Πώς τα Ω-3 λιπαρά οξέα μπορούν να σας κάνουν καλύτερους αθλητές;

Τα ω-3 λιπαρά οξέα αποτελούν μέρος της οικογένειας των πολυακόρεστων λιπαρών οξέων και δεν συντίθενται από τον οργανισμό, αλλά λαμβάνονται από τις τροφές.

Η σημασία τους για την υγεία είναι γνωστή:

  • Αποτελούν βασικά συστατικά των κυτταρικών μεμβρανών και πρόδρομες ενώσεις πολλών άλλων ουσιών, όπως οι ορμόνες.
  • Συμβάλλουν στην ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης και αυξάνουν την ρευστότητα του αίματος
  • Έχουν σημαντικές αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες
  • Ίσως παίζουν ρόλο στην πρόληψη της εκφύλισης της ωχράς κηλίδας, συνήθη αιτία τύφλωσης των ηλικιωμένων

Πώς όμως μπορούν να βοηθήσουν τους αθλητές;

Η άσκηση και ειδικά όταν αυτή είναι έντονη, οδηγεί στην δημιουργία φλεγμονών στο σώμα. Αυτός είναι και ένας από τους βασικότερους λόγους, που οι αθλητές πρέπει να εμπλουτίζουν την διατροφή τους με πηγές ω-3.

Βοηθούν στην αντιμετώπιση της φλεγμονής και την μείωση του πόνου στις αρθρώσεις. Επίσης συμβάλλουν στην διατήρηση της υγείας των αρτηριών, με αποτέλεσμα να μεταφέρεται επαρκής ποσότητα οξυγόνου στους μυς που καταπονούνται.

Υπάρχουν 3 διαφορετικοί τύποι λιπαρών οξέων ω-3, που εντοπίζονται σε διαφορετικές διατροφικές πηγές, επομένως μία πλήρης διατροφή πρέπει να τις περιλαμβάνει όλες.

Οι 2 εκ των τριών τύπων περιλαμβάνονται στα ψάρια, ειδικά στον σολωμό, την ρέγγα, τις σαρδέλες, το σκουμπρί, καιτον τόνο.

Ο τρίτος τύπος ω-3 λιπαρών οξέων βρίσκεται σε φυτικές πηγές, όπως ο λιναρόσπορος, τα καρύδια και το μπρόκολο.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, μετά από μία επίπονη προπόνηση ένα γεύμα με ψάρι, είναι ιδανικό για αποκατάσταση, ενώ επίσης μπορεί να καταναλωθεί λιναρόσπορος σε μορφή smoothie, καρύδια σε σαλάτα ή με ένα γιαούρτι.

Πηγή: health.clevelandclinic.org

Δείτε επίσης

Οι τρεις βιταμίνες – «σύμμαχοι» για ένα γερό ανοσοποιητικό

Πιο θανατηφόρος ο καρκίνος του προστάτη στους άνδρες με λίπος στη μέση, σύμφωνα με έρευνα

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ