Ψυχοσωματικά συμπτώματα που μπορεί να προκαλέσει η ανθυγιεινή διατροφή

Υπάρχουν κάποιες συνήθειες που επηρεάζουν τα επίπεδα ενέργειας, την ικανότητα συγκέντρωσης, τη διάθεση και κάθε πτυχή της σωματικής και ψυχικής υγείας.

Έτσι ανθυγιεινές τροφές, χαμηλή πρόσληψη θερμίδων και έλλειψη βασικών θρεπτικών συστατικών οδηγούν συχνά σε ευρύ φάσμα συμπτωμάτων που δυσκολευόμαστε να ερμηνεύσουμε.

Κάποια συμπτώματα που σας ταλαιπωρούν ενδέχεται να οφείλονται στις κακές διατροφικές σας συνήθειες:

  • Η έλλειψη φυτικών ινών είναι η συνηθέστερη αιτία της δυσκοιλιότητας. Από την άλλη, η αύξηση στην κατανάλωση φρούτων, λαχανικών, προϊόντων ολικής άλεσης και οσπρίων είναι το πρώτο βήμα στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας. Οι φυτικές ίνες προωθούν την απομάκρυνση των περιττών υπολειμμάτων από το γαστρεντερικό σωλήνα, επομένως η έλλειψή τους οδηγεί στη δυσκοιλιότητα και τις ενοχλήσεις που αυτή συνεπάγεται, όπως το φούσκωμα, ο πόνος στην κοιλιά και τα αέρια.
  • Δεν έχετε σταθερή διάθεση: Για να παραμείνουν υψηλά τα επίπεδα ενέργειας και σταθερά τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα όλη μέρα, δύο παράμετροι που επηρεάζουν άμεσα τη σωματική υγεία αλλά και τη διάθεση, πρέπει ο οργανισμός να έχει συνεχή παροχή ενέργειας, δηλαδή θερμίδες. Ειδικά εάν γυμνάζεστε συστηματικά, δεν πρέπει να αφήνετε τον οργανισμό σας να εξαντλείται θερμιδικά, αλλά τα γεύματά σας πρέπει να είναι συχνά, αρκετά πλούσια και θρεπτικά.
  • Ο σίδηρος είναι ένα μέταλλο απαραίτητο για να διατηρήσετε υψηλά τα επίπεδα ενέργειας μέσα στην ημέρα, καθώς συμβάλλει στη μεταφορά οξυγόνου σε ολόκληρο το σώμα. Εάν τα επίπεδα σιδήρου στον οργανισμό είναι χαμηλά, ο οργανισμός δεν παράγει αρκετά ερυθρά αιμοσφαίρια, τα οποία μεταφέρουν αποτελεσματικά το οξυγόνο. Γι’ αυτό άλλωστε ένα από τα βασικά συμπτώματα της αναιμίας είναι η επίμονη κόπωση.
  • Οι υδατάνθρακες έχουν «δαιμονοποιηθεί» εδώ και πολλά χρόνια, καθώς θεωρούνται βασικοί υπαίτιοι για την αύξηση του βάρους. Φυσικά και πρέπει να αποφεύγετε την υπερβολική κατανάλωση «κακών» υδατανθράκων, όπως αυτοί που υπάρχουν σε έτοιμα αρτοσκευάσματα, πατατάκια, γλυκά και λευκά ζυμαρικά, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι οι υδατάνθρακες δεν είναι απαραίτητοι στη διατροφή. Η πολύ χαμηλή πρόσληψη υδατανθράκων συνδέεται με τα χαμηλά επίπεδα ενέργειας αλλά και με τη μείωση των επιπέδων σεροτονίνης, ενός νευροδιαβιβαστή που επηρεάζει άμεσα τη διάθεση.
  • Συστατικά όπως οι πρωτεΐνες, ο σίδηρος, η βιταμίνη Ε, το μαγνήσιο, το σελήνιο και ο χαλκός επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την υγεία και την όψη των μαλλιών. Εάν υποψιάζεστε ότι οι διατροφικές ελλείψεις ευθύνονται για την τριχόπτωση, ξεκινήστε ενσωματώνοντας στη διατροφή σας περισσότερα φρούτα και λαχανικά, καθώς είναι πλούσια σε κάθε στοιχείο απαραίτητο για την υγιή ανάπτυξη της τρίχας. Όσο για τις πρωτεΐνες, καλές πηγές είναι το κοτόπουλο, το ψάρι, οι ξηροί καρποί και το γιαούρτι, ενώ σίδηρο μπορείτε να πάρετε από τροφές όπως τα όσπρια και το σπανάκι.

Από το newsroom του Healthmag.gr

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ