Πόσα βήματα τη μέρα να κάνει μια ηλικιωμένη, για να μειώσει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου

Αμερικανοί ερευνητές μέτρησαν πόσα βήματα πρέπει να κάνει μια ηλικιωμένη γυναίκα, ώστε να αποφύγει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου.

Βρήκαν, λοιπόν, ότι μια ηλικιωμένη, που κάνει 4.400 βήματα καθημερινά, έχει σαφώς μικρότερο κίνδυνο πρόωρου θανάτου σε σχέση με μια συνομήλική της, που δεν ξεπερνά τα 2.700 βήματα τη μέρα.

Ο κίνδυνος συνεχίζει να μειώνεται μέχρι περίπου τα 7.500 βήματα ημερησίως, αρκετά λιγότερα από τις 10.000 βήματα, που είναι συνήθως ο ημερήσιος εκ των προτέρων προγραμματισμένος στόχος πολλών φορετών συσκευών παρακολούθησης της φυσικής κατάστασης (wearable fitness trackers).

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την επιδημιολόγο Ι-Μιν Λι της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ και του Νοσοκομείου Brigham and Women της Βοστώνης, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό JAMA Internal Medicine, καθώς και παράλληλη ανακοίνωση στο ετήσιο συνέδριο του Αμερικανικού Κολλεγίου Αθλητιατρικής, ανέλυσαν στοιχεία από 16.741 γυναίκες με μέση ηλικία 72 ετών.

Οι συμμετέχουσες κλήθηκαν να φορέσουν για μια εβδομάδα μια συσκευή καταγραφής των βημάτων τους. Στη συνέχεια οι γυναίκες παρακολουθήθηκαν ιατρικά για περισσότερα από τέσσερα χρόνια, στη διάρκεια των οποίων πέθαναν οι 504.

Διαπιστώθηκε ότι, όσες έκαναν τα λιγότερα βήματα μέσα ή έξω από το σπίτι τους, κατά μέσο όρο 2.700 τη μέρα, είχαν τον μεγαλύτερο κίνδυνο θανάτου. Όσες έκαναν κατά μέσο όρο 4.400 βήματα τη μέρα (ισοδυναμούν με περίπου 3,2 χιλιόμετρα), είχαν 41% μικρότερο κίνδυνο πρόωρου θανάτου, σε σχέση με τις προηγούμενες λιγότερο κινητικές γυναίκες. Ο κίνδυνος σταμάτησε να μειώνεται μετά τα περίπου 7.500 βήματα.

Στον μισό χρόνο της ζωής τους (51%) οι γυναίκες δεν έκαναν κανένα βήμα, ενώ στο μεγαλύτερο μέρος του υπόλοιπου χρόνου (46%) έκαναν έως 39 βήματα το λεπτό. Μόνο στο 3% του χρόνου τους οι ηλικιωμένες περπατούσαν με ρυθμό άνω των 40 βημάτων το λεπτό. Όμως η ταχύτητα του βαδίσματος δεν φάνηκε να επηρεάζει τον κίνδυνο θανάτου. Οι ερευνητές συμπέραναν ότι ο αριθμός των βημάτων είναι πιο σημαντικός για τη μακροζωία μιας γυναίκας, από ό,τι το πόσο γρήγορα περπατά.

«Αυτό είναι καλή είδηση για τις ηλικιωμένες, που δυσκολεύονται να περπατήσουν με πιο γρήγορο ρυθμό. Σε κάθε περίπτωση, το αργό περπάτημα είναι καλύτερο από το τίποτε. Ακόμη και με λίγο χρόνο περπατήματος, ο κίνδυνος θανάτου θα μειωθεί σημαντικά», δήλωσε ο Κιθ Ντίαζ του Ιατρικού Κέντρου του Πανεπιστημίου Κολούμπια της Νέας Υόρκης.

«Ξεκάθαρα ακόμη κι ένας μέτριος αριθμός βημάτων σχετίζεται με χαμηλότερη θνησιμότητα μεταξύ των ηλικιωμένων γυναικών. Ελπίζουμε ότι αυτά τα ευρήματα θα ενθαρρύνουν όσες θεωρούν δύσκολο να φθάσουν τις 10.000 βήματα τη μέρα», δήλωσε η Δρ. Λι.

Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι ο μέσος αριθμός βημάτων του πληθυσμού μέσα στη μέρα είναι γύρω στις 5.000.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ