Πτωτικά κινήθηκε η αγορά φαρμάκου μέσα στο Μάιο

Σύμφωνα με τα στοιχεία της IQVIA, κατά τις δύο «μεσαίες» εβδομάδες του Μαΐου τα φαρμακεία σημείωσαν απώλειες τζίρου.

Δεύτερη εβδομάδα απωλειών για τα φαρμακευτικά και μη σκευάσματα που κυκλοφορούν από τα ελληνικά φαρμακεία, διαπιστώνει η IQVIA μέσα στο Μάιο, καταδεικνύοντας ως πιο ανθεκτική την αγορά των προϊόντων φροντίδας ασθενών. Η πτώση, ειδικά για τα φαρμακευτικά σκευάσματα, συνταγογραφούμενα και μη, διαπιστώνεται όχι μόνο σε σχέση με το διάστημα που είχε προηγηθεί αλλά και σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Ειδικότερα σύμφωνα με τη σχετική έκθεση, που βασίζεται στα IQVIA Weekly Data, για την εβδομάδα 18/05 – 24/05 που αποτυπώνει την επίπτωση των τελευταίων γεγονότων στην αγοραστική συμπεριφορά των ασθενών και καταναλωτών, από τα φαρμακεία λιανικής σημειώθηκε σημαντική υποχώρηση στις κύριες κατηγορίες διακινούμενων σκευασμάτων από τα φαρμακεία.

Ειδικότερα, την εβδομάδα 18/05 – 24/05, οι κύριες προϊοντικές κατηγορίες που διακινούνται μέσω ιδιωτικών φαρμακείων κινήθηκαν σε πωλήσεις τεμαχίων, σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη εβδομάδα (11/05 – 17/05), ως εξής:

Φάρμακα: -12,1% (-1 εκατ. τμχ.)
Προϊόντα OTC: -6,7% (-111 χιλ. τμχ.)
Καλλυντικά: -8,4% (-78 χιλ. τμχ.)
Προϊόντα διατροφής: -8,8% (-6,4 χιλ. τμχ.)
Προϊόντα φροντίδας ασθενών: +14,6% (+58 χιλ. τμχ.). Να επισημάνουμε ότι στην κατηγορία αυτή περιλαμβάνονται και οι προστατευτικές μάσκες.

Οι υποκατηγορίες που οδηγούν αυτή την τάση από εβδομάδα σε εβδομάδα είναι οι παρακάτω:
Στα Φάρμακα, η κατηγορία των Καρδιολογικώνη οποία μειώνεται κατά -15,5% (-325 χιλ. τμχ.)
Στα Προϊόντα OTC, τα Αντιβηχικά μειώνονται κατά -17,8% (-37 χιλ. τμχ.)
Στα Καλλυντικά, τα Προϊόντα Γυναικείας Ομορφιάς μειώνονται κατά -13,9% (-24 χιλ. τμχ.)
Στα Προϊόντα διατροφής, η κατηγορία των Βρεφικών Τροφών μειώνεται κατά -9,6% (-5,3 χιλ. τμχ.)
Στα Προϊόντα Φροντίδας ασθενών, η κατηγορία Ιατρικά/Χειρουργικά Βοηθήματα (57), περιλαμβάνονται οι χειρουργικές μάσκες, αυξάνεται κατά +26,9% (+31 χιλ. τμχ.).

Σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2019 (20/05 – 26/05) οι τάσεις διαμορφώθηκαν ως εξής:
Φάρμακα: -7,6% (-598 εκατομ. τμχ.)
Προϊόντα OTC: -20,4% (-397 χιλ. τμχ.)
Καλλυντικά: +12,3% (+94 χιλ. τμχ.)
Προϊόντα διατροφής: -17,1% (-14 χιλ τμχ.)
Προϊόντα φροντίδας ασθενών: +9,3% (+38 χιλ. τμχ.)

Ενδεικτικά, κάποιες από τις υποκατηγορίες με τη μεγαλύτερη μεταβολή σε σχέση με το 2019 είναι:
Στα Φάρμακα, η κατηγορία των Αναπνευστικών η οποία μειώνεται κατά -30,8% (-192 χιλ. τμχ.)
Στα Προϊόντα OTC, τα Παυσίπονα/Αντιπυρετικά μειώνονται κατά -27,5% (-196 χιλ. τμχ.)
Στα Καλλυντικά, τα προϊόντα Ομορφιάς αυξάνονται κατά +38,3% (+75 χιλ. τμχ.)
Στα Προϊόντα διατροφής, η κατηγορία Ειδικής Διατροφής Ενηλίκων μειώνεται κατά -13,3% (-7,8 χιλ. τμχ.)
Στα Προϊόντα Φροντίδας ασθενών, τα Ιατρικά/Χειρουργικά Βοηθήματα αυξάνονται κατά +139,0% (+84 χιλ. τμχ.).

Υπενθυμίζεται ότι τα IQVIA Weekly Data συλλέγονται από 2000 και πλέον φαρμακεία, σε όλη την Ελλάδα, και αποτυπώνουν την αγορά σε 70 περιοχές.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ