Μυϊκοί πόνοι και κόπωση πιθανόν να οφείλονται σε έλλειψη βιταμίνης D

Η επαρκής απορρόφηση της βιταμίνης D ενεργοποιεί την απορρόφηση ασβεστίου, καταπολεμά τις λοιμώξεις και διατηρεί το νευρικό σύστημα και τους μύες σε καλή λειτουργία. Ο πλέον φυσικός τρόπος για να απορροφήσει κανείς βιταμίνη D είναι μέσω της έκθεσης στον ήλιο, ωστόσο αυτό δεν είναι εφικτό για όλους για εξαρτάται από το lifestyle του καθενός. Οι περισσότεροι γιατροί συνιστούν την πρόσληψη βιταμίνης D μέσω της διατροφής ενώ σε περιπτώσεις ανεπάρκειας προτείνουν τη λήψη συμπληρωμάτων. 
 
Για ποιους λόγους μπορεί κανείς να μην απορροφά τη βιταμίνη D;
 
Αρκετά άτομα παρότι εκτίθενται στο φως του ήλιου και ακολουθούν μια διατροφή πλούσια σε βιταμίνη D, παρουσιάζουν ανεπάρκεια σε αυτήν. Ποιοι λόγοι συνυπάρχουν που εμποδίζουν την απορρόφηση της βιταμίνης D από τον οργανισμό; 
 
-Καταστάσεις όπως η κοιλιοκάκη, η χρόνια παγκρεατίτιδα, η νόσος του Crohn και η κυστική ίνωση μπορούν να εμποδίσουν την επαρκή απορρόφηση της βιταμίνης D, από τις τροφές. 
-Όταν ο δείκτης μάζας σώματος είναι μεγαλύτερος από 30 αυτό σημαίνει ότι το λίπος είναι πιθανό να μπλοκάρει ή να παγιδεύσει την απορρόφηση της βιταμίνης D από τον οργανισμό. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το γεγονός ότι τα παχύσαρκα άτομα είναι εκείνα που παρουσιάζουν συνήθως και τη μεγαλύτερη ανεπάρκεια βιταμίνης D.  
-Η ηπατική ή η νεφρική ανεπάρκεια είναι δυνατόν να επηρεάσουν αρνητικά την πρόσληψη βιταμίνης D. Κάποιες μορφές ηπατικών νόσων προκαλούν προβλήματα απορρόφησης λίπους και άρα διαταραχές στην απορρόφηση της βιταμίνης D. Παράλληλα, κάποια προβλήματα των νεφρών είναι πιθανό να προκαλέσουν διαταραχές στην ενεργή μορφή της βιταμίνης D. 
-Η θεραπεία του καρκίνου μέσω της ακτινοθεραπείας μπορεί να προκαλέσει τη μη απορρόφηση της βιταμίνης D από τα έντερα. 
-Φαρμακευτικές αγωγές που περιλαμβάνουν: στεροειδή, διουρητικά, στατίνες και συγκεκριμένα σκευάσματα για απώλεια βάρους μπορούν να προκαλέσουν τη μη απορρόφηση της βιταμίνης D από τον οργανισμό. 
 
Ποια είναι τα συμπτώματα από την ανεπάρκεια βιταμίνης D;
 
Η γενικευμένη κόπωση, οι μυϊκοί πόνοι, η εναλλαγές της διάθεσης, ο πόνος στα οστά είναι μερικά από τα συμπτώματα της ανεπάρκειας βιταμίνης D. Σε μια εξέταση αίματος, τα φυσιολογικά όρια για έναν υγιή ενήλικα είναι μεταξύ 12-20 ng/mL. 
 
Ο φυσικός τρόπος για περισσότερη βιταμίνη D…
 
Τροφές που μπορούν να ανεβάσουν τη βιταμίνη D, είναι ο σολομός, τα γαλακτοκομικά προϊόντα με πλήρη λιπαρά, ο κρόκος του αυγού, τα καρύδια, τα αμύγδαλα, το αβοκάντο και ο σπόρος της κολοκύθας. 
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ