Η Cosmomed είναι μια ελληνική επιχείρηση ιατρικών και παραφαρμακευτικών προϊόντων με ιστορία 40 ετών στην αγορά της υγείας. Με αφορμή, την πρωτοβουλία «Κάθε ροζ γάντι filoskin, μια νίκη ενάντια στον καρκίνο του μαστού», μέσα από την οποία στηρίζει τον Πανελλήνιο Σύλλογο Γυναικών με Καρκίνο Μαστού «ΑΛΜΑ ΖΩΗΣ», μιλήσαμε με τον Managing Director της Cosmomed, Πέτρο Ζαβακόπουλο, για την ίδια την εταιρεία, για τον ρόλο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης στην επιχειρηματική φιλοσοφία της Cosmomed, για τα μελλοντικά τους σχέδια και φυσικά για τη συνεργασία τους με το «ΑΛΜΑ ΖΩΗΣ».
Συνέντευξη: Μάρθα Φραγκάκη
-
Κύριε Ζαβακόπουλε, θα θέλαμε να μας παρουσιάσετε την Cosmomed. Ποια είναι η αποστολή της εταιρείας, σε ποιους τομείς δραστηριοποιείται και ποια είναι τα κύρια χαρακτηριστικά των προϊόντων σας; Ποια είναι η θέση της Cosmomed στην ελληνική και διεθνή αγορά;
Η Cosmomed είναι μια ελληνική επιχείρηση ιατρικών και παραφαρμακευτικών προϊόντων με ιστορία 40 ετών στην αγορά της υγείας. Ειδικευόμαστε στα αναλώσιμα προϊόντα ατομικής προστασίας και υγιεινής με τα δικά μας brands Filoskin, Filomask και F. Bosch, ενώ τα τελευταία χρόνια διευρύνουμε το προϊόντικό χαρτοφυλάκιο με νέες ιατροτεχνολογικές συσκευές για νοσοκομειακή χρήση και νέα προϊόντα για το φαρμακείο.
Αποστολή μας είναι να προσφέρουμε υψηλής ποιότητας, πιστοποιημένα προϊόντα που συμβάλλουν στην προστασία της υγείας και της ασφάλειας των καταναλωτών αλλά και των επαγγελματιών που μας εμπιστεύονται. Δραστηριοποιούμαστε σε πέντε βασικούς τομείς: Νοσοκομείο, Φαρμακείο, Βιομηχανία, Εστίαση & Super-Market.
Στην Ελληνική αγορά έχουμε καταφέρει να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των μεγαλύτερων εθνικών και πολυεθνικών ομίλων, πάντα βασιζόμενοι στην ποιοτική υπεροχή των προϊόντων μας και στην συνέπεια που δείχνουμε ως προμηθευτές. Όσον αφορά την Διεθνή αγορά, εξάγουμε τα προϊόντα μας σε περισσότερες από 8 χώρες στην Ευρώπη και στη Μέση Ανατολή, διαρκώς επεκτείνοντας το δίκτυο των συνεργατών μας.
-
Η Cosmomed έχει αναγνωριστεί για τη δέσμευσή της στην κοινωνική ευθύνη. Μπορείτε να μας μιλήσετε για την πρωτοβουλία «Κάθε ροζ γάντι filoskin, μια νίκη ενάντια στον καρκίνο του μαστού»; Πώς προέκυψε αυτή η ιδέα και ποιοι είναι οι στόχοι της;
Η πρωτοβουλία Κάθε ροζ γάντι filoskin, μια νίκη ενάντια στον καρκίνο του μαστού γεννήθηκε μέσα από την εμπορική μας καθημερινότητα και την διαχρονική επιθυμία ως εταιρία να συμβάλλουμε -ελπίζουμε πάντα θετικά- στην κοινωνία στην οποία δραστηριοποιούμαστε.
Πιο συγκεκριμένα, την τελευταία δεκαετία, ένας από τους μεγαλύτερους ιδιωτικούς ομίλους στον χώρο της υγείας και πελάτης μας, επέλεγε κάθε Οκτώβριο να προμηθευτεί με ροζ εξεταστικά γάντια filoskin έναντι των κλασικών μπλε γαντιών νιτριλίου. Σκοπός ήταν η ευαισθητοποίηση των ιατρών, του νοσηλευτικού προσωπικού αλλά και των ασθενών σχετικά με την έγκαιρη πρόληψη του καρκίνου του μαστού. Έχοντας κατά νου τα θεαματικά αποτελέσματα της πρόληψης, θεωρήσαμε ότι αυτή η ενέργεια έπρεπε να μετατραπεί σε μια οργανωμένη πρωτοβουλία με πανελλαδική εμβέλεια, για να ευαισθητοποιήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερες γυναίκες, «χρωματίζοντας» παράλληλα την καθημερινότητά τους με τα ροζ γάντια.
Ο σκοπός της πρωτοβουλίας είναι να ενημερωθεί ο γυναικείος πληθυσμός όλων των ηλικιακών ομάδων για την σημασία και την αποτελεσματικότητα των ετήσιων προληπτικών εξετάσεων στην καταπολέμηση της νόσου. Μην ξεχνάμε ότι οι πιθανότητες πλήρους ίασης εκτοξεύονται στο 97% σε περίπτωση έγκαιρης διάγνωσης.
-
Η Cosmomed στηρίζει τον Πανελλήνιο Σύλλογο Γυναικών με Καρκίνο Μαστού «ΑΛΜΑ ΖΩΗΣ». Ποια ήταν τα κίνητρα που σας οδήγησαν σε αυτή τη συνεργασία και ποια τα οφέλη που αναμένετε από αυτήν;
Έχοντας λάβει την απόφαση να προχωρήσουμε με την υλοποίηση της ενέργειας, έπρεπε να βρούμε και τον κατάλληλο συνεργάτη. Μετά από διεξοδική έρευνα, καταλήξαμε στον Πανελλήνιο Σύλλογο Γυναικών με Καρκίνο Μαστού «Άλμα Ζωής», έναν σύλλογο που επιτελεί σημαντικότατο έργο από το 1988. Έτσι, αποφασίσαμε να διαθέσουμε ένα μέρος των εσόδων από τις πωλήσεις των ροζ γαντιών filoskin τους μήνες Σεπτέμβριο και Οκτώβριο για την ενίσχυση των δράσεων του.
Με την καμπάνια μας επιδιώκουμε να συμβάλλουμε στην υλοποίηση προγραμμάτων ενημέρωσης και πρόληψης, τα οποία έχουν ως στόχο να αυξήσουν την επίγνωση των γυναικών για τη σημασία της έγκαιρης διάγνωσης και να ενθαρρύνουν την τακτική συμμετοχή τους σε προληπτικούς ελέγχους.
Πέρα από τα προφανή κοινωνικά οφέλη τέτοιων δράσεων, τα οποία αποτελούν το έναυσμα, συνειδητοποιούμε ότι κάθε τέτοια ενέργεια που σχετίζεται με την κοινωνία και όχι με την εταιρία, μας γεμίζει ενέργεια και μας χαροποιεί. Μας φέρνει πιο κοντά και δίνει ιδιαίτερο νόημα στην εργασιακή μας καθημερινότητά, δημιουργώντας παράλληλα θετική κουλτούρα.
Είμαστε ιδιαίτερα ενθουσιασμένοι με την ανταπόκριση που έχει η δράση μας για την υποστήριξη του ΑΛΜΑ ΖΩΗΣ. Η πρωτοβουλία με τα ροζ γάντια filoskin έχει ξεπεράσει κάθε προσδοκία μας και έχει αγκαλιαστεί θερμά από όλα τα κανάλια της αγοράς στα οποία δραστηριοποιούμαστε. Θα φορέσουν ροζ γάντια filoskin εργαζόμενοι από την βιομηχανία μέχρι το λιανεμπόριο και τα εστιατόρια, συμμετέχοντας έστω και συμβολικά στη δράση. Ιδιαίτερα συγκινητική ήταν η ανταπόκριση των ομίλων υγείας, συμπεριλαμβανομένων των διαγνωστικών και ερευνητικών κέντρων, αλλά και των φαρμακαποθηκών σε όλη τη χώρα που αναλαμβάνουν την διανομή των προϊόντων στα φαρμακεία. Αυτό δείχνει πόσο σημαντικό είναι για όλους μας να συνεισφέρουμε σε έναν σημαντικό σκοπό με απτά αποτελέσματα.
-
Η Cosmomed έχει επενδύσει σημαντικά στην έρευνα και την ανάπτυξη νέων προϊόντων. Ποια είναι τα επόμενα βήματα της εταιρείας; Υπάρχουν νέα προϊόντα ή υπηρεσίες που σχεδιάζετε να λανσάρετε στο μέλλον;
Η Cosmomed, έχοντας ως βασική της προτεραιότητα την καινοτομία και την παροχή λύσεων υψηλής ποιότητας, έχει επενδύσει στην έρευνα και ανάπτυξη νέων προϊόντων. Μετά την πρωτόγνωρη περίοδο της πανδημίας, αναγνωρίσαμε την αυξανόμενη ανάγκη για προϊόντα που προάγουν την υγεία και την ασφάλεια και ενισχύσαμε τις προσπάθειές μας προς αυτή την κατεύθυνση.
Πέρα από την διαρκή ανάπτυξη προϊόντων σε νέες κατηγορίες που καλύπτουν σύγχρονες ανάγκες στον τομέα της υγείας, συνεχίζουμε να επενδύουμε στην ενίσχυση των υποδομών μας, κυρίως στα πληροφοριακά συστήματα, αξιοποιώντας τις δυνατότητες της τεχνολογίας για να εξυπηρετούμε ακόμα πιο αποτελεσματικά τους συνεργάτες μας.
-
Πόσο σημαντικό ρόλο παίζει η εταιρική κοινωνική ευθύνη στην επιχειρηματική φιλοσοφία της Cosmomed; Πώς πιστεύετε ότι οι δράσεις κοινωνικής ευθύνης επηρεάζουν την εικόνα και την ανταγωνιστικότητα της εταιρείας;
Μπορεί να ακούγεται «κλισέ», αλλά πλέον η ΕΚΕ αποτυπώνεται σχεδόν σε κάθε πτυχή της επιχειρηματικής δραστηριότητας μιας εταιρίας ανεξαρτήτως μεγέθους. Δεν μπορώ να υπολογίσω αν έχει οφέλη στην ανταγωνιστικότητα (η διαίσθησή μου λέει πως όχι), αλλά η ενασχόληση με θέματα που απασχολούν την κοινωνία μπορεί να δώσει τεράστιο κίνητρο στις ιδιωτικές εταιρίες να καινοτομήσουν και να δημιουργήσουν, κάτι που μακροπρόθεσμα ωφελεί και την εικόνα τους. Στην Cosmomed, κάθε δράση, ενέργεια ή καμπάνια που υλοποιούμε, ανεξαρτήτως της φύσης της, έχει ως βασική προϋπόθεση ότι μας απασχολεί και μας ενδιαφέρει. Ειδάλλως δεν έχει πραγματικό νόημα και δεν θα έχει και αξία στο τέλος.
Την πρωτοβουλία Κάθε ροζ γάντι filoskin, μια νίκη ενάντια στον καρκίνο του μαστού, είμαστε αποφασισμένοι να την κάνουμε θεσμό. Η τόσο θετική ανταπόκριση των συνεργατών μας αλλά και η ενεργή συμμετοχή των εργαζόμενών μας σε αυτή την εναρκτήρια, πιλοτική χρονιά, μας γεμίζει και μας δίνει ώθηση να συνεχίσουμε.
Πιστεύουμε ότι με αυτόν τον τρόπο, όχι μόνο συντελούμε στην θετική αλλαγή και την διαμόρφωση εθνικής κουλτούρας πρόληψης, αλλά αποδεικνύουμε ότι οι μικρές ενέργειες μπορούν να έχουν μεγάλο αντίκτυπο.
Κάθε ροζ γάντι filoskin είναι ένα μήνυμα ελπίδας!