Ποιες είναι οι 5 βιταμίνες και τα 3 θρεπτικά συστατικά που χρειάζεστε για υγιή μαλλιά

Όπως και κάθε άλλο μέρος του σώματoς, τα μαλλιά χρειάζονται μια ποικιλία θρεπτικών συστατικών για να είναι υγιή και να μεγαλώνουν.

Στην πραγματικότητα, πολλές διατροφικές ανεπάρκειες συνδέονται με την τριχόπτωση. Ενώ παράγοντες όπως η ηλικία, κληρονομικότητα, γενετικοί παράγοντες και οι ορμόνες επηρεάζουν επίσης την ανάπτυξη των μαλλιών, η βέλτιστη πρόσληψη θρεπτικών ουσιών είναι το κλειδί.

Δείτε 5 βιταμίνες και 3 άλλα θρεπτικά συστατικά που μπορεί να είναι σημαντικά για την ανάπτυξη των μαλλιών:

1. Βιταμίνη Α:

Τα μαλλιά σας χρειάζονται βιταμίνη Α για να παραμείνουν ενυδατωμένα και να αναπτύσσονται. Καλές πηγές βιταμίνης Α αποτελούν οι γλυκοπατάτες, τα καρότα, το σπανάκι, το λάχανο και μερικές ζωικές τροφές.

Δείτε ακόμη: Πότε η βιταμίνη Α γίνεται επικίνδυνη για τις γυναίκες

2. Βιταμίνες συμπλέγματος Β:

Οι βιταμίνες Β βοηθούν στη μεταφορά οξυγόνου και θρεπτικών ουσιών στο τριχωτό της κεφαλής, το οποίο βοηθά στην ανάπτυξη των μαλλιών. Κρέας, θαλασσινά και σκούρα, φυλλώδη πράσινα λαχανικά είναι όλα καλές πηγές βιταμινών Β.

3. Βιταμίνη C:

Πέρα από τα οφέλη της για το ανοσοποιητικό σύστημα, η βιταμίνη C βοηθά σημαντικά στην υγιή ανάπτυξη των μαλλιών. Η βιταμίνη C είναι απαραίτητη για την παραγωγή κολλαγόνου και μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της γήρανσης των μαλλιών. Καλές πηγές αποτελούν οι πιπεριές, τα εσπεριδοειδή και οι φράουλες.

4. Βιταμίνη D:

Ο τρόπος με τον οποίο η βιταμίνη D βοηθά στην ανάπτυξη των μαλλιών δεν είναι κατανοητός, αλλά μια μορφή τριχόπτωσης συνδέεται με ελλείψεις αυτής της βιταμίνης. Μπορείτε να αυξήσετε τα επίπεδα της βιταμίνης D μέσω της έκθεσης στον ήλιο ή τρώγοντας ορισμένα τρόφιμα, όπως είναι τα λιπαρά ψάρια, λάδι βακαλάου, μερικά μανιτάρια και ορισμένα εμπλουτισμένα τρόφιμα.

5. Βιταμίνη Ε:

Η βιταμίνη Ε βοηθά στην πρόληψη του οξειδωτικού στρες και ενισχύει την ανάπτυξη των μαλλιών. Οι καλές διατροφικές πηγές περιλαμβάνουν ηλιόσπορους, αμύγδαλα, σπανάκι και αβοκάντο.

Και μερικά θρεπτικά συστατικά, απαραίτητα για την υγεία και την ανάπτυξη των μαλλιών, είναι τα εξής:

 

  • Σίδηρος: Η έλλειψη σιδήρου είναι η κύρια αιτία της τριχόπτωσης, ειδικά στις γυναίκες. Οι καλύτερες πηγές σιδήρου περιλαμβάνουν μύδια, στρείδια, αυγά, κόκκινο κρέας, σπανάκι και φακές.

 

  • Ψευδάργυρος: Ο ψευδάργυρος παίζει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη και την επούλωση του ιστού των μαλλιών. Βοηθά επίσης στη διατήρηση της λειτουργίας των αδένων γύρω από τα θυλάκια.Η απώλεια μαλλιών είναι ένα σύνηθες σύμπτωμα ανεπάρκειας ψευδαργύρου. Μελέτες δείχνουν ότι τα συμπληρώματα ψευδαργύρου μειώνουν την τριχόπτωση που προκαλείται από την ανεπάρκεια αυτού. Τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε ψευδάργυρο περιλαμβάνουν στρείδια, βόειο κρέας, σπανάκι, φύτρο σίτου, σπόρους κολοκύθας και φακές.

 

  • Πρωτεϊνες:  Τα μαλλιά αποτελούνται σχεδόν εξ ολοκλήρου από πρωτεΐνες. Η επαρκής κατανάλωση είναι σημαντική για την ανάπτυξη των μαλλιών. Μελέτες σε ζώα δείχνουν ότι η ανεπάρκεια πρωτεΐνης μπορεί να μειώσει την ανάπτυξη των μαλλιών και ακόμη και να οδηγήσει σε σημαντική απώλεια μαλλιών. Ωστόσο, η πραγματική ανεπάρκεια πρωτεϊνών είναι εξαιρετικά σπάνια στις δυτικές χώρες. 
Διαβάστε επίσης: 
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ