Γιατί νυστάζουμε μετά το μεσημεριανό φαγητό;

Αν αναρωτιέστε πού οφείλεται το γεγονός ότι δεν μπορείτε να κρατήσετε τα μάτια σας ανοιχτά, μετά από το μεσημεριανό σας φαγητό, μάλλον θα πρέπει να αναζητήσετε τον ένοχο στον συνδυασμό των τροφών που καταναλώσατε. Μια μερίδα κρέας ή κοτόπουλο, μαζί με ζυμαρικά, ρύζι, πατάτες ή σαλάτα είναι ένας κοινός συνδυασμός που μπορεί όμως να ευθύνεται για την υπνηλία σας.

  • Μελέτη που πραγματοποιήθηκε από επιστήμονες του Ερευνητικού Ινστιτούτου Scripps, στο Σαν Ντιέγκο των ΗΠΑ δείχνει μία σύνδεση μεταξύ της επιθυμίας για ύπνο μετά το μεσημεριανό φαγητό και της κατανάλωσης κρέατος και αλατιού. Όταν τρώτε αρκετή πρωτεΐνη το μεσημέρι, και κυρίως όταν το γεύμα περιλαμβάνει κρέας και αλάτι πέρα από αυτό που προσθέσατε στο μαγείρεμα, 20 με 40 λεπτά μετά, ανάλογα και με το μέγεθος της μερίδας σας, είναι πολύ πιθανό να σας πιάσει έντονη επιθυμία για ύπνο.

Υπεύθυνοι γι’ αυτό είναι οι νευρώνες του εγκεφάλου και συγκεκριμένα αυτοί της λευκοκινίνης, που εμπλέκονται με τη ρύθμιση της όρεξης και δίνουν το «σήμα» για ύπνο μετά την κατανάλωση πρωτεϊνών. Για να μη νυστάζετε στη δουλειά, επιλέξτε ένα ελαφρύ γεύμα, όπως σαλάτα με τόνο ή με σολομό ή με όσπρια, μια μικρή μερίδα ζυμαρικά ολικής αλέσεως ή ένα σάντουιτς με ψωμί σικάλεως ή ολικής. Οι φυτικές ίνες δεν θα επιβαρύνουν το πεπτικό σας ενώ οι υδατάνθρακες αργής καύσης θα δώσουν στον οργανισμό σας την ενέργεια που έχει ανάγκη για να συνεχίσει για μερικές ακόμη ώρες.

Πηγή: Tastyday

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ