Για το βραχιολάκι, που αλλάζει τα δεδομένα στην εξυπηρέτηση των πολιτών στα δημόσια νοσοκομεία, μίλησε από τον υπουργό Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης.
Όπως εξήγησε στην εκπομπή «Πίσω από τις Γραμμές» του καναλιού Action 24, μέσω της χρήσης ενός ειδικού βραχιολιού στους χώρους των Τμημάτων Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ) ο μέσος χρόνος εξυπηρέτησης έχει μειωθεί εντυπωσιακά — σε μόλις 3,5 ώρες. Η δράση αυτή εντάσσεται στο συνολικό σχέδιο εκσυγχρονισμού του Εθνικό Σύστημα Υγείας (ΕΣΥ), το οποίο στοχεύει σε ταχύτερη και αποδοτικότερη παροχή υπηρεσιών υγείας.
«Η καινοτομία είναι το κλειδί για ένα σύγχρονο, ανθρώπινο σύστημα υγείας», τόνισε ο υπουργός, επισημαίνοντας ότι η τεχνολογία μπορεί σήμερα να προσφέρει πραγματικές λύσεις σε χρόνια προβλήματα καθυστερήσεων και ταλαιπωρίας.
Επιπλέον, όπως αποκάλυψε, την Πέμπτη θα γίνουν τα εγκαίνια των νέων ΤΕΠ στο Νοσοκομείο Αττικόν, με αποτέλεσμα τα ΤΕΠ να φτάσουν συνολικά τα 93 τμήματα επειγόντων περιστατικών. Παράλληλα, πιστοποιήθηκε η αναβάθμιση του εξοπλισμού στο Νοσοκομείο Ευαγγελισμός, όπου θα εγκατασταθούν σύγχρονα μηχανήματα και οθόνες.
Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για το βραχιολάκι
-
Η εφαρμογή του «ηλεκτρονικού βραχιολιού» λειτουργεί ως εξής: Κατά την είσοδο στο ΤΕΠ, ο ασθενής λαμβάνει το βραχιολάκι – το οποίο φέρει barcode ή QR code – και με αυτό γίνεται ιχνηλάτηση της πορείας του εντός του νοσοκομείου (π.χ. διαλογή, ιατρείο, εξετάσεις).
-
Οι πληροφορίες σχετικά με την αναμονή και τη ροή των ασθενών είναι πλέον διαθέσιμες στη διοίκηση των νοσοκομείων και στο υπουργείο, με στόχο τον εντοπισμό και την άμεση αντιμετώπιση των σημείων συμφόρησης.
-
Το πρόγραμμα προβλέπει ότι έως τα τέλη του 2025 το ηλεκτρονικό βραχιολάκι θα έχει εγκατασταθεί σε περίπου 100 νοσοκομεία της χώρας.
-
Παράλληλα με το βραχιολάκι, εφαρμόζεται και ένα ψηφιακό εργαλείο αξιολόγησης των νοσοκομειακών υπηρεσιών: οι πολίτες θα μπορούν, μετά την νοσηλεία τους, να αξιολογούν, με ανώνυμο τρόπο, τη φροντίδα που έλαβαν – προσβασιμότητα, επικοινωνία, καθαριότητα, κ.ά.