Τα καλλυντικά «σώζουν» την αγορά φαρμακείων

Η διατήρηση του περιορισμού των μετακινήσεων αλλά και οι αργίες της Μεγάλης Εβδομάδας, αποτυπώνονται στις πωλήσεις των ιδιωτικών φαρμακείων, όπου εκτιμάται ότι σημειώθηκε πτώση της τάξης του 19-20% σχέση με την εβδομάδα που είχε προηγηθεί. Με μια πρώτη αποτίμηση εκτιμάται ότι πρόκειται για μια πτώση σε όγκο άνω των 2 εκατομμυρίων τεμαχίων και σε αξία πάνω από 15 εκατομμύρια ευρώ.

Να σημειώσουμε ότι και η εβδομάδα που είχε προηγηθεί (06/04 – 12/04) ήταν πτωτική σε σχέση με την προηγούμενη αυτής. Η κατηγορία πάντως που δείχνει να «κρατά» είναι των προϊόντων προσωπικής φροντίδας, όπου περιλαμβάνονται τα καλλυντικά. Η κατηγορία είναι από τις πλέον δυνατές στα φαρμακεία τα τελευταία χρόνια και με δεδομένο το γεγονός ότι αυτή την περίοδο τα καταστήματα καλλυντικών είναι κλειστά, τα φαρμακεία αποτελούν σχεδόν τη μόνη διέξοδο γι αυτά τα προϊόντα καθώς τα σούπερ μάρκετ δε διαθέτουν αντίστοιχη ποικιλία. Βέβαια συνολικά η αγορά των μη φαρμακευτικών σκευασμάτων αποτελεί μόνο το 22%, στα φαρμακεία και η καλή πορεία των καλλυντικών απλά δίνει ανάσες στην πτωτική αγορά.

Γενικότερα σύμφωνα με τα στοιχεία της εβδομαδιαίας έκθεσης, βασισμένης στα IQVIA Weekly Data, για το διάστημα 06/04 – 12/04 που αποτυπώνει την επίπτωση των τελευταίων γεγονότων στην αγοραστική συμπεριφορά των ασθενών και καταναλωτών, από τα φαρμακεία λιανικής, όλες οι κύριες προϊοντικές κατηγορίες που διακινούνται μέσω ιδιωτικών φαρμακείων εμφάνισαν πτωτική πορεία σε πωλήσεις τεμαχίων, σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη εβδομάδα (30/03 – 05/04).

Πιο συγκεκριμένα:
Φάρμακα: -4,4% (-400 χιλ. τμχ.)
Προϊόντα OTC: -13,2% (-289 χιλ τμχ.)
Καλλυντικά: -0,7% (-5,5 χιλ. τμχ.)
Προϊόντα διατροφής: -2,5% (-1,6 χιλ. τμχ.)
Προϊόντα φροντίδας ασθενών: -9,9% (-38 χιλ. τμχ.)

Οι υποκατηγορίες που οδηγούν αυτή τη μεταβολή από εβδομάδα σε εβδομάδα είναι οι παρακάτω:
Στα Φάρμακα, η κατηγορία των Αναπνευστικών η οποία μειώνεται κατά -13,5% (-89 χιλ. τμχ.)
Στα Προϊόντα OTC, τα Παυσίπονα/Αντιπυρετικά μειώνονται κατά -18,2% (-146 χιλ. τμχ.)
Στα Καλλυντικά, τα προϊόντα Προσωπικής Υγιεινής μειώνονται κατά -10,1% (-23 χιλ. τμχ.). Εδώ φαίνεται ξεκάθαρα η πτώση της αγοράς απολυμαντικών (-5%), ενώ αντίθετα σημειώνει μεγάλη αύξησης στις βαφές μαλλιών (20%), στις αντιρυτιδικές κρέμες 8% και στις θεραπείες γι την τριχόπτωση 5%.
Στα Προϊόντα διατροφής, η κατηγορία των Βρεφικών Τροφών μειώνεται κατά -1,7% (-800 τμχ.)
Στα Προϊόντα Φροντίδας ασθενών, η κατηγορία Διαγνωστικών Οργάνων μειώνεται κατά -22,5% (-27 χιλ. τμχ.)

Σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2019 (08/04 – 14/04) οι τάσεις διαμορφώθηκαν ως εξής:
Φάρμακα: +6,2% (+505 χιλ. τμχ.)
Προϊόντα OTC: -5,0% (-97 χιλ. τμχ.)
Καλλυντικά: +27,4% (+179 χιλ. τμχ.)
Προϊόντα διατροφής: -18,9% (-15 χιλ τμχ.)
Προϊόντα φροντίδας ασθενών: -11,1% (-43 χιλ. τμχ.)

Ενδεικτικά, κάποιες από τις υποκατηγορίες με τη μεγαλύτερη μεταβολή σε σχέση με το 2019 είναι:
Στα Φάρμακα, η κατηγορία των Καρδιολογικών η οποία αυξάνεται κατά +24,9% (+464 χιλ. τμχ.)
Στα Προϊόντα OTC, τα Αντιβηχικά μειώνονται κατά -29,6% (-125 χιλ. τμχ.)
Στα Καλλυντικά, τα προϊόντα Προσωπικής Υγιεινής, περιλαμβάνονται τα αντισηπτικά τζελ χεριών, αυξάνονται κατά +190,8% (+136 χιλ. τμχ.)
Στα Προϊόντα διατροφής, η κατηγορία των Βρεφικών Τροφών μειώνεται κατά -13,3% (-8 χιλ. τμχ.)
Στα Προϊόντα Φροντίδας ασθενών, οι επίδεσμοι / έμπλαστρα μειώνονται κατά -39,8% (-13 χιλ. τμχ.)

Υπενθυμίζεται ότι τα IQVIA Weekly Data συλλέγονται από 2000 και πλέον φαρμακεία, σε όλη την Ελλάδα, και αποτυπώνουν την αγορά σε 70 περιοχές.

Από το newsroom του Healthmag.gr

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ
OTCαγορά φαρμάκουιδιωτικά φαρμακεία