Μεσημεριανός ύπνος: Σωτήριος για την αποφυγή καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού

Ο μεσημεριανός ύπνος είναι πολυτέλεια για τους περισσότερους εργαζόμενους την σήμερον ημέραν, αλλά, όσοι τον απολαμβάνουν, τώρα δικαιώνονται. Μια-δυο φορές την εβδομάδα αρκούν, για να θωρακίσουν την καρδιά.

Όπως αναφέρει το περιοδικό Heart, όσοι το έκαναν στο πλαίσιο της μελέτης, είχαν τις μισές πιθανότητες να πάθουν εγκεφαλικό και καρδιακή προσβολή.

Οι μελετητές επιχείρησαν να βρουν τη σύνδεση ανάμεσα στη συχνότητα και στη διάρκεια του μεσημεριανού ύπνου και στην πιθανότητα θανατηφόρων ή μη θανατηφόρων καρδιαγγειακών επεισοδίων σε 3.462 κατοίκους της Λωζάνης στην Ελβετία.

Στην έρευνα CoLaus, η οποία εξέταζε τους παράγοντες πίσω από την ανάπτυξη καρδιαγγειακών ασθενειών, επιλέχθηκαν εθελοντές, που στην αρχή της μελέτης (2003-2006) είχαν ηλικία από 35 έως 75 ετών. Οι πρώτες ιατρικές εξετάσεις έγιναν μεταξύ του 2009 και του 2012, αφού πρώτα οι ερευνητές είχαν παρατηρήσει τις συνήθειες ύπνου της περασμένης εβδομάδας των συμμετεχόντων. Η υγεία όσων έλαβαν μέρος παρακολουθήθηκε για τα επόμενα 5 χρόνια. Κατά τη διάρκεια αυτή καταγράφηκαν 155 περιστατικά θανατηφόρων και μη καρδιαγγειακών καταστάσεων.

Πάνω από τους μισούς συμμετέχοντες (58%) δεν είχαν κοιμηθεί κατά τη διάρκεια της ημέρας την προηγούμενη εβδομάδα των εξετάσεων, ένας στους πέντε (19%) είχε πάρει έναν ή δυο μεσημεριανούς ύπνους, ένας στους δέκα (12%) είχε κοιμηθεί μέσα στη μέρα τρεις με πέντε φορές και το 11% δήλωσε ότι πήρε έναν μεσημεριανό υπνάκο έξι με επτά φορές.

Διαπιστώθηκε ότι αυτοί που συνήθιζαν να παίρνουν έναν μεσημεριανό ύπνο διαστήματος από 5 έως 60 λεπτά, μία με δύο φορές την εβδομάδα, είχαν 48% λιγότερες πιθανότητες να προσβληθούν από εγκεφαλικό, καρδιακή προσβολή ή καρδιακή ανεπάρκεια, συγκριτικά με εκείνους που δεν κοιμούνταν καθόλου.

Όμως δεν πρέπει να παραβλέπουμε το γεγονός ότι οι άνθρωποι, που κοιμούνταν πάνω από αυτό το επίπεδο, είχαν αυξημένες πιθανότητες τέτοιων επεισοδίων και, μάλιστα, όσο περισσότερο (πιο συχνά) κοιμούνταν, τόσο ο κίνδυνος αυξανόταν.

 

 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ