Νέα έρευνα: Γιατί τα μαθηματικά είναι τόσο σημαντικά για τον εγκέφαλο των εφήβων

Σύμφωνα με νέα έρευνα, η έλλειψη διδασκαλίας μαθηματικών, μπορεί να έχει επιπτώσεις στους εφήβους μετά την ηλικία των 16 ετών
Έφηβοι οι οποίοι έχουν σταματήσει να μελετούν μαθηματικά εμφάνισαν περιορισμένη ποσότητα μιας χημικής ουσίας του εγκεφάλου, που σχετίζεται με την ανάπτυξή του. Η ελάττωση αυτή της ουσίας εντοπίστηκε σε μία σημαντική περιοχή, που υποστηρίζει λειτουργίες σχετικές με μαθηματική λογική, μνήμη, μάθηση και επίλυση προβλημάτων.

Σύμφωνα με την νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στα Πρακτικά της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών, οι έφηβοι που σταμάτησαν να διαβάζουν μαθηματικά εμφάνισαν μεγαλύτερη καθυστέρηση στην εγκεφαλική και γνωστική ανάπτυξη σε σχέση με εκείνους που συνέχισαν να διαβάζουν τακτικά.

Η μελέτη, στην οποία συμμετείχαν 133 μαθητές, ηλικίας 14-18 ετών, διενεργήθηκε από ερευνητές στο Τμήμα πειραματικής ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης. Σε αντίθεση με τις περισσότερες χώρες του κόσμου, στην Μ. Βρετανία, οι μαθητές από την ηλικία των 16 ετών και άνω, μπορούν να αποφασίσουν μόνοι τους εάν θα συνεχίσουν να διδάσκονται μαθηματικές επιστήμες. Η κατάσταση αυτή επέτρεψε στους ερευνητές να διερευνήσουν το κατά πόσο η διακοπή αυτή μπορεί να επηρεάσει την εγκεφαλική ανάπτυξη και τις γνωστικές λειτουργίες.

Τι έδειξε η μελέτη

Σύμφωνα με τα ευρήματα, οι μαθητές που δεν διάβαζαν μαθηματικά, διέθεταν χαμηλότερη ποσότητα μίας πολύ σημαντικής χημικής ουσίας του εγκεφάλου (γ-αμινοβουτυρικό οξύ) σε μία κρίσιμη περιοχή του, η οποία επηρεάζεις κύριες γνωστικές λειτουργίες. Καταμετρώντας την ποσότητα της ουσίας αυτής, οι ερευνητές μπορούσαν να εντοπίσουν ποιοι μαθητές διάβαζαν μαθηματικά και ποιοι όχι.

Ο Roi Cohen Kadosh, Καθηγητής γνωστικής νευροεπιστήμης στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης και κύριος ερευνητής, σχολίασε σχετικά: «Οι μαθηματικές γνώσεις σχετίζονται με ένα ευρύ φάσμα πλεονεκτημάτων, συμπεριλαμβανομένων της επαγγελματικής αποκατάστασης, κοινωνικοοικονομικής κατάστασης και πνευματικής ευεξίας. Η εφηβεία είναι μία πολύ ευαίσθητη και σημαντική περίοδος στην ζωή ενός ανθρώπου που συνδέεται με κρίσιμες γνωστικές και εγκεφαλικές μεταβολές. Δυστυχώς, δίνοντας την επιλογή στους εφήβους να διακόψουν την μάθηση των μαθηματικών επιστημών σε αυτή την τόσο νεαρή ηλικία, φαίνεται να δημιουργείται ένα κενό μεταξύ εκείνων που σταματούν και εκείνων που συνεχίζουν».

Η μελέτη διενεργήθηκε από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης υπό τους ερευνητές: Γιώργος Ζαχαρόπουλος, Roi Cohen Kadosh, και Francesco Sella.

 

 

 

 

Πηγή: University of Oxford

έφηβοιανθρώπινος εγκέφαλοςμαθηματικά