Αντιστρέφεται το πτωτικό κλίμα στην αγορά φαρμακείου

Μετά από μια δραματική εβδομάδα, με σημαντική πτώση στην αγορά των ιδιωτικών φαρμακείων, οι πρώτες μέρες του Απρίλη είναι ενθαρρυντικές.

Ισχυρές ανοδικές τάσεις κατέγραψε την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου η αγορά των ιδιωτικών φαρμακείων, με τις περισσότερες κατηγορίες να σημειώνουν αύξηση πωλήσεων. Μάλιστα η αύξηση δεν είναι μόνο σε σχέση με την έντονα πτωτική εβδομάδα που είχε προηγηθεί αλλά σε σχέση ακι με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2019.

Τα στοιχεία καταγράφονται στο σχετικό report, βασισμένο στα IQVIA Weekly Data, για την εβδομάδα: 30/03 – 05/04 που αποτυπώνει την επίπτωση των τελευταίων γεγονότων στην αγοραστική συμπεριφορά των ασθενών και καταναλωτών, από τα φαρμακεία λιανικής.

Σύμφωνα λοιπόν με τα IQVIA Weekly Data, την εβδομάδα 30/03 – 05/04, όλες οι κύριες προϊοντικές κατηγορίες που διακινούνται μέσω ιδιωτικών φαρμακείων επανήλθαν σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης σε πωλήσεις τεμαχίων, σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη εβδομάδα (23/03 – 29/03). Αξίζει να σημειωθεί ότι η καλή πορεία της αγοράς συνδέεται με την προσαρμογή των πολιτών στα νέα μέτρα και τη σταδιακή απόκτηση της συνήθειας των ελεγχόμενων μετακινήσεων, μετά το πρώτο σοκ από την επιβολή των μέτρων.

Πιο συγκεκριμένα αναφέρονται οι παρακάτω μεταβολές:
Φάρμακα: +23,4% (+1,72 εκ. τμχ.)
Προϊόντα OTC: +3,2% (+67 χιλ τμχ.)
Καλλυντικά: +33,0% (+208,5 χιλ. τμχ.)
Προϊόντα διατροφής: +10,8% (+6,5 χιλ. τμχ.)
Προϊόντα φροντίδας ασθενών: +24,9% (+75,8 χιλ. τμχ.)

Οι υποκατηγορίες που οδηγούν αυτή την αύξηση από εβδομάδα σε εβδομάδα είναι οι παρακάτω:
Στα Φάρμακα, η κατηγορία των Καρδιολογικών (C0) η οποία αυξάνεται κατά +35,0% (+607 χιλ. τμχ.)
Στα Προϊόντα OTC, οι Βιταμίνες (04) αυξάνονται κατά +15,1% (+37 χιλ. τμχ.)
Στα Καλλυντικά, τα προϊόντα Ομορφιάς (81, 82, 83) αυξάνονται κατά +47,4% (+95 χιλ. τμχ.)
Στα Προϊόντα διατροφής, η κατηγορία των Βρεφικών Τροφών (35) αυξάνεται κατά +11,7% (+5,3 χιλ. τμχ.)
Στα Προϊόντα Φροντίδας ασθενών, η κατηγορία Διαγνωστικών Οργάνων (56) αυξάνεται κατά +38,0% (+32 χιλ. τμχ.)

Σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2019 (01/04 – 07/04) οι τάσεις διαμορφώθηκαν ως εξής:
Φάρμακα: +5,6% (+481 χιλ. τμχ.)
Προϊόντα OTC: +2,2% (+47 χιλ. τμχ.)
Καλλυντικά: +15,6% (+114 χιλ. τμχ.)
Προϊόντα διατροφής: -20,5% (-17 χιλ τμχ.)
Προϊόντα φροντίδας ασθενών: -9,1% (-38 χιλ. τμχ.)

Ενδεικτικά, κάποιες από τις υποκατηγορίες με τη μεγαλύτερη μεταβολή σε σχέση με το 2019 είναι:
Στα Φάρμακα, η κατηγορία των Καρδιολογικών (C0) η οποία αυξάνεται κατά +18,4% (+364 χιλ. τμχ.)
Στα Προϊόντα OTC, οι Βιταμίνες (04) αυξάνονται κατά +34,0% (+71 χιλ. τμχ.)
Στα Καλλυντικά, τα προϊόντα Προσωπικής Υγιεινής, περιλαμβάνονται τα αντισηπτικά τζελ χεριών, (85) αυξάνονται κατά +204,4% (+155 χιλ. τμχ.)
Στα Προϊόντα διατροφής, η κατηγορία των Βρεφικών Τροφών (35) μειώνεται κατά -14,0% (-8 χιλ. τμχ.)
Στα Προϊόντα Φροντίδας ασθενών, οι επίδεσμοι / έμπλαστρα (49) μειώνονται κατά -48,1% (-16 χιλ. τμχ.)

Τα IQVIA Weekly Data συλλέγονται από 2000 και πλέον φαρμακεία, σε όλη την Ελλάδα, και αποτυπώνουν την αγορά σε 70 περιοχές.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ