Ρόφημα αμυγδάλου: Γιατί έχει τόσο μεγάλη διατροφική αξία

Το ρόφημα αμυγδάλου, για όσους δεν το γνωρίζουν είναι ένα κρεμώδες ρόφημα με υπέροχη μοναδική γεύση, το οποίο καταναλώνεται εδώ και εκατοντάδες χρόνια. Παρασκευάζεται αναμιγνύοντας αλεσμένα αμύγδαλα με νερό και κάποιο γλυκαντικό. Ωστόσο, φαίνεται να είναι γνωστό σε όσους αποφεύγουν να καταναλώνουν γαλακτοκομικά προϊόντα, λόγω αλλεργίας στην καζεΐνη (πρωτεΐνη γάλακτος αγελάδας) ή εξαιτίας δυσανεξίας στη λακτόζη (υδατάνθρακας γάλακτος αγελάδας). Χρησιμοποιείται επίσης από τους αυστηρά χορτοφάγους, ως υποκατάστατο των γαλακτοκομικών προϊόντων καθότι είναι μια φυτική τροφή.

Ρόφημα αμυγδάλου και η διατροφική του αξία

Από την πληθώρα των θρεπτικών συστατικών που έχει το ρόφημα αμυγδάλου, χαρακτηριστικά αναφέρουμε τις φυτικές ίνες, το μαγνήσιο, το ψευδάργυρο, το σίδηρο, το κάλιο, το ασβέστιο, το φώσφορο, τα φλαβονοειδή και τις βιταμίνες Ε, D, A. Καθώς τα αμύγδαλα είναι φυτικό τρόφιμο, το ρόφημα αμυγδάλου είναι εκ φύσεως χαμηλό σε κορεσμένα λιπαρά, αλλά περιέχει περισσότερο μονοακόρεστα λιπαρά που βοηθάνε την καρδιαγγειακή υγεία.

Αξίζει να αναφέρουμε δε, ότι το ρόφημα αμυγδάλου δεν περιέχει χοληστερόλη αλλά ούτε και λακτόζη, και κατ’επέκταση συμβάλλει στη μείωση της διατροφικής χοληστερόλης και αποτελεί ιδανική επιλογή για όσους αντιμετωπίζουν δυσανεξία ή αλλεργία στο γάλα αγελάδας. Όλα αυτά, αποδίδοντας μόλις 24 θερμίδες ανά 100ml, πράγμα που το καθιστά σημαντικό σύμμαχο αν βρίσκεστε σε προσπάθεια απώλειας ή διατήρησης ενός φυσιολογικού βάρους.

Ρόφημα αμυγδάλου και οφέλη στην υγεία

Αν και χρειάζεται περαιτέρω έρευνα, τα μέχρι στιγμής ευρήματα δείχνουν ότι το ρόφημα αμυγδάλου μπορεί να είναι ένα αποτελεσματικό υποκατάστατο του αγελαδινού γάλακτος σε βρέφη με αλλεργία ή δυσανεξία στο αγελαδινό γάλα.

Ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος

Λόγω της υψηλής του περιεκτικότητας σε βιταμίνη Ε, μπορεί να βοηθήσει στην επιβράδυνση της γήρανσης, στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και να «χαρίσει» ένα υγιές – λαμπερό δέρμα.

Μείωση «κακής» χοληστερόλης

Επιπρόσθετα, λόγω των φλαβονοειδών που περιέχει, μπορεί να μειώσει την «κακή» χοληστερόλη (LDL).

Κατάλληλο για άτομα με καρδιακά προβλήματα

Συγχρόνως, εξαιτίας των μονοακόρεστων λιπαρών καθίσταται ως μια υγιεινή επιλογή έναντι ζωικών λιπαρών, ειδικά για όσους αντιμετωπίζουν καρδιακά προβλήματα.

Εύρυθμη λειτουργία του πεπτικού συστήματος

Πολλοί που θα έχουν δοκιμάσει το ρόφημα αμυγδάλου, σχολιάζουν ότι το νιώθουν «πιο ελαφρύ – πιο εύπεπτο». Πράγματι είναι, εν μέρει λόγω των φυτικών ινών που περιέχει (1 γραμμάριο ανά μερίδα). Βοηθά μακροπρόθεσμα στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας, στην εύρυθμη λειτουργία του πεπτικού συστήματος και στην ρύθμιση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα.

Κατάλληλο για διαβητικούς

Παράλληλα, λόγω του χαμηλού γλυκαιμικού φορτίου, μπορεί να καταναλωθεί από διαβητικούς.

Εμπλουτισμός με βιταμίνες Α, D και B12

Αξίζει να σημειωθεί, ότι τα περισσότερα ροφήματα αμυγδάλου είναι εμπλουτισμένα με βιταμίνες Α (για καλύτερη όραση και δέρμα), D και B12, προσδίδοντας ένα σημαντικό ποσοστό της ημερήσιας συνιστώμενης πρόσληψης αυτών των θρεπτικών συστατικών. Οι βιταμίνες A και D θεωρούνται σημαντικές για τη διατήρηση ενός υγιούς ανοσοποιητικού συστήματος και η βιταμίνη B12 αποτελεί σημαντικό συστατικό, διότι συμβάλλει στην ομαλή λειτουργία του νευρικού συστήματος, καθώς και στην παραγωγή των ερυθρών αιμοσφαιρίων και του DNA. Το ίδιο ισχύει και για το ασβέστιο, το οποίο είναι απαραίτητο δομικό συστατικό των οστών και των δοντιών, μειώνοντας τον κίνδυνο για οστεοπόρωση αλλά συμβάλλοντας και στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης.

Διαβάστε τις ετικέτες των προϊόντων, για να επιλέξετε το ρόφημα που είναι καλύτερο για εσάς και ταιριάζει στις διατροφικές σας ανάγκες και προτιμήσεις.

Πώς να εντάξετε το ρόφημα αμυγδάλου στη διατροφή σας

  • Σε παγωτό (ανακατέψτε και καταψύξτε μπανάνες, μέλι και ρόφημα αμυγδάλου)
  • Σε smoothies (με φρούτα: μπανάνα ή φράουλες και τριμμένο πάγο)
  • Σε milkshake
  • Σε συνδυασμό με δημητριακά ολικής άλεσης
  • Σε γλυκές κρέμες, ρυζόγαλο
  • Σε συνταγές που απαιτούν ψήσιμο: κέικ, ψωμί
  • Σε λαχανικά ογκρατέν (μπρόκολο, κουνουπίδι)
  • Σε μπεσαμέλ (με τυρί και σπανάκι)
  • Αντί για κρέμα γάλακτος στη μακαρονάδα ή στο ριζότο με άσπρη σάλτσα
  • Σε κρεμώδεις σούπες

Πηγή: Mednutrition

Διαβάστε ακόμη 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ