Μύρτιλλα: για ποιους λόγους θα έπρεπε να τα εντάξεις στη διατροφή σου

Τα μικροσκοπικά μύρτιλλα είναι οι γίγαντες των αντιοξειδωτικών σύμφωνα με τους ειδικούς της διατροφής. Τα οφέλη από την κατανάλωσης τους είναι τόσα πολλά, που ίσως πρέπει σήμερα κιόλας να γίνουν το αγαπημένο σου σνακ!

-Μύρτιλλα και διατροφική αξία

Μια κούπα ή ένα μικρό μπολ με μύρτιλλα έχουν μόλις 85 θερμίδες. Πρόκειται, δηλαδή, για ένα σνακ που σε χορταίνει χωρίς να σε παχαίνει. Πλούσια σε φυτικές ίνες, συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του εντέρου, είναι άψογοι ρυθμιστές του σακχάρου στο αίμα και φυσικά μειώνουν την χοληστερίνη. Αυτή η μία κούπα με μύρτιλλα που λέγαμε παραπάνω, όμως, διαθέτει και 116 milligrams κάλιο, το οποίο χρειάζεσαι για την καλή λειτουργία της καρδιάς σου. Ομοίως και την βιταμίνη Κ, που συμβάλλει στη δημιουργία πρωτεϊνών που είναι απαραίτητες για την καλή πήξη του αίματος. Τα μύρτιλλα είναι πλούσια και σε βιταμίνη C η οποία αφενός ενισχύει το ανοσοποιητικό σου σύστημα, αφετέρου βοηθά τον οργανισμό σου να απορροφήσει τον σίδηρο που λαμβάνεις απλό άλλες τροφές.

Τα μύρτιλλα, ωστόσο, δεν ειναι ότι απλώς διατηρούν υγιή έναν οργανισμό χωρίς προβλήματα αφού όπως αναφέρουν έρευνες έχουν και θεραπευτική δράση. Τα μύρτιλλα ενδείκνυται προς κατανάλωση για άτομα με υψηλή αρτηριακή πίεση καθώς έχουν την ιδιότητα να επαναφέρουν την πίεση σε κανονικά επίπεδα. Μια έρευνα που δημοσιεύθηκε το 2015 αναφέρει ότι η κατανάλωση μύρτιλλων για 8 εβδομάδες σε μια αναλογία 22 γραμμαρίων την ημέρα, είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση της αρτηριακής πίεσης των ατόμων που συμμετείχαν στην έρευνα.

Παράλληλα, τα μύρτιλλα αποτελούν ιδανική τροφή για άτομα με διαβήτη τύπου 2 αφού έχουν την ιδιότητα να ρυθμίζουν την αντίσταση του οργανισμού στην ινσουλίνη. Συγκεκριμένα, σε μια έρευνα που διεξήχθη το 2010 αποδείχθηκε ότι το 67% των συμμετεχόντων είδαν 10% βελτίωση στην αντίσταση του οργανισμού τους στην ινσουλίνη.

Τα μύρτιλλα όμως βοηθούν και στην καλή γνωστική λειτουργία του εγκεφάλου. Η μνήμη, η διαδικασία της σκέψης και άλλες πνευματικές λειτουργίες βελτιώνονται σημαντικά με τη συστηματική κατανάλωση του μικροσκοπικού φρούτου.

Τέλος, τα μύρτιλλα αποτελούν σπουδαίο προβιοτικό. Πλούσια καθώς είναι σε φυτικές ίνες, μετατρέπονται στην ιδανική τροφή για τα προβιοτικά που τόσο έχει ανάγκη ο οργανισμός για την καλή του λειτουργία!

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ