Το μάρκετινγκ από τη βιομηχανία γάλακτος επηρεάζει την απόφαση του θηλασμού; Τι δείχνει έκθεση ΠΟΥ-Unicef

Νέα έκθεση περιγράφει λεπτομερείς πρακτικές εκμετάλλευσης που χρησιμοποιούνται από τη βιομηχανία γάλακτος 55 δισεκατομμυρίων δολαρίων, που διακυβεύουν τη διατροφή των παιδιών, παραβιάζουν διεθνείς δεσμεύσεις

Περισσότεροι από τους μισούς γονείς και έγκυες γυναίκες (51%) που ερωτήθηκαν για μια νέα έκθεση της ΠΟΥ/UNICEF αναφέρουν ότι έχουν στοχοποιηθεί στο μάρκετινγκ από εταιρείες γάλακτος παρασκευασμάτων, το μεγαλύτερο μέρος του οποίου παραβιάζει τα διεθνή πρότυπα σχετικά με τις πρακτικές διατροφής των βρεφών.

Η έκθεση, Πώς η εμπορία του γάλακτος φόρμουλα επηρεάζει τις αποφάσεις μας για τη διατροφή των βρεφών , βασίζεται σε συνεντεύξεις με γονείς, έγκυες γυναίκες και εργαζόμενους στον τομέα της υγείας σε οκτώ χώρες. Αποκαλύπτει συστηματικές και ανήθικες στρατηγικές μάρκετινγκ που χρησιμοποιούνται από τη βιομηχανία γάλακτος παρασκευασμάτων – αξίας τώρα 55 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ – για να επηρεάσουν τις αποφάσεις των γονιών για τη διατροφή των βρεφών.

Η έκθεση διαπιστώνει ότι οι τεχνικές μάρκετινγκ του κλάδου περιλαμβάνουν άναρχη και επεμβατική διαδικτυακή στόχευση. χορηγούμενα δίκτυα παροχής συμβουλών και γραμμές βοήθειας· προσφορές και δωρεάν δώρα· και πρακτικές για να επηρεάσουν την εκπαίδευση και τις συστάσεις μεταξύ των εργαζομένων στον τομέα της υγείας. Τα μηνύματα που λαμβάνουν οι γονείς και οι εργαζόμενοι στον τομέα της υγείας είναι συχνά παραπλανητικά, επιστημονικά αβάσιμα και παραβιάζουν τον Διεθνή Κώδικα Εμπορίας Υποκατάστατων Μητρικού γάλακτος (ο Κώδικας) – μια συμφωνία ορόσημο για τη δημόσια υγεία που εγκρίθηκε από την Παγκόσμια Συνέλευση Υγείας το 1981 για την προστασία των μητέρων από επιθετικές ενέργειες. πρακτικές μάρκετινγκ από τη βιομηχανία παιδικών τροφών.

«Αυτή η έκθεση δείχνει πολύ ξεκάθαρα ότι η εμπορία γάλακτος παρασκευασμάτων παραμένει απαράδεκτα διάχυτη, παραπλανητική και επιθετική», δήλωσε ο Δρ Tedros Adhanom Ghebreyesus, Γενικός Διευθυντής του ΠΟΥ «Οι κανονισμοί για το εκμεταλλευτικό μάρκετινγκ πρέπει να εγκριθούν και να εφαρμοστούν επειγόντως για την προστασία της υγείας των παιδιών».

Σύμφωνα με την έκθεση –η οποία συμμετείχαν 8500 γονείς και έγκυες γυναίκες και 300 εργαζόμενοι στον τομέα της υγείας σε πόλεις σε όλο το Μπαγκλαντές, την Κίνα, το Μεξικό, το Μαρόκο, τη Νιγηρία, τη Νότια Αφρική, το Ηνωμένο Βασίλειο και το Βιετνάμ– η έκθεση στο μάρκετινγκ γάλακτος φόρμουλα φτάνει το 84% του συνόλου. γυναίκες που ερωτήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο· Το 92% των γυναικών που συμμετείχαν στην έρευνα στο Βιετνάμ και το 97% των γυναικών που ρωτήθηκαν στην Κίνα, αυξάνοντας την πιθανότητα να επιλέξουν τη διατροφή με γάλα.

«Τα ψευδή και παραπλανητικά μηνύματα σχετικά με τη διατροφή με γάλα αποτελούν ουσιαστικό εμπόδιο για το θηλασμό, το οποίο γνωρίζουμε ότι είναι καλύτερο για τα μωρά και τις μητέρες», δήλωσε η εκτελεστική διευθύντρια της UNICEF, Κάθριν Ράσελ. «Χρειαζόμαστε ισχυρές πολιτικές, νομοθεσία και επενδύσεις στον θηλασμό για να διασφαλίσουμε ότι οι γυναίκες προστατεύονται από ανήθικες πρακτικές μάρκετινγκ – και έχουν πρόσβαση στις πληροφορίες και την υποστήριξη που χρειάζονται για να μεγαλώσουν τις οικογένειές τους».

Σε όλες τις χώρες που συμπεριλήφθηκαν στην έρευνα, οι γυναίκες εξέφρασαν έντονη επιθυμία να θηλάσουν αποκλειστικά, κυμαινόμενη από το 49% των γυναικών στο Μαρόκο έως το 98% στο Μπαγκλαντές. Ωστόσο, η έκθεση περιγράφει λεπτομερώς πώς μια συνεχής ροή παραπλανητικών μηνυμάτων μάρκετινγκ ενισχύει τους μύθους σχετικά με το θηλασμό και το μητρικό γάλα και υπονομεύει την εμπιστοσύνη των γυναικών στην ικανότητά τους να θηλάζουν με επιτυχία. 

Αυτοί οι μύθοι περιλαμβάνουν την αναγκαιότητα της φόρμουλας τις πρώτες ημέρες μετά τη γέννηση, την ανεπάρκεια του μητρικού γάλακτος για τη βρεφική διατροφή, ότι συγκεκριμένα συστατικά βρεφικής φόρμουλας έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνουν την ανάπτυξη ή το ανοσοποιητικό του παιδιού, την αντίληψη ότι η φόρμουλα κρατά τα βρέφη χορτάτα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και ότι η ποιότητα του μητρικού γάλακτος μειώνεται με την πάροδο του χρόνου.

Ο θηλασμός μέσα στην πρώτη ώρα της γέννησης, ακολουθούμενος από αποκλειστικό θηλασμό για έξι μήνες και συνέχιση του θηλασμού για έως και δύο χρόνια ή περισσότερο, προσφέρει μια ισχυρή γραμμή άμυνας ενάντια σε όλες τις μορφές παιδικού υποσιτισμού, συμπεριλαμβανομένης της σπατάλης και της παχυσαρκίας. Ο θηλασμός λειτουργεί επίσης ως το πρώτο εμβόλιο των μωρών, προστατεύοντάς τα από πολλές κοινές ασθένειες της παιδικής ηλικίας. Μειώνει επίσης τον μελλοντικό κίνδυνο των γυναικών για διαβήτη, παχυσαρκία και ορισμένες μορφές καρκίνου. Ωστόσο, παγκοσμίως, μόνο το 44% των μωρών κάτω των 6 μηνών θηλάζουν αποκλειστικά. Τα παγκόσμια ποσοστά θηλασμού έχουν αυξηθεί ελάχιστα τις τελευταίες δύο δεκαετίες, ενώ οι πωλήσεις γάλακτος φόρμουλας έχουν υπερδιπλασιαστεί περίπου την ίδια περίοδο. 

Ανησυχητικά, η έκθεση σημειώνει ότι μεγάλος αριθμός εργαζομένων στον τομέα της υγείας σε όλες τις χώρες είχαν προσεγγιστεί από τη βιομηχανία βρεφικής σίτισης για να επηρεάσουν τις συστάσεις τους προς τις νέες μητέρες μέσω διαφημιστικών δώρων, δωρεάν δειγμάτων, χρηματοδότησης για έρευνα, συνεδριάσεων επί πληρωμή, εκδηλώσεων και συνεδρίων, ακόμη και προμηθειών. από τις πωλήσεις, επηρεάζοντας άμεσα τις επιλογές διατροφής των γονιών. Περισσότερες από το ένα τρίτο των γυναικών που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι ένας εργαζόμενος στον τομέα της υγείας τους είχε συστήσει μια συγκεκριμένη μάρκα φόρμουλας. 

Για την αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων, ο ΠΟΥ, η UNICEF και οι εταίροι καλούν τις κυβερνήσεις, τους εργαζόμενους στον τομέα της υγείας και τη βιομηχανία βρεφικών τροφών να τερματίσουν την εκμεταλλευτική εμπορία γάλακτος γάλακτος και να εφαρμόσουν πλήρως και να συμμορφωθούν με τις απαιτήσεις του Κώδικα. Αυτό περιλαμβάνει: 

  • Θέσπιση, παρακολούθηση και επιβολή νόμων για την αποτροπή της προώθησης του γάλακτος φόρμουλας, σύμφωνα με τον Διεθνή Κώδικα, συμπεριλαμβανομένης της απαγόρευσης των ισχυρισμών διατροφής και υγείας που διατυπώνονται από τη βιομηχανία γάλακτος παρασκευασμάτων.
  • Επένδυση σε πολιτικές και προγράμματα για την υποστήριξη του μητρικού θηλασμού, συμπεριλαμβανομένης της κατάλληλης γονικής άδειας μετ’ αποδοχών σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα και τη διασφάλιση υψηλής ποιότητας υποστήριξης του θηλασμού.
  • Ζητώντας από τη βιομηχανία να δεσμευτεί δημόσια για την πλήρη συμμόρφωση με τον Κώδικα και τα επακόλουθα ψηφίσματα της Παγκόσμιας Συνέλευσης Υγείας παγκοσμίως.
  • Απαγόρευση των εργαζομένων στον τομέα της υγείας να δέχονται χορηγίες από εταιρείες που εμπορεύονται τρόφιμα για βρέφη και μικρά παιδιά για υποτροφίες, βραβεία, επιχορηγήσεις, συναντήσεις ή εκδηλώσεις.