Πρεβιοτικά και προβιοτικά: είναι το ίδιο; Πόσο ωφέλιμα είναι για τον οργανισμό;

Ωφέλιμα για τον οργανισμό. Όμως πόσο διαφέρουν;

Τα πρεβιοτικά και τα προβιοτικά είναι δύο διαφορετικά πράγματα αλλά το κοινό που έχουν, είναι πως αμφότερα είναι απολύτως ωφέλιμα για τον οργανισμό. Τα πρεβιοτικά στην πραγματικότητα είναι η τροφή των προβιοτικών. Πρόκειται για φρουκτοολιγοσακχαρίτες, ολιγοσακχαρίτες, ινουλίνη και λακτουλόζη στοιχεία που βρίσκονται άφθονα σε τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες. Λαχανικά, φρούτα, δημητριακά ολικής άλεσης είναι μερικές από τις κατηγορίες από όπου μπορούμε να βρούμε υψηλή συγκέντρωση φυτικών ινών.

Τα προβιοτικά από την άλλη πλευρά είναι συμβιωτικοί μικροοργανισμοί όπως βακτήρια, τα οποία λειτουργούν υποστηρικτικά για τον οργανισμό μας και ζουν μαζί με αυτόν. Τα προβιοτικά  κατοικούν για παράδειγμα στις βλεννογόνους, στον κόλπο, στη στοματική κοιλότητα, στο δέρμα μας ενώ εκεί που παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη συγκέντρωση είναι στο έντερο. 

Πόσο ωφέλιμα είναι για την υγεία μας; 

Τόσο τα πρεβιοτικά όσο και τα προβιοτικά είναι απολύτως ωφέλιμα για την υγεία μας. Αρχικά, χωρίς τα πρεβιοτικά δεν μπορούν να υπάρξουν τα προβιοτικά αφού όπως προαναφέραμε, τα πρώτα αποτελούν την τροφή για τα δεύτερα. Τα προβιοτικά από την άλλη πλευρά, θεωρούνται ως οι μαχητές της πρώτης γραμμής για την καλή υγεία του εντέρου. Τα προβιοτικά υπερασπίζονται τον οργανισμό, βοηθούν στην ταχύτερη αποκατάσταση του και συμβάλλουν στην ανακούφιση συμπτωμάτων όπως είναι η διάρροιες.

Επιπλέον, σύμφωνα με έρευνες τα προβιοτικά ενισχύουν και την άμυνα του οργανισμού δηλαδή το ανοσοποιητικό σύστημα καθώς εξουδετερώνουν τους παθογόνους μικροοργανισμούς. Άλλες πάλι μελέτες έχουν συνδέσει τα προβιοτικά ακόμη και με τη διατήρηση της καλής πνευματικής και ψυχικής υγείας αφού όπως είναι πια γνωστό, το έντερο για τους ειδικούς αξιολογείται ως ένας δεύτερος εγκέφαλος για το ανθρώπινο σώμα. 

Τροφές πλούσιες σε πρεβιοτικά είναι όλες οι τροφές που είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες όπως τα φρούτα, τα λαχανικά, τα όσπρια και βεβαίως τροφές ολικής άλεσης. 

Κάποιες τροφές πλούσιες σε προβιοτικά είναι η μαύρη σοκολάτα, ο αρακάς, το γιαούρτι με ετικέτα “ζωντανή και ενεργή καλλιέργεια”, το κεφίρ, η μπύρα, τα μαλακά ώριμα τυριά, οι ελιές. 

 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ