Μελατονίνη: ποια είναι η σωστή δόση και πόσο κακή είναι η υπέρβασή της

Η μελατονίνη είναι μια ορμόνη που παράγεται από τον οργανισμό και τον βοηθά να χαλαρώσει και να κοιμηθεί. Τα άτομα που αντιμετωπίζουν διαταραχές ύπνου όπως είναι αϋπνία, συνιστάται να παίρνουν συμπλήρωμα μελατονίνης όπως συχνά συνιστάται και για άτομα που ταξιδεύουν σε χώρα με διαφορετική ζώνη ώρας. Η μελατονίνη είναι γενικά ασφαλής και αποτελεσματική όταν λαμβάνεται σε σωστές δόσεις αλλά η λάθος δόση ή πιο σωστά η δόση που υπερβαίνει το κανονικό μπορεί να προκαλέσει ποικίλα προβλήματα υγείας σε αντίθεση με τη χαμηλή δόση.
 
Η ημερήσια πρόσληψη μελατονίνης πρέπει να κυμαίνεται ανάμεσα σε 1 με 5 mg ημερησίως. Η υπερβολική δόση μελατονίνης μπορεί να προκαλέσει: υπνηλία κατά τη διάρκεια της μέρας, πονοκεφάλους, αδυναμία συγκέντρωσης, διαταραχές διάθεσης, εφιάλτες, ζάλη. Αυτό που συνιστάται είναι να ξεκινά κανείς τη χρήση της μελατονίνης με όσο το δυνατόν μικρότερη δόση. Έτσι κι αλλιώς, οι ειδικοί επισημαίνουν ότι η υπερβολική δόση μελατονίνης μπορεί να διαταράξει τον κιρκαδικό ρυθμό με αποτέλεσμα σε βάθος χρόνου το άτομο να αντιμετωπίζει ακόμη πιο εκτεταμένα προβλήματα αϋπνίας. Σε κάθε περίπτωση, όταν κάποιος αρχίζει να νιώθει ότι δεν μπορεί να κοιμηθεί χωρίς να πάρει μελατονίνη, καλό είναι να αρχίσει να μειώνει σιγά σιγά τη δόση που λαμβάνει ημερησίως. Όπως αναφέρουν οι ειδικοί, μπορεί να μην υπάρχουν σαφείς αποδείξεις ότι η μελατονίνη προκαλεί εθισμό, ωστόσο, μπορεί από καθαρά ψυχολογικούς λόγους να νομίζει κανείς ότι δεν μπορεί να κοιμηθεί χωρίς αυτήν. 
 
Αυτό που χωρίς δεύτερη σκέψη συνιστούν οι ειδικοί δεν είναι άλλο από το να υιοθετήσει κανείς μια σωστή ρουτίνα ύπνου. Η κατανάλωση καφεϊνης πρέπει να σταματά αρκετά νωρίς. Το βραδινό γεύμα πρέπει να είναι ελαφρύ και να καταναλώνεται όσο πιο νωρίς το βράδυ είναι εφικτό. Ακόμη, ένα χλιαρό αφέψημα, ένα ζεστό μπάνιο, η ανάγνωση ενός βιβλίου ή η καλή μουσική αν όχι μια χαλαρωτική σειρά στην τηλεόραση μπορούν να εξασφαλίσουν λιγότερη αϋπνία. Ομοίως αντενδείκνυται και η χρήση του κινητού τηλεφώνου πριν τον ύπνο… 
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ