Το προφίλ σας στο Facebook αποκαλύπτει από ποια νοσήματα μπορεί να πάσχετε

Αυτά που ανεβάζουμε στο Facebook αποκαλύπτουν για εμάς πολλά περισσότερα από αυτά που πιστεύουμε. Νέα μελέτη έδειξε ότι, μεταξύ άλλων, μπορεί να βοηθήσουν στον εντοπισμό ασθενειών, όπως ο διαβήτης, το άγχος, η κατάθλιψη και η ψύχωση.

Ερευνητές από τα Πανεπιστήμια Pennsylvania και Stony Brook πιστεύουν ότι η γλώσσα, που χρησιμοποιούμε στις δημοσιεύσεις (posts) μας, θα μπορούσε να είναι δείκτης συγκεκριμένων νοσημάτων και, με τη συγκατάθεση των ασθενών, θα μπορούσαν να παρακολουθούνται, ακριβώς όπως γίνεται με τα φυσικά συμπτώματα.

Για παράδειγμα δημοσιεύσεις, που ανέφεραν τις λέξεις «ποτό», «μεθυσμένος» ή «μπουκάλι» προέβλεψαν την κατάχρηση αλκοόλ.

Άλλες λέξεις, ωστόσο, δεν ήταν τόσο εύκολο να ερμηνευθούν. Για παράδειγμα οι άνθρωποι, που χρησιμοποιούσαν μια πιο «θρήσκα» γλώσσα και συχνά έγραφαν «Θεός» ή «προσευχή», ήταν 15 φορές πιο πιθανό να έχουν διαβήτη, από εκείνους που χρησιμοποίησαν αυτές τις λέξεις λιγότερο.

Επιπρόσθετα οι λέξεις, που εκφράζουν εχθρότητα, όπως «ηλίθιος» ή βλασφημίες, χρησίμευσαν ως δείκτες για κατάχρηση ναρκωτικών και για ψυχώσεις.

Η μελέτη, που θα δημοσιευθεί αύριο στο επιστημονικό περιοδικό PLOS ONE, έδειξε ότι μπόρεσαν να προβλεφθούν όχι μία, όχι δύο, αλλά 21 ιατρικές καταστάσεις, από εγκυμοσύνη έως δερματικές διαταραχές, από την ανάλυση των προφίλ των στο Facebook.

Μάλιστα οι 10 από αυτές μπόρεσαν να προβλεφθούν με μεγαλύτερη επιτυχία μέσω του Facebook, από ό,τι από τις πληροφορίες του δημογραφικού.

Οι ενημερώσεις του Facebook ήταν «ιδιαίτερα αποτελεσματικές στην πρόβλεψη του διαβήτη και ψυχικών νοσημάτων, όπως άγχος, κατάθλιψη και ψυχώσεις», αναφέρουν χαρακτηριστικά οι συγγραφείς.

Συνολικά εξέτασαν 949.530 ενημερώσεις κατάστασης (status update) στο Facebook από 999 συμμετέχοντες, των οποίων οι δημοσιεύσεις ήταν μεγαλύτερες των 500 λέξεων.

«Ελπίζουμε ότι οι πληροφορίες, που συλλέγονται από τα posts, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την καλύτερη ενημέρωση των ασθενών και των επαγγελματιών υγείας», δήλωσε η επικεφαλής συγγραφέας Raina Merchant, MD, MS, διευθύντρια του Κέντρου Ψηφιακής Υγείας στο Πανεπιστήμιο της Pennsylvania και αναπληρώτρια καθηγήτρια επείγουσας ιατρικής.

«Δεδομένου ότι οι δημοσιεύσεις στα social media συχνά αφορούν στις επιλογές του τρόπου ζωής ενός ατόμου και στις εμπειρίες του ή στο πώς νιώθει, αυτές οι πληροφορίες θα μπορούσαν να δώσουν πρόσθετες πληροφορίες σχετικά με τη διαχείριση της νόσου και την επιδείνωσή της».

 

 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ