Συμπληρώματα: Η σωστή ώρα της μέρας για να πάρεις κάθε βιταμίνη

Αν λαμβάνεις συμπληρώματα ή πολυβιταμίνες, ένα σημαντικό θέμα είναι η ώρα που τις λαμβάνεις. Γιατί είναι σημαντικό να λαμβάνεις κάθε βιταμίνη στη σωστή της ώρα; Αφενός γιατί μπορείς να διαχειριστείς τις παρενέργειες που πιθανόν έχουν αφετέρου γιατί για κάποιες βιταμίνες πετυχαίνεις καλύτερη απορρόφηση συγκεκριμένες ώρες, όχι λόγω της ώρας αλλά επειδή συνδυάζονται με συγκεκριμένα γεύματα. Για παράδειγμα, κάποιος που παίρνει συμπληρώματα μελατονίνης τα οποία βοηθούν στην επίτευξη καλύτερου ύπνου, είναι αδιανόητο να τα πάρει με το πρωινό του. Ομοίως κάποιος που λαμβάνει μαγνήσιο, το οποίο χαλαρώνει το σώμα καλό είναι να το λαμβάνει με το βραδινό γεύμα. 
 
Ποια συμπληρώματα πρέπει να παίρνεις με άδειο στομάχι…
 
Τα υδατοδιαλυτά συμπληρώματα και τα μέταλλα καλό είναι να λαμβάνονται με άδειο στομάχι καθώς ο οργανισμός τα απορροφά και τα μεταβολίζει πιο εύκολα. Τέτοιες βιταμίνες μπορεί να είναι η βιταμίνη C σε κάποιες μορφές της ή η βιταμίνη Β. Η διάλυσή τους πρέπει να γίνεται σε ένα ολόκληρο ποτήρι με νερό και να λαμβάνονται με άδειο στομάχι, ιδανικά νωρίς το πρωί. Ειδικά οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β, όταν λαμβάνονται νωρίς το πρωί και ειδικά όταν είναι υδατοδιαλυτές -άρα απορροφούνται πιο άμεσα και εύκολα με άδειο στομάχι– μπορούν να χαρίσουν ενέργεια για το σύνολο της μέρας. Σύμφωνα με μελέτες, τα άτομα με έλλειψη βιταμινών του συμπλέγματος Β, ανεπάρκεια σιδήρου, μαγνησίου και βιταμίνης C, συχνά υποφέρουν από κόπωση και έλλειψη ενέργειας. 
 
Ο σίδηρος από την άλλη πλευρά, δεσμεύεται από γαλακτοκομικά προϊόντα με αποτέλεσμα να μην απορροφάται όταν συνδυάζεται με αυτά. Κάπως έτσι, η λήψη του με άδειο στομάχι και σε συνδυασμό με βιταμίνη C, εξασφαλίζει καλύτερη απορρόφηση. Ωστόσο, επειδή πρόκειται για βαρύ συμπλήρωμα που μπορεί να προκαλέσει στομαχικές διαταραχές, μπορεί να λαμβάνεται με γεμάτο στομάχι αρκεί στο γεύμα να μην υπάρχουν γαλακτοκομικά προϊόντα. 
 
Κάποιοι τύποι προβιοτικών, επίσης, σύμφωνα με μελέτες είναι πιο αποτελεσματικοί όταν λαμβάνονται 30 λεπτά πριν από το γεύμα. 
 
Ποια συμπληρώματα πρέπει να συνδυάζονται με γεύμα…
 
Οι λιποδιαλυτές βιταμίνες πρέπει να λαμβάνονται μαζί με σνακς ή γεύματα που περιέχουν λίπος. Όταν λαμβάνονται με αβοκάντο, κρόκους αυγών ή ελαιόλαδο. Τέτοιες βιταμίνες είναι οι: D, E, A, K. Άλλες βιταμίνες που πρέπει να συνδυάζονται με γεύματα είναι: το ανθρακικό ασβέστιο αφού τα γαστρικά υγρά που παράγει ο οργανισμός μετά και κατά τη διάρκεια του γεύματος βοηθούν στην απορρόφηση αυτού του συμπληρώματος. Ακόμη, το μαγνήσιο αφού όταν λαμβάνεται με άδειο στομάχι μπορεί να προκαλέσει διάρροια. 
 
Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε ότι οι βιταμίνες που λαμβάνει μια γυναίκα κυρίως το πρώτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης, καλό είναι να λαμβάνονται μαζί με κάποιο ελαφρύ σνακ και όχι με άδειο στομάχι. Ας μην ξεχνάμε ότι το στομάχι της εγκύου τους πρώτους μήνες κύησης είναι έτσι κι αλλιώς σε μεγάλη ευαισθησία και καλό θα ήταν να μην ταλαιπωρηθεί περισσότερο… 
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ