Καλπάζουν οι πωλήσεις στα ιδιωτικά φαρμακεία

Ο κλάδος των φαρμακείων είναι ο πλέον κερδισμένος από την εξάπλωση της επιδημίας του κορονοϊού.

Αν και υπάρχουν δραστικά μέτρα στον τρόπο εξυπηρέτησης των πολιτών από τα φαρμακεία, ο εν λόγω κλάδος πριν την επιβολή τους μέτρου της σχεδόν καθολικής κυκλοφορίας των πολιτών φαίνεται να βίωσε την καλύτερη περίοδο των τελευταίων ετών. Σύμφωνα με τα στοιχεία της IQVIA κατά τη δεύτερη εβδομάδα του Μαρτίου, τα φαρμακεία είδαν τις πωλήσεις τους να παρουσιάζουν αύξηση από 52% έως και 119% σε σχέση με πέρυσι σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων.

Σύμφωνα με την υπηρεσία Weekly Data της IQVIA, τη δεύτερη εβδομάδα του Μαρτίου (09/03 – 15/03) όλες οι προϊοντικές κατηγορίες που διακινούνται μέσω ιδιωτικών φαρμακείων παρουσίασαν αύξηση σε πωλήσεις τεμαχίων σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη εβδομάδα (02/03 – 08/03).

Πιο συγκεκριμένα:
Τα Φάρμακα σημείωσαν άνοδο +44% (+3,623,000 τεμάχια) σε μία εβδομάδα, ενώ σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2019 (11/03 – 17/03) η αύξηση ήταν +64%

Τα προϊόντα OTC παρουσίασαν ακόμη μεγαλύτερη αύξηση +73% (+1,759,000 τεμάχια). Σε σχέση δε με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2019 (11/03 – 17/03) οι πωλήσεις υπερδιπλασιάστηκαν (+119%)

Τα Καλλυντικά αυξήθηκαν +32% (+235,000 τεμάχια). Σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2019 (11/03 – 17/03): +78%

Τα Προϊόντα διατροφής αυξήθηκαν +61% (+43,000 τεμάχια). Σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2019 (11/03 – 17/03): +52%

Τέλος τα Προϊόντα φροντίδας ασθενών κινήθηκαν ανοδικά με ρυθμό +36% (+145,000 τεμάχια). Σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2019 (11/03 – 17/03): +57%

Ενδεικτικά, κάποιες από τις υποκατηγορίες που οδηγούν αυτή τη σημαντική αύξηση από εβδομάδα σε εβδομάδα είναι:
Στα Φάρμακα, η κατηγορία των Καρδιολογικών (C0) η οποία αυξάνεται κατά +35% (+604,000 τεμάχια).
Στα Προϊόντα OTC, η κατηγορία για το Βήχα, το Κρύωμα και το Αναπνευστικό (01) αυξάνεται κατά +61% (+387,000 τεμάχια).
Στα Καλλυντικά, τα προϊόντα Προσωπικής Υγιεινής (85) αυξάνονται κατά +63% (+116,000 τεμάχια).
Στα Προϊόντα διατροφής, η κατηγορία των Βρεφικών Τροφών (35) αυξάνεται κατά +80% (+40,000 τεμάχια).
Στα Προϊόντα Φροντίδας ασθενών, η κατηγορία των Ιατρικών / Χειρουργικών Βοηθημάτων (57) αυξάνεται κατά +97% (+66,000 τεμάχια).

Περιορισμένη μόνο μείωση αποτυπώνεται για τις παρακάτω κατηγορίες σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα :
06K1 COLD SORE TREATMENTS -20% (-2,600 τεμάχια)
86H1 ANT.PROD.F.HAIR -13% (-1,160 τεμάχια)

Αντίθετα, μείωση αποτυπώνεται τις τελευταίες 9 εβδομάδες του 2020 (13/01 – 15/03) σε σχέση με τις αντίστοιχες εβδομάδες του 2019 (14/01 – 17/03) για τις παρακάτω κατηγορίες:
Μυοχαλαρωτικά -21% (-75,000 τεμάχια)
Αναρροφητήρες για μωρά (baby nasal aspirators) -17% (-14,500 τεμάχια)
Προϊόντα make-up -9% (-3,000 τεμάχια)
Γλυκίσματα -12% (-2,400 τεμάχια)

Τα Weekly Data συλλέγονται από πάνω από 2000 φαρμακεία, σε όλη την Ελλάδα, και αποτυπώνουν την αγορά σε 70 περιοχές.
Όπως σημειώνεται η IQVIA θα παρακολουθεί στενά την εξέλιξη της αγοράς στα φαρμακεία της χώρας με βάση τα Weekly Data και ενημερώνει σε εβδομαδιαία βάση.

Να επισημάνουμε βέβαια ότι τα στοιχεία αυτά είναι αρκετές μέρες πριν την επιβολή των περιορισμών στην κυκλοφορία και φυσικά αναμένεται να υπάρχει επίπτωση και στον κλάδο των φαρμακείων από αυτά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ