Κάντε καλές σκέψεις, αν θέλετε να έχετε ένα δυνατό ανοσοποιητικό σύστημα

Η σκέψη έχει δύναμη και δεν είναι τυχαίο που πολλές εναλλακτικές θεραπείες προσπαθούν να βρουν τρόπους να την «τιθασεύσουν».

Σε μια μελέτη, που πραγματοποίησαν ακαδημαϊκοί από τα Πανεπιστήμια του Έξετερ και της Οξφόρδης, 135 υγιείς εθελοντές χωρίστηκαν σε πέντε ομάδες και ακολούθησαν διαφορετικές ακουστικές οδηγίες.

Οι ερευνητές έκαναν φυσικές μετρήσεις της καρδιακής συχνότητας και του ιδρώτα και ζήτησαν από τους συμμετέχοντες να αναφέρουν πώς νιώθουν. Οι ερωτήσεις περιελάμβαναν πόσο ασφαλείς αισθάνονταν, πόσο πιθανό ήταν να είναι ευγενικοί με τον εαυτό τους και πόσο συνδεδεμένοι νιώθουν με τους άλλους.

Τα ευρήματα δείχνουν ότι, όταν παίρνουμε χρόνο για να κάνουμε θετικές σκέψεις για τον εαυτό μας, αυτό μπορεί να κάνει τη διαφορά στην υγεία μας.

Ειδικότερα οι δύο ομάδες εθελοντών, των οποίων οι οδηγίες τους ενθάρρυναν να είναι ευγενικοί προς τον εαυτό τους, όχι μόνο ανέφεραν μεγαλύτερη αίσθηση αυτοσυμπόνιας και σύνδεση με άλλους, αλλά και έδειξαν ότι ανταποκρίθηκε και το σώμα, με αισθήματα χαλάρωσης και ασφάλειας.

Οι καρδιακοί ρυθμοί μειώθηκαν – ένα υγιές σημάδι μιας καρδιάς, που μπορεί να ανταποκριθεί με ευελιξία στις μεταβαλλόμενες καταστάσεις. Μειώθηκε και ο ιδρώτας.

Στον αντίποδα, οι οδηγίες, που προκάλεσαν μια επικριτική εσωτερική φωνή, οδήγησαν σε αυξημένο καρδιακό ρυθμό και σε μεγαλύτερες εκκρίσεις υψηλότερη ιδρώτα – κάτι που συμβαίνει, όταν το άτομο νιώθει ότι απειλείται και αισθάνεται δυσφορία.

Η επικεφαλής ερευνήτρια Dr Anke Karl, από το Πανεπιστήμιο του Έξετερ, δήλωσε: «Σύμφωνα με προηγούμενες έρευνες η αυτοσυμπόνια σχετίζεται με υψηλότερα επίπεδα ευημερίας και καλύτερη ψυχική υγεία, αλλά δεν γνωρίζαμε γιατί. Η μελέτη, που κάναμε, μας βοηθάει να κατανοήσουμε τον μηχανισμό του πώς το να είμαστε ευγενικοί με εμάς τους ίδιους, όταν τα πράγματα πηγαίνουν στραβά και θα μπορούσε να είναι επωφελής σε ψυχολογικές θεραπείες.

Με το να απενεργοποιήσουμε την αντίδρασή μας στην απειλή, ενισχύουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα και δίνουμε στον εαυτό μας τις καλύτερες πιθανότητες επούλωσης. Ελπίζουμε η μελλοντική έρευνα να μπορέσει να χρησιμοποιήσει τη μέθοδο μας, για να αντιμετωπσιτούν προβλήματα ψυχικής υγείας, όπως η υποτροπιάζουσα κατάθλιψη».

Τα ευρήματα δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό περιοδικό Clinical Psychological Science.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ