Πως η πανδημία Covid-19 επηρεάζει το σώμα μας

Η πανδημία COVID-19 και το άγχος που επιφέρει έχουν αλλάξει τη ζωή με πολλούς τρόπους. Αυτές οι αλλαγές μπορούν να επηρεάσουν την υγεία, τόσο σωματικά όσο και ψυχικά.  Όμως μπορείτε να κάνετε αρκετά πράγματα, ώστε να μειώσετε τα αρνητικά αποτελέσματα στην υγεία;

 

Ανησυχία και Αϋπνία

Πολλές πτυχές της πανδημίας μπορούν να μας κάνουν πιο ανήσυχους ή πιο προβληματισμένους απ’ ότι συνήθως. Εάν αντιμετωπίζετε πρόβλημα με τον ύπνο ή παρατηρήσετε αλλαγές στην όρεξη ή την ενέργεια, είναι καλή ιδέα να κάνετε διαλείμματα από τις ειδήσεις και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να βρείτε χρόνο για χόμπι και άσκηση, ακόμα κι αν αυτό είναι μια καθημερινή βόλτα.

 

Κατάθλιψη

Οι δυσκολίες που προκαλούνται από την πανδημία μπορεί να είναι ακόμη πιο δύσκολες να αντιμετωπιστούν εάν αισθάνεστε απομονωμένοι λόγω της απαιτούμενης κοινωνικής απόστασης. Εάν αισθάνεστε συχνά λυπημένοι, απελπισμένοι ή ασταθείς, είναι σημαντικό να συνδεθείτε με φίλους ή συγγενείς και να μιλήσετε για το πώς αισθάνεστε. Εάν αισθάνεστε άσχημα για αρκετές ημέρες ή έχετε σκέψεις να βλάψετε τον εαυτό σας, επικοινωνήστε με το γιατρό σας ή μια τηλεφωνική γραμμή ψυχικής υγείας για βοήθεια.

 

Πονοκέφαλοι

Οι πονοκέφαλοι και οι ημικρανίες είναι από τα πιο κοινά συμπτώματα που προκαλούνται από ανησυχία και αβεβαιότητα κατά την πανδημία. Προσπαθήστε να χαλαρώσετε, να αποστασιοποιηθείτε από τον καθημερινό καταιγισμό ειδήσεων. Βάλτε στη ζωή σας άσκηση, διαλογισμό. Ακόμα και οι ασκήσεις αναπνοής μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση του άγχους.

 

Απώλεια μαλλιών

Η αραίωση ή η πτώση των τριχών μπορεί να είναι ένα ενοχλητικό σημάδι πανδημικού στρες, αλλά είναι μόνο προσωρινό. Συμβαίνει όταν περισσότερες τρίχες από το συνηθισμένο μπαίνουν στην «φάση απόρριψης» ταυτόχρονα. Μπορεί να αρχίσετε να το παρατηρείτε 2 έως 3 μήνες μετά την έναρξη του στρες και ότι σταματά μετά την άμβλυνση του στρες. Μιλήστε με τον δερματολόγο να σας προτείνει και κάποια θεραπεία ενδυνάμωσης.

 

Οδοντικά προβλήματα

Πόνος στο σαγόνι, ευαισθησία στα δόντια ή τα ούλα; Μπορεί να οφείλεται στο άγχος όπως επίσης και αν σφίγγετε τα δόντια το βράδυ στον ύπνο χωρίς να το καταλαβαίνετε.  Η απαλλαγή από το άγχος είναι η καλύτερη λύση αλλά μέχρι να συμβεί αυτό, ο οδοντίατρος μπορεί να σας προτείνει κάποιες ασκήσεις χαλάρωσης των μυών, όπως επίσης και το να κοιμάστε με στοματικό προστατευτικό.

 

Δερματικά προβλήματα

Το πλύσιμο των χεριών μας είναι ένα σημαντικό μέρος του περιορισμού της εξάπλωσης του COVID-19, αλλά συχνά μπορεί να καταστρέψει τα φυσικά έλαια που προστατεύουν τα χέρια και να τα «αφυδατώσει». Εάν παρατηρήσετε ότι τα χέρια σας είναι πιο ξηρά από το συνηθισμένο, ειδικά εάν έχετε κάποιο δερματικό πρόβλημα όπως το έκζεμα, δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε μικρότερη ποσότητα σαπουνιού και ελαφρώς ζεστό νερό αντί για καυτό. Όταν τελειώσετε, σκουπίστε πολύ απαλά τα χέρια σας με μια πετσέτα και, στη συνέχεια, χρησιμοποιήστε αμέσως κρέμα χεριών ή βαζελίνη.

 

Καταπόνηση των ματιών

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι οθόνες έχουν γίνει ο συνδετικός μας κρίκος με τον έξω κόσμο, είτε πρόκειται για οθόνη εργασίας, τηλεόραση για ψυχαγωγία ή τηλέφωνο για κοινωνικά μέσα. Αλλά το να περνάς πολύ χρόνο μπροστά στην οθόνη, μπορεί να επιφέρει κάψιμο, φαγούρα, υδαρή μάτια και ακόμη και θολή ή διπλή όραση. Για να προστατεύσετε τον εαυτό σας, μειώστε την ένταση στον φωτισμό σε κινητά, ταμπλετ και τηλεόραση, μην έχετε πολύ έντονα φώτα στο χώρο που βρίσκεστε.   Βεβαιωθείτε ότι τα γυαλιά σας ή οι φακοί είναι σωστοί, χρησιμοποιήστε τεχνητά δάκρυα για να βοηθήσετε τα ξηρά μάτια και φροντίστε να κάνετε συχνά διαλείμματα.

Διαβάστε ακόμα: 

https://healthmag.gr/pos-na-prostatepsoume-ta-matia-mas-stin-karantina/

 

Αύξηση βάρους

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας,  υπήρξε πρόσφορο έδαφος για να βάλουμε μερικά επιπλέον κιλά. Είτε λόγω της τηλεργασίας που μας κράταγε στο σπίτι όλη μέρα, είτε λόγω των παραπάνω σνακ και γλυκών που μας χαλάρωναν από το άγχος για λίγο, τα κιλά ήρθαν αλλά όχι για να μείνουν. Μην είστε πολύ σκληροί  με τον εαυτό σας. Αν αισθάνεστε ότι πρέπει να χειριστείτε τις διατροφικές σας συνήθειες, μπορείτε να κάνετε ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα για γεύματα και σνακ, να παρακολουθείτε τι τρώτε κάθε μέρα ή, εάν εργάζεστε από το σπίτι, πηγαίνετε στην κουζίνα μόνο όταν τρώτε μεσημεριανό.  Ακολουθείστε μεσογειακή διατροφή, συμβουλευτείτε έναν ειδικό και σιγά σιγά θα επανέλθετε.

 

Κακές συνήθειες

Είτε πίνετε αλκοόλ, καπνίζετε ή παίζετε βιντεοπαιχνίδια για ώρες ατελείωτες, στο τέλος, είναι εύκολο να ξεφύγετε και να χάσετε (ή να αγνοήσετε) τα προειδοποιητικά σημάδια. Είναι εύκολο ειδικά αυτή την δύσκολη περίοδο με το άγχος να κυριαρχεί, να γίνετε επιρρεπής στις «κακές συνήθειες» χωρίς σταματημό.  Εάν έχετε πρόβλημα να μετριάσετε ή να σταματήσετε κάτι από αυτά, συμβουλευτείτε έναν ειδικό.

 

Πόνος στο λαιμό και την πλάτη

Το τραπέζι ή ο πάγκος της κουζίνας δεν είναι απαραίτητα καλό υποκατάστατο του εργονομικού σταθμού εργασίας στο γραφείο μας. Με την πάροδο του χρόνου, το να κάθεστε σε μια χαλαρή θέση ή να έχετε την οθόνη σας σε λάθος ύψος μπορεί να προκαλέσει βλάβη σε μέρη της σπονδυλικής σας στήλης και να προκαλέσει κάθε είδους προβλήματα στο λαιμό και την πλάτη.

Μια άνετη ρύθμιση εργασίας είναι σημαντική και για άλλα μέρη του σώματός σας. Βεβαιωθείτε ότι το ύψος της καρέκλας έχει ρυθμιστεί έτσι ώστε οι βραχίονες να είναι ίσοι με το πληκτρολόγιο. Κρατήστε το πληκτρολόγιό μας επίπεδο ή κεκλιμένο μακριά από εσάς. Είναι επίσης καλή ιδέα να κάνετε διαλείμματα και να κουνάτε συχνά τους καρπούς.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ