Ποιες είναι οι 5 βιταμίνες με αντιγηραντικές ιδιότητες

O καλύτερος τρόπος για να θρέψετε το δέρμα σας είναι μέσω των τροφών, που είναι πλούσιες σε βιταμίνες με αντιγηραντικές ιδιότητες.

Ποιες είναι αυτές οι τροφές και βιταμίνες;

Βιταμίνη C

Σημαντική για την παραγωγή κολλαγόνου, την ανάπλαση της επιδερμίδας και για να διατηρεί την ισχύ των οστών και των δοντιών σας, η βιταμίνη C βρίσκεται σε αφθονία σε όλα τα εσπεριδοειδή. Η Βιταμίνη C δεν προστατεύει μόνο από τις ηλιακές βλάβες. Επιδιορθώνει και τα προβλήματα που ήδη υπάρχουν στο δέρμα και οδηγούν σε γραμμές και ρυτίδες. Επίσης, μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που γερνά το δέρμα σας.

Βιταμίνη Α

Πλούσια σε αυτήν είναι τροφές όπως οι γλυκοπατάτες, το κάλε, τα μάνγκο και τα καρότα, όλα εκ των οποίων έχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Μία μορφή αυτής της βιταμίνης είναι και η ρετινόλη, η μοναδική που είναι εγκεκριμένη από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τροφίμων και Φαρμάκων ως θεραπευτική κατά των ρυτίδων. Η ρετινόλη έχει την ιδιότητα να «δουλεύει» μέσα στα κύτταρα, στοχεύοντας στους υποδοχείς που βοηθούν τα κύτταρα να λειτουργούν σαν να ήταν νεότερα. Επιπλέον, καθυστερεί το “σπάσιμο” του κολλαγόνου, το οποίο είναι σημαντικό στο να δίνει στο δέρμα τη νεανική του εικόνα και την ελαστικότητά του. Επομένως, είναι σημαντικό να επιλέγετε κρέμες με βιταμίνη Α και ρετινόλη, για τις αντιρυτιδικές τους ιδιότητες.

 

Διαβάστε : Ρόφημα αμυγδάλου: Γιατί έχει τόσο μεγάλη διατροφική αξία

 

Βιταμίνη D

Αν θέλετε να καθυστερήσετε το γήρας, μην ξεχνάτε την υγεία των οστών σας. Η απώλεια οστικής μάζας, ειδικά αν είστε γυναίκα, είναι από τις επιπτώσεις του γήρατος που είναι σημαντικό να προλάβετε εγκαίρως. Η βιταμίνη D έχει την ιδιότητα να «δουλεύει» μαζί με το ασβέστιο, διατηρώντας την ισχύ και την πυκνότητα των οστών. Ένα από τα πράγματα που κάνουν το πρόσωπο να “κρεμά” είναι η απώλεια οστικής μάζας. Επικεντρωθήκαμε για χρόνια στο κολλαγόνο και τώρα καταλαβαίνουμε ότι, γερνώντας, χάνεις λίπος, κολλαγόνο και οστό. Όσο καλύτερη είναι η υγεία των οστών σας, τόσο καλύτερη θα είναι και η δομή των οστών σας και τόσο πιο νέα θα δείχνετε.

Τροφές όπως τα λιπαρά ψάρια, κάποια γαλακτοκομικά και ο κρόκος του αυγού είναι καλές πηγές βιταμίνης D. Εξάλλου, η βιταμίνη D συντίθεται και μέσω της καθημερινής έκθεσης στον ήλιο. Οι γιατροί συνιστούν περιορισμένη έκθεση στον ήλιο (γιατί ο κίνδυνος μελανώματος είναι πολύ μεγαλύτερος) και λήψη βιταμίνης D μέσω της διατροφής σας.

Βιταμίνη Κ

Πλούσια σε βιταμίνη Κ είναι τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, τα οποία μάλιστα έχουν και την ιδιότητα να θεραπεύουν ταχύτερα τις μελανιές. Όσο μεγαλώνουν οι γυναίκες παραπονιούνται όλο και πιο συχνά για μελανιές, ιδιαίτερα στα χέρια. Η βιταμίνη Κ βοηθά να διατηρείται το κολλαγόνο στο δέρμα ανέπαφο, και ενισχύει το πάχος της επιδερμίδας, μειώνοντας την εμφάνιση των μελανιών, των φλεβών και, σύμφωνα με πολλές μαρτυρίες, των μαύρων κύκλων.

Βιταμίνη Ε

Η βιταμίνη Ε είναι εξαιρετική, ειδικά όταν συνδυάζεται με την βιταμίνη C, καθώς διατηρεί την υγεία των κυττάρων. Η βιταμίνη Ε πολεμά τις επιβλαβείς ελεύθερες ρίζες σε κυτταρικό επίπεδο, ενώ προστατεύει τα κύτταρα από το να είναι ευπαθή. Πρόκειται για ένα από τα πιο ισχυρά αντιοξειδωτικά που μπορεί να καταναλώσει κανείς. Μπορεί να βοηθήσει στην προστασία της επιδερμίδας από τον ήλιο, ενώ μπορεί να έχει και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Είναι λιποδιαλυτή και μπορεί να βρεθεί σε πολλά έλαια, όπως το ελαιόλαδο και το ηλιέλαιο, καθώς και σε ξηρούς καρπούς.

Πηγή: Tastyday

Δείτε ακόμη

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ