Οι οδηγοί ταξί οι πιο επιβαρυμένοι επαγγελματίες οδηγοί

Οι οδηγοί ταξί εκτίθενται περισσότερο στους ρύπους της αιθάλης (μικροσκοπικά σωματίδια που βγαίνουν κυρίως από τις εξατμίσεις των πετρελαιοκίνητων οχημάτων) από ό,τι άλλοι επαγγελματίες οδηγοί.

Περισσότερο από τους ταχυμεταφορείς (κούριερ), τους φορτηγατζήδες, τους οδοκαθαριστές, τους οδηγοί ασθενοφόρων ή άλλους.

Οι ερευνητές του King’s College και του Πανεπιστημίου Queen Mary του Λονδίνου, με επικεφαλής τον Σάνον Λιμ, μελέτησαν 140 επαγγελματίες οδηγούς διαφόρων ειδικοτήτων, που εργάζονταν στο κέντρο του Λονδίνου, τους οποίους παρακολούθησαν με συσκευές καταγραφής της αιθάλης επί 96 ώρες.

Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσαν στο διεθνές συνέδριο της Ευρωπαϊκής Πνευμονολογικής Εταιρείας στη Μαδρίτη, κατά μέσο όρο ένας επαγγελματίας οδηγός εκτίθεται σε 4,1 μικρογραμμάρια αιθάλης ανά κυβικό μέτρο αέρα, καθώς οδηγεί, μια ποσότητα περίπου τετραπλάσια από αυτή στα σπίτια και στα γραφεία (1,1 μικρογραμμάρια).

Σε μερικές ακραίες περιπτώσεις, μέσα στην ημέρα ένας οδηγός μπορεί να εκτεθεί σε επίπεδα αιθάλης άνω των 100 μικρογραμμαρίων ανά κυβικό μέτρο αέρα, για χρονικό διάστημα έως μισής ώρας.

Συγκριτικά, τα επίπεδα ρύπανσης από αιθάλη στα πεζοδρόμια λεωφόρων με μεγάλη κυκλοφορία στο κεντρικό Λονδίνο είναι 3,1 μικρογραμμάρια, ενώ πιο πέρα στην πόλη πέφτουν στα 0,9 μικρογραμμάρια.

Οι ταξιτζήδες εκτίθενται περισσότερο από κάθε άλλο επαγγελματία οδηγό (6,5 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο αέρα κατά μέσο όρο), ενώ τα χαμηλότερα επίπεδα έκθεσης έχουν οι οδηγοί ασθενοφόρων και άλλων υπηρεσιών επείγουσας ανάγκης (2,8 μικρογραμμάρια).

«Γνωρίζουμε αρκετά για τους κινδύνους από την έκθεση στη ρύπανση της οδικής κυκλοφορίας. Περιέργως, όμως, ελάχιστη έρευνα έχει γίνει έως τώρα για το πόσο εκτίθενται οι επαγγελματίες οδηγοί και για τις συνέπειες στην υγεία τους. Μόνο στη Βρετανία περίπου ένα εκατομμύριο άνθρωποι εργάζονται σε τέτοιες δουλειές, αλλά το ζήτημα δεν έχει πάρει τη δέουσα τη σημασία», δήλωσε ο Δρ. Λιμ.

«Η έρευνά μας δείχνει ότι οι επαγγελματίες οδηγοί εκτίθενται σε υψηλά επίπεδα ρύπανσης στη δουλειά τους. Μάλιστα η ρύπανση μπορεί να παγιδευτεί μέσα στο όχημά τους για πολύ χρόνο. Δεν γνωρίζουμε γιατί οι οδηγοί ταξί έχουν το μεγαλύτερο πρόβλημα, ίσως επειδή δουλεύουν συνήθως τις ώρες με την μεγαλύτερη κίνηση στους δρόμους, καθώς και στα μέρη της πόλης με την υψηλότερη ρύπανση. Από την άλλη π.χ. τα ασθενοφόρα μπορούν να αποφύγουν να παγιδευτούν στην κυκλοφορία».

Η μελέτη διαπίστωσε ότι, όταν ο οδηγός κρατά συνεχώς κλειστό το παράθυρο του αυτοκινήτου του, τα επίπεδα αιθάλης μειώνονται περίπου στο μισό. Για αυτό οι ερευνητές προτείνουν στους οδηγούς ταξί να προστατεύονται από τη ρύπανση, οδηγώντας συνεχώς με κλειστά τα παράθυρα των οχημάτων τους.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ