Στην καθιερωμένη εβδομαδιαία ανασκόπησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε σε δύο σημαντικές πρωτοβουλίες που αλλάζουν την καθημερινότητα των πολιτών, δίνοντας έμφαση στους πιο ευάλωτους.
Δωρεάν κατ’ οίκον παράδοση φαρμάκων υψηλού κόστους
Ένα από τα προγράμματα που βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη είναι η δωρεάν κατ’ οίκον παράδοση φαρμάκων υψηλού κόστους από τον ΕΟΠΥΥ. Από τα μέσα Ιουνίου, οπότε ξεκίνησε η εφαρμογή του, πραγματοποιούνται περίπου 10.000 παραδόσεις κάθε μήνα, ενώ μέχρι σήμερα έχουν φτάσει στα σπίτια των δικαιούχων περισσότερα από 83.000 σκευάσματα, συμπεριλαμβανομένων και των αποστολών σε δομές της περιφέρειας.
Ο πρωθυπουργός τόνισε πως το πρόγραμμα αποτελεί «ουσιαστική βοήθεια στην καθημερινότητα των ασθενών με χρόνιες παθήσεις και δυσκολία μετακίνησης». Το επόμενο βήμα είναι η επέκταση του μέτρου, ώστε τα φάρμακα αυτά να μπορούν να παραδίδονται και μέσω των φαρμακείων της γειτονιάς.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή στην πλατφόρμα fyk.eopyy.gov.gr ή καλώντας στο 18181.
Κινητές Ομάδες Υγείας για απομακρυσμένες κοινότητες
Παράλληλα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης στάθηκε στην ανάπτυξη των Κινητών Ομάδων Υγείας (ΚΟΜΥ), που ξεκίνησαν τον περασμένο Φεβρουάριο από το Ορμένιο, το βορειότερο χωριό της χώρας. Στόχος τους είναι να παρέχουν κατ’ οίκον υπηρεσίες υγείας ακόμα και στις πιο απομακρυσμένες περιοχές.
Μόνο τις τελευταίες ημέρες, οι ΚΟΜΥ επισκέφθηκαν χωριά της Ξάνθης, της Ροδόπης και του Έβρου, πραγματοποιώντας περισσότερες από 180 προληπτικές εξετάσεις και πάνω από 30 επισκέψεις κατ’ οίκον σε ηλικιωμένους και πολίτες με κινητικά προβλήματα. Με τη βοήθεια της τηλεϊατρικής, δίνεται η δυνατότητα στους γιατρούς να παρακολουθούν και να κάνουν διαγνώσεις από απόσταση, μειώνοντας την ανάγκη μετακίνησης.
Το πρόγραμμα αναμένεται να συνεχιστεί άμεσα σε 83 ορεινά χωριά της Θράκης και από τον Οκτώβριο θα επεκταθεί σε όλη την Ελλάδα.
«Το ΕΣΥ φτάνει στον πολίτη»
Όπως υπογράμμισε ο πρωθυπουργός, οι δράσεις αυτές εντάσσονται στη συνολική στρατηγική για ένα Εθνικό Σύστημα Υγείας που μειώνει τις ανισότητες και στηρίζει με σεβασμό όσους έχουν ανάγκη. «Το ΕΣΥ δεν περιμένει τον πολίτη – φτάνει στον πολίτη, όπου κι αν βρίσκεται», σημείωσε χαρακτηριστικά.