Πώς μαθαίνει ένα νήπιο περισσότερες λέξεις

Έρευνα αποκαλύπτει τον τρόπο, για να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους. Πέρα από το να τους μιλάμε και να τους διαβάζουμε, υπάρχει ένας, ακόμη, εύκολος τρόπος να τα βοηθήσουμε να μιλήσουν νωρίτερα και να τα πουν… όλα.

Κι αυτός δεν είναι άλλος, από το να φέρουμε σε επαφή το παιδί μας με ένα άλλο παιδί, για να παίξουν και να αλληλεπιδράσουν.

Διότι, όπως φαίνεται, η πιο σίγουρη οδός για να μάθει ένα νήπιο πιο πολλές λέξεις, είναι με την επαφή του με ένα άλλο παιδί.

Οι εγκέφαλοι των παιδιών είναι “σφουγγάρια”, που “ρουφάνε” κάθε είδους πληροφορία από το περιβάλλον τους. Και φαίνεται ότι μιμούνται τα μοτίβα ομιλίας της οικογένειάς τους.

“Πολλά από αυτά που γνωρίζουμε για τον κόσμο, τα μαθαίνουμε από άλλους ανθρώπους”, δήλωσε ο Yuanyuan Wang από το κρατικό Πανεπιστήμιο του Οχάιο, που θα παρουσιάσει τα νέα ευρήματα σε συνέδριο τις επόμενες μέρες.

“Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για μικρά παιδιά”.

Ο λόγος εξελίσσεται ανάλογα με την ηλικία, το φύλο, ακόμη και την κοινωνική τάξη. Τα παιδιά επεξεργάζονται αυτές τις πληροφορίες και τις μετουσιώνουν σε ομιλία, για να μπορέσουν να κατανοήσουν τις πληροφορίες, που προέρχονται από τους άλλους ομιλητές.

Οι ερευνητές ήθελαν να καθορίσουν την ηλικιακή ομάδα, η οποία είχε την μεγαλύτερη επιρροή στα παιδιά ηλικίας 2 ετών, με βάση το πώς υιοθετούν νέες λέξεις. Για να το διαπιστώσουν αυτό, έκαναν δύο πειράματα.

“Είναι συναρπαστικό να μαθαίνεις ότι τα παιδιά μαθαίνουν επιλεκτικά από άλλα παιδιά, με τα οποία συνομιλούν”, δήλωσε ο Dr Wang.

“Αυτό έχει συνέπειες στην κοινωνική γνώση και στην επιλεκτική κοινωνική μάθηση”.

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι τα νήπια ενδιαφέρονται για την ανάπτυξη των δικών τους ομιλιών και μπορεί να είναι περισσότερο συντονισμένα με τους ήχους άλλων παιδιών – ομιλητών, που μοιάζουν με τους δικούς τους. Αυτή η ικανότητα εκμάθησης επιλεκτικά από μια συγκεκριμένη κοινωνική ομάδα μπορεί να χρησιμεύσει ως βάση, για την ανάπτυξη προτιμήσεων μεταξύ κοινωνικών ομάδων αργότερα στη ζωή.

“Η ευαισθησία στις ιδιότητες του ομιλητή βρέθηκε να σχετίζεται με την επεξεργασία του λόγου και με την ανάπτυξη της γλώσσας”, όπως εξήγησαν.

“Αυτά σχετίζονται αργότερα με προσωπικά, ακαδημαϊκά, κοινωνικά και γενικά επιτεύγματα”.

 

 

λόγος