Οι τροφές πλούσιες σε κάλιο ενισχύουν την υγεία της καρδιάς των γυναικών

Το νάτριο καταναλώνεται συνήθως με τη μορφή αλατιού σε επεξεργασμένα και υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα στα οποία πολλοί από εμάς είναι δύσκολο να αντισταθούμε. 

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), τα καρδιαγγειακά νοσήματα  είναι η κύρια αιτία θανάτου παγκοσμίως, βάζοντας τέλος σε περίπου 17,9 εκατομμύρια ζωές κάθε χρόνο.

Μια δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε νάτριο μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο εμφάνισης υψηλής αρτηριακής πίεσης, η οποία είναι ένας βασικός παράγοντας κινδύνου για καρδιαγγειακή νόσο.   Τα επεξεργασμένα τρόφιμα, ιδιαίτερα τα εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα , περιέχουν συχνά υψηλά επίπεδα αλατιού, έτσι πολλοί άνθρωποι δυσκολεύονται να ελέγξουν την πρόσληψη νατρίου.

Νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Medical News Today αυτή την εβδομάδα δείχνει ότι οι γυναίκες μπορεί να αντισταθμίσουν μέρος του κινδύνου που ενέχει η διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε νάτριο, καταναλώνοντας περισσότερα τρόφιμα πλούσια σε κάλιο

Ωστόσο, η μελέτη διαπίστωσε ότι η σχέση μεταξύ διατροφικού καλίου και αρτηριακής πίεσης ήταν πολύ λιγότερο ισχυρή στους άνδρες.

Συνολικά, η μελέτη διαπίστωσε ότι όσοι είχαν την υψηλότερη πρόσληψη καλίου είχαν 13% χαμηλότερο κίνδυνο καρδιαγγειακών επεισοδίων από εκείνους με τη χαμηλότερη.

Μια μελέτη από την Ολλανδία, που δημοσιεύθηκε στο European Heart Journal , διαπίστωσε ότι οι γυναίκες μπορεί να είναι σε θέση να καταπολεμήσουν τις επιπτώσεις του νατρίου τρώγοντας μια διατροφή πλούσια σε κάλιο, μειώνοντας ενδεχομένως τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου.

Για να αυξήσει την πρόσληψη καλίου, ένα άτομο θα πρέπει να συμπεριλάβει στη διατροφή του τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο .

Αυτά περιλαμβάνουν:

  • μπανάνες
  • γλυκοπατάτες
  • αποξηραμένα φρούτα, όπως σταφίδες, βερίκοκα και δαμάσκηνα
  • φασόλια, μπιζέλια και φακές
  • θαλασσινά
  • αβοκάντο.

 

Διαβάστε ακόμα: 

Κάλιο: Γιατί το σώμα μας το χρειάζεται και από ποιες τροφές θα το πάρετε;

νάτριοκαλή υγείαfront-storiesκάλιοτρόφιμα με κάλιοαλάτι