4+1 άγνωστα οφέλη των μήλων που δεν πρέπει να αγνοήσετε

Όλοι έχουμε ακούσει την γνωστή έκφραση «Ένα μήλο την ημέρα, τον γιατρό τον κάνει πέρα». Πόση αλήθεια κρύβεται όμως πίσω της; Τα μήλα, δεν ανήκουν στην κατηγορία των «υπερτροφών», τα οποία παρουσιάζουν εξαιρετικά ευεργετικές ιδιότητες. Σύμφωνα με τους ειδικούς όμως, μάλλον ήρθε η στιγμή να ενταχθούν σε αυτή την «λίστα», καθώς τα οφέλη τους για την υγεία είναι πολλά.

Τα βασικά οφέλη των μήλων που δεν πρέπει κανείς να αγνοεί είναι τα εξής:

Αντικαρκινικές ιδιότητες

Σε σχέση με άλλα φρούτα και λαχανικά, τα μήλα διαθέτουν περισσότερες αντιοξειδωτικές ουσίες, ειδικά στην φλούδα τους, γεγονός που τα καθιστά «υπερτροφές» κατά του καρκίνου. Σύμφωνα με μελέτες, η κατανάλωση ενός ή περισσότερων μήλων καθημερινά, συνέβαλε στην μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου. Άλλες μελέτες έδειξαν πως τα μήλα μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη του καρκίνου των πνευμόνων και του προστάτη.

Μικρότερος κίνδυνος για εγκεφαλικό

Μελέτη που πραγματοποιήθηκε σε 10.000 άτομα, ηλικίας άνω των 28 ετών, έδειξε πως ο κίνδυνος εμφάνισης εγκεφαλικού επεισοδίου ήταν μικρότερος σε εκείνους που κατανάλωναν περισσότερα μήλα. Αυτό οφείλεται στο γεγονός πως τα μήλα περιέχουν το 20% της ημερήσιας συνιστώμενης ποσότητας φυτικών ινών, που σχετίζεται, σύμφωνα με έρευνα, με μικρότερο κίνδυνο εγκεφαλικού και καρδιακών επεισοδίων.

Μείωση βάρους

Τα μήλα, έχοντας λιγότερες από 100 θερμίδες, μπορούν να προκαλέσουν κορεσμό πολύ πιο εύκολα σε σχέση με ένα κράκερ αντίστοιχων θερμίδων. Σύμφωνα με μελέτη, άτομα που έτρωγαν μερικές φέτες μήλων πριν το γεύμα τους, αισθάνονταν πιο χορτασμένοι και έτσι κατανάλωναν περίπου 200 θερμίδες λιγότερες!

Ευεργετικά για την εγκεφαλική λειτουργία

Τα μήλα έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά, μεταξύ των οποίων βρίσκεται και η κουερσετίνη. Η κουερσετίνη ή κερκετίνη φαίνεται να έχει προστατευτική δράση για τα νευρικά κύτταρα, βοηθώντας τα να επιβιώνουν και να λειτουργούν σωστά. Σύμφωνα με μία μελέτη που έγινε σε ζώα, υψηλή δόση της κουερσετίνης μπορεί να συμβάλλει στην προστασία από τις δυσλειτουργίες που οδηγούν στην νόσο Αλτσχάιμερ.

Μικρότερος κίνδυνος εμφάνισης διαβήτη

Σύμφωνα με μελέτη, η κατανάλωση ενός μήλου την ημέρα συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τ΄ύπου 2 κατά 28%. Ακόμη και η κατανάλωση μερικών μήλων εβδομαδιαία έχει παρόμοιο όφελος. 

Πηγή: Medical Daily

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ