Best Seller προϊόν για τα φαρμακεία αποδείχτηκαν οι μάσκες

Έντονα πτωτικά κινήθηκε η αγορά των φαρμακείων και την εβδομάδα μετά την Κυριακή του Πάσχα, με τη μόνο κατηγορία η οποία να εμφανίζει καλές επιδόσεις να είναι αυτή των προϊόντων φροντίδας λόγω της αύξησης πωλήσεων μασκών και γαντιών. Μάλιστα ακόμη και τα καλλυντικά υποχώρησαν πάνω από 13% όπως και τα OTC. Η πτώση αποδίδεται αφενός στη διατήρηση των απαγορευτικών μέτρων, αφετέρου στις αργίες. Επίσης μια κόμη παράμετρος είναι και το “στοκάρισμα” αυτών των προϊόντων μερικές εβδομάδες νωρίτερα, όταν τελικά αποδείχτηκε πως δεν τίθεται θέμα ελλείψεων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία από το IQVIA Weekly Data, την εβδομάδα 20/04 – 26/04, οι κύριες προϊοντικές κατηγορίες που διακινούνται μέσω ιδιωτικών φαρμακείων κινήθηκαν σε πωλήσεις τεμαχίων, σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη εβδομάδα (13/04 – 19/04), ως εξής:
Φάρμακα: -9,3% (-660 χιλ. τμχ.)
Προϊόντα OTC: -13,1% (-220 χιλ. τμχ.)
Καλλυντικά: -13,4% (-104 χιλ. τμχ.)
Προϊόντα διατροφής: -18,2% (-13 χιλ. τμχ.)
Προϊόντα φροντίδας ασθενών: +8,9% (+28 χιλ. τμχ.)

Οι υποκατηγορίες που οδηγούν αυτήν την τάση από εβδομάδα σε εβδομάδα είναι οι παρακάτω:
Στα Φάρμακα, η κατηγορία των Καρδιολογικών η οποία μειώνεται κατά -8,0% (-141 χιλ. τμχ.)
Στα Προϊόντα OTC, τα Παυσίπονα/Αντιπυρετικά μειώνονται κατά -14,0% (-85 χιλ. τμχ.)
Στα Καλλυντικά, τα Προϊόντα Ομορφιάς μειώνονται κατά -18,1% (-30 χιλ. τμχ.)
Στα Προϊόντα διατροφής, η κατηγορία των Βρεφικών Τροφών μειώνεται κατά -20,6% (-11 χιλ. τμχ.)
Στα Προϊόντα Φροντίδας ασθενών, η κατηγορία Ιατρικά/Χειρουργικά Βοηθήματα (κυρίως μάσκες και γάντια) αυξάνεται κατά +90,1% (+51 χιλ. τμχ.). Η αύξηση της ζήτησης σχετίζεται με την επερχόμενη χαλάρωση των περιοριστικών μέτρων της κυκλοφορίας από 4/5.

Σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2019 (22/04 – 28/04) οι τάσεις διαμορφώθηκαν ως εξής:
Φάρμακα: -24,0% (-2 εκατομ. τμχ.)
Προϊόντα OTC: -32,7% (-710 χιλ. τμχ.)
Καλλυντικά: -12,0% (+92 χιλ. τμχ.)
Προϊόντα διατροφής: -35,3% (-32 χιλ τμχ.)
Προϊόντα φροντίδας ασθενών: -13,7% (-54 χιλ. τμχ.)

Ενδεικτικά, κάποιες από τις υποκατηγορίες με τη μεγαλύτερη μεταβολή σε σχέση με το 2019 είναι:
Στα Φάρμακα, η κατηγορία των Αναπνευστικών η οποία μειώνεται κατά -43,9% (-330 χιλ. τμχ.)
Στα Προϊόντα OTC, τα Παυσίπονα/Αντιπυρετικά μειώνονται κατά -37,9% (-320 χιλ. τμχ.)
Στα Καλλυντικά, τα προϊόντα Προσωπικής Υγιεινής, περιλαμβάνονται τα αντισηπτικά τζελ χεριών, αυξάνονται κατά +62,4% (+51 χιλ. τμχ.)
Στα Προϊόντα διατροφής, η κατηγορία των Βρεφικών Τροφών (35) μειώνεται κατά -34,8% (-23 χιλ. τμχ.)
Στα Προϊόντα Φροντίδας ασθενών, τα Ιατρικά/Χειρουργικά Βοηθήματα (57) αυξάνονται κατά +105,6% (+55 χιλ. τμχ.) και εδώ παρά τη συνολική μείωση της κατηγορίας.
Υπενθυμίζεται ότι τα IQVIA Weekly Data συλλέγονται από 2000 και πλέον φαρμακεία, σε όλη την Ελλάδα, και αποτυπώνουν την αγορά σε 70 περιοχές.

μάσκαOTCIQVIAιδιωτικά φαρμακεία