτό σας τα κίνητρά σας. Μείνετε ενήμεροι για τις καταστάσεις στις οποίες δαγκώνετε. Σκεφτείτε μια ακίνδυνη υποκατάστατη δράση. Και ζητήστε τη βοήθεια ενός ειδικού, εάν αντιμετωπίζετε προβλήματα – μπορεί να σας βοηθήσει να βρείτε εξατομικευμένους τρόπους αντιμετώπισης της κατάστασης που σας προβληματίζει.

Πηγή: Webmd

Διαβάστε ακόμη 

Πώς επηρεάζει ο κοροναϊός την καρδιά μας: ποιοι και τι πρέπει να προσέχουν

Πώς ταξιδεύουμε από εδώ και στο εξής με αεροπλάνα, τρένα, λεωφορεία και πλοία

 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ