Πώς επηρεάζουν τα βιντεοπαιχνίδια την λήψη αποφάσεων – Νέα έρευνα

Τα βιντεοπαιχνίδια δράσης φαίνεται να ενισχύουν την εγκεφαλική δραστηριότητα και τις δεξιότητες λήψης αποφάσεων.

Σε μια μελέτη που συνδύασε την απεικόνιση του εγκεφάλου με μία δοκιμασία λήψης αποφάσεων, οι φοιτητές που παίζουν τακτικά βιντεοπαιχνίδια έλαβαν ταχύτερες και ακριβέστερες αποφάσεις από τους συμφοιτητές τους που σπάνια παίζουν βιντεοπαιχνίδια.

“Τα βιντεοπαιχνίδια παίζονται από τη συντριπτική πλειονότητα των νέων πάνω από 3 ώρες κάθε εβδομάδα, αλλά οι ευεργετικές επιδράσεις στις ικανότητες λήψης αποφάσεων και στον εγκέφαλο δεν είναι ακριβώς γνωστές”, δήλωσε σε δελτίο τύπου ο επικεφαλής ερευνητής Mukesh Dhamala, PhD, του Ινστιτούτου Νευροεπιστημών του Georgia State University.

Η νέα μελέτη αρχίζει να ρίχνει φως στο πώς τα βιντεοπαιχνίδια μπορούν να αλλάξουν τον εγκέφαλο, ώστε να βελτιώσει την απόδοση των εργασιών, δήλωσαν ο Dhamala και ο συν-ερευνητής του GSU Timothy Jordan, PhD.

Οι ερευνητές επιστράτευσαν 47 φοιτητές: 28 από τους οποίους ανέφεραν ότι έπαιζαν βιντεοπαιχνίδια δράσης για τουλάχιστον 5 ώρες την εβδομάδα τα τελευταία 2 χρόνια, και 19 μη παίκτες που έπαιζαν κατά μέσο όρο λιγότερο από 1 ώρα την εβδομάδα. Κατά τη διάρκεια της απεικόνισης του εγκεφάλου, τους δόθηκε μια ηλεκτρονική δοκιμασία λήψης αποφάσεων. Τους ζητήθηκε να πατήσουν ένα κουμπί στο δεξί ή στο αριστερό τους χέρι για να υποδείξουν την κατεύθυνση προς την οποία κινούνται οι κουκκίδες ή να αντισταθούν στο πάτημα ενός από τα δύο κουμπιά εάν δεν υπήρχε καμία κίνηση.

Οι παίκτες βιντεοπαιχνιδιών ήταν ταχύτεροι και πιο ακριβείς με τις απαντήσεις τους σε σχέση με τους μη παίκτες. Οι παίκτες είχαν επίσης ισχυρότερη δραστηριότητα σε ορισμένα τμήματα του εγκεφάλου, εύρημα που ήταν πρωτοφανές.

Προηγούμενες μελέτες απεικόνισης του εγκεφάλου έχουν υποδείξει ότι μπορεί να υπάρχουν οφέλη από τα βιντεοπαιχνίδια στην προσοχή, την οπτική αντίληψη και τη μνήμη, αλλά δεν υπήρχε σαφής σχέση συμπεριφοράς-εγκεφάλου και τα αποτελέσματα στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων.

Σύμφωνα με τον Stephen Faraone, PhD, από το State University of New York Upstate Medical University στο Syracuse “Τα βιντεοπαιχνίδια μπορεί να αλλάξουν τον εγκέφαλο με τρόπο που βελτιώνει ορισμένες γνωστικές δεξιότητες”.

Η επιφύλαξη, αναφέρει σχετικά, είναι πως καμία καλά σχεδιασμένη κλινική δοκιμή δεν έχει δείξει ότι αυτές οι αλλαγές στον εγκέφαλο οδηγούν σε βελτιώσεις σε πραγματικές δεξιότητες, όπως η σχολική επίδοση. Δεν είναι επίσης σαφές πόσο καιρό πρέπει να προπονείται κανείς με βιντεοπαιχνίδια για να αποκτήσει νέες δεξιότητες λήψης αποφάσεων.

“Όπως και με όλα τα άλλα πράγματα, πρέπει να γίνεται με μέτρο. Το υπερβολικό παιχνίδι μπορεί μερικές φορές να οδηγήσει σε εθισμό, όπως και οτιδήποτε επηρεάζει τον εγκέφαλό μας, ειδικά τον αναπτυσσόμενο εγκέφαλο των νέων ανθρώπων”, σύμφωνα με τον Dhamala.

 

front-stories