Νέα έρευνα: Ευεργετικός για τον εγκέφαλο ο χυμός βατόμουρου

Η κατανάλωση συμπυκνωμένου χυμού βατόμουρου βελτιώνει τη λειτουργία του εγκεφάλου σε άτομα μεγαλύτερης ηλικίας, σύμφωνα με έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Exeter

Στη μελέτη, υγιή άτομα ηλικίας 65 έως 77 που έπιναν καθημερινά συμπυκνωμένο χυμό βατόμουρου, εμφάνισαν βελτιώσεις στη γνωστική λειτουργία, τη ροή του αίματος προς τον εγκέφαλο και την ενεργοποίηση του εγκεφάλου κατά τη διενέργεια γνωστικών τεστ. Καταγράφηκαν, επίσης, στοιχεία που υποδηλώνουν βελτίωση της μνήμης.

Τα βατόμουρα είναι πλούσια σε φλαβονοειδή, τα οποία έχουν αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες

Η δρ Joanna Bowtell, επικεφαλής Επιστημών Υγείας στο Πανεπιστήμιο του Exeter, δήλωσε σχετικά: “Η γνωστική μας λειτουργία τείνει να μειώνεται καθώς γερνάμε, αλλά προηγούμενη έρευνα έχει δείξει ότι διατηρείται καλύτερα σε υγιείς ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας με διατροφή πλούσια σε φυτικής προέλευσης τρόφιμα. Σε αυτή τη μελέτη έχουμε δείξει ότι με μόνο 12 εβδομάδες κατανάλωσης 30 ml συμπυκνωμένου χυμού βατόμουρου κάθε μέρα, η ροή του αίματος στον εγκέφαλο, η ενεργοποίηση του εγκεφάλου και ορισμένες πτυχές της μνήμης βελτιώθηκαν σε αυτή την ομάδα των υγιών ηλικιωμένων ενηλίκων”.

Τι έδειξαν τα αποτελέσματα της μελέτης

Από τους 26 υγιείς ενήλικες που συμμετείχαν στη μελέτη, δόθηκε συμπυκνωμένος χυμός βατόμουρου σε 12 άτομα. Η ποσότητα που λάμβαναν ήταν ισοδύναμη με 230 γραμμάρια βατόμουρα – μία φορά την ημέρα, ενώ 14 έλαβαν εικονικό φάρμακο. Πριν και μετά την περίοδο των 12 εβδομάδων, οι συμμετέχοντες πραγματοποίησαν μία σειρά από γνωστικά τεστ, ενώ υποβλήθηκαν και σε μαγνητικές τομογραφίες, προκειμένου να αποτυπωθούν η εγκεφαλική λειτουργία σε κατάσταση ηρεμίας και η ροή του αίματος στον εγκέφαλο. Σε σύγκριση με την ομάδα του εικονικού φαρμάκου, όσοι έλαβαν συμπλήρωμα βατόμουρου έδειξαν σημαντική αύξηση στην εγκεφαλική δραστηριότητα σε περιοχές του εγκεφάλου που σχετίζονται με το αντικείμενο της μελέτης.

Από τη μελέτη αποκλείστηκαν όσοι είχαν δηλώσει πως κατανάλωναν περισσότερες από πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα, ενώ το σύνολο των συμμετεχόντων είχαν διατηρήσει το διατροφικό τους μοντέλο σε όλη τη διάρκεια της μελέτης. Προηγούμενη έρευνα έχει δείξει ότι ο κίνδυνος της άνοιας μειώνεται με υψηλότερη πρόσληψη φρούτων και λαχανικών και πως η γνωστική λειτουργία διατηρείται καλύτερα σε υγιείς ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας με μια διατροφή πλούσια σε φυτικές τροφές.

Τα φλαβονοειδή, τα οποία είναι άφθονα σε φυτά, είναι πιθανό να είναι ένα σημαντικό συστατικό σε αυτό το θετικό αποτέλεσμα.

Πηγή: Tastyday

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Φλαβονοειδή: Πώς μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης Alzheimer

Πώς τα προβιοτικά και πρεβιοτικά μπορούν να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση της κατάθλιψης

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ