Έρευνα: Μια μικρή ποσότητα τηγανιτών την εβδομάδα αυξάνει τον κίνδυνο ανακοπής

Τα τηγανιτά είναι πλούσια σε trans λιπαρά οξέα που μόνο κακό μπορούν να κάνουν στον οργανισμό. Σύμφωνα με μια νέα έρευνα ωστόσο, ακόμη και μια μικρή μερίδα τηγανιτών την εβδομάδα, μπορεί να προκαλέσει σοβαρότατες καρδιακές ασθένειες. 
 
Σύμφωνα με τη μελέτη που αναλύει δεδομένα από 17 προηγούμενες έρευνες, και η οποία δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό “Heart”, υπάρχει ξεκάθαρος συσχετισμός ανάμεσα στην κατανάλωση τηγανιτών και καρδιαγγειακών ασθενειών. Συγκεκριμένα, ακόμη και μισή κούπα τηγανιτών -οποιουδήποτε είδους- την εβδομάδα, παρουσιάζει ποσοστό 3% για ανακοπή καρδιάς και εγκεφαλικό επεισόδιο, 2% πιθανότητες εμφάνισης καρδιαγγειακής νόσου και 12% πιθανότητες συγκοπής. Προχωρώντας σε βάθος, η έρευνα αποκαλύπτει ότι άτομα των οποίων η διατροφή αποτελείται κυρίως από τηγανιτά, παρουσιάζουν 37% πιο αυξημένο κίνδυνο συγκοπής σε σύγκριση με τα άτομα που καταναλώνουν λιγότερα τηγανιτά. 
 
Αξίζει να σημειώσουμε, ότι το 2015 ο FDA εξέδωσε προειδοποίηση για τα trans λιπαρά καθώς αυξάνουν τα επίπεδα της κακής χοληστερίνης στο αίμα. Για πολλούς τα τηγανιτά αποτελούν απόλαυση που θεωρούν αδιανόητο να λείψει από τη διατροφή τους. Με δεδομένο ότι κάνουν τόσο κακό στον οργανισμό, ίσως αξίζει να διερευνήσει κανείς άλλους τρόπους μαγειρέματος συγκεκριμένων τροφών χωρίς απαραίτητα αυτές να αποτελούν μικρότερη απόλαυση. Οι τηγανιτές πατάτες για παράδειγμα, που αποτελούν εθισμό για μικρούς και μεγάλους, μπορούν να ψηθούν στον φούρνο με τρόπο που να μοιάζουν με τηγανιτές. Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να τις απλώσεις σε αντικολλητικό χαρτί ψησίματος και να τις ραντίσεις με ελαιόλαδο και αλάτι. Ψήσιμο στις αντιστάσεις για περίπου 20 λεπτά -ανάλογα με το μέγεθος που τις έχεις κόψει- και θα μοιάζουν σαν να βγήκαν μόλις από το τηγάνι, χωρίς να κουβαλάνε όλα αυτά τα καταστροφικά για την υγεία λιπαρά… 
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ