Έρευνα: αύξηση της μοναξιάς και της κατάθλιψης φέρνει η αυξημένη χρήση των social media την περίοδο του lockdown

Επτά στους δέκα Έλληνες δηλώνουν ότι αύξησαν τον χρόνο (και ενέργεια) που αφιερώνουν στα social από την έναρξη των lockdown από τον περασμένο Μάρτιο έως σήμερα σύμφωνα με την πανελλήνια έρευνα Focus on Tech Life της Focus Bari.

Η έρευνα εντοπίζει τη διείσδυση του internet μεταξύ Ελλήνων 16-74 ετών στο 92%, μιας και υπήρξε ανάπτυξη της digital ζωής μας λόγω της πανδημίας. Bλέπουμε δηλαδή ότι οι 9 στους 10 Έλληνες, χρησιμοποιούν το internet καθημερινά στην ζωή τους, αφού πλέον η ενημέρωση, διασκέδαση, επικοινωνία αλλά και οι αγορές γίνονται διαδικτυακά.

Το Facebook έχει φτάσει στο 75%. Οι 3 στους 4 Έλληνες έχουν τουλάχιστον ένα προφίλ, ενώ ακολουθούν τα Youtube και Instagram στο 62% και 55% αντίστοιχα. Aύξηση χρηστών περίπου 10% υπήρξε στη χρήση από μεγαλύτερες ηλικίες (65-74).

Στην περίοδο  που είχαμε καθολικό lockdown, οι χρήστες αύξησαν την παρουσία τους στα social media.

Οι 7 στους 10 Έλληνες δηλώνουν οτι αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στα social media από την έναρξη των lockdown.

Τα αποτελέσματα της έρευνας, έδειξαν ότι:

  • 2 στους 3 Έλληνες αγαπούν τα social γιατί τους κρατούν σ’ επαφή με φίλους, με την κοινωνία και γενικότερα τους κάνουν να νιώθουν συνδεδεμένοι με τον «έξω κόσμο»,
  • 2 στους 5 χρησιμοποιούν τα social για να προβάλουν την δουλειά τους ή/και να προσφέρουν επαγγελματικές υπηρεσίες τους
  • 3 στους 5 παραδέχονται ότι αφιερώνουν στα social περισσότερο χρόνο απ’ όσο θα ήθελαν και συχνά παρασύρονται από αυτά και αμελούν άλλες δράσεις που θα ήθελαν να κάνουν, όπως διάβασμα, κάποιο άλλο χόμπυ, άθλημα κλπ., ενώ…
  • 2 στους 5 κάθε μέρα λένε το πρωί στον εαυτό τους ότι δεν θα παρασυρθούν από τα social  χωρίς όμως να το πετύχουν.
  • 1 στους 3  ομολογεί ότι συχνά τα social τον/την κάνουν να αισθάνεται ακόμα περισσότερη μοναξιά—παρά την «σύνδεση»–καθώς κάποια posts φίλων τους κάνουν να αισθάνονται κατάθλιψη, και…
  • Ειδικά τα posts με φωτογραφίες από εποχές προ πανδημίας τους κάνουν να αισθάνονται θλίψη.

(Έρευνα: FocusBari)

social media