Η θέση για τον ύπνο που δε βλάπτει τη σπονδυλική στήλη

Το οδυνηρό ξύπνημα, με πόνους στο σώμα, ενδεχομένως οφείλεται στη στάση του σώματος κατά τον ύπνο. Μπορεί να είναι ενδεικτικό πως ένας άνθρωπος κοιμάται στην ίδια στάση όλη τη νύχτα – και είναι εύκολο να το αντιληφθεί από την επιβάρυνση στο σώμα του: εάν κοιμάται συνεχώς στο πλάι, ίσως πονάει ο ώμος· εάν κοιμάται συνεχώς μπρούμυτα, ίσως πονάει η πλάτη και ο λαιμός.

Ο ύπνος θέλει ποικιλία, προειδοποιούν οι γιατροί. Θέλει συχνή αλλαγή της στάσης στη διάρκεια της νύχτας. Συστήνουν, ιδανικά, ύπνο ανάσκελα ή στο πλάι για λιγότερη καταπόνηση της σπονδυλική στήλης.

  • Μπρούμυτα

Ο ύπνος σ’ αυτή τη στάση σημαίνει πως το κεφάλι θα γέρνει είτε αριστερά είτε δεξιά, κάτι που μπορεί να προκαλέσει πόνο στο λαιμό. Δημιουργεί, επίσης, πίεση στη σπονδυλική στήλη, περιορίζει τη ροή του αίματος και πιέζει τα νεύρα.

Όσοι αισθάνονται καλύτερα όταν το στήθος τους ακουμπάει το στρώμα, μπορούν να δοκιμάσουν να κοιμούνται στο πλάι με ένα μαξιλάρι στο ύψος του στήθους.

  • Ανάσκελα

Είναι μια στάση που δεν καταπονεί τη σπονδυλική στήλη. Το σώμα χρειάζεται υποστήριξη από ένα μαξιλάρι που θα κρατήσει τον λαιμό στο φυσικό του σχήμα. Μπορεί, επίσης, να βοηθήσει όσους υποφέρουν από άπνοια.

Όσοι έχουν πόνο στη μέση, μπορούν να τοποθετήσουν ένα μαξιλάρι κάτω από τα γόνατα ενώ κοιμούνται ανάσκελα.

  • Στο πλάι

Το κεφάλι πρέπει να είναι σε ουδέτερη στάση, με το πηγούνι εμπρός, και το αυτί σε παράλληλη γραμμή με τους ώμους.

Όσοι κοιμούνται στο πλάι με το κεφάλι σκυφτό, ώστε το πηγούνι να ακουμπά το λαιμό, μπορεί να ξυπνήσουν με πόνο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ