Τα βιντεοπαιχνίδια δεν επηρεάζουν την κοινωνική ζωή των αγοριών

Τα τελευταία χρόνια, οπότε η δημοφιλία των βιντεοπαιχνιδιών “έχει χτυπήσει κόκκινο”, γονείς και εκπαιδευτικοί εκφράζουν έντονες ανησυχίες σχετικά με τις επιπτώσεις που αυτά έχουν στην υγεία και στη συμπεριφορά των παιδιών.

Ερευνητές από το Νορβηγικό Πανεπιστήμιο Επιστήμης και Τεχνολογίας (NTNU), το Κέντρο Κοινωνικής Έρευνας NTNU, το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια Davis και το Νοσοκομείο St. Olav’s στη Νορβηγία, με επικεφαλής την Beate Wold Hygen, είδαν ότι τα βιντεοπαιχνίδια επηρεάζουν περισσότερο την κοινωνική ανάπτυξη των κοριτσιών ηλικίας 10 ετών, από ό, τι των 12χρονων κοριτσιών, που έπαιζαν λιγότερο συχνά, καθώς και των αγοριών.

Τα ευρήματα δημοσιεύονται στο περιοδικό Child Development.

Στη μελέτη συμμετείχαν 873 παιδιά, από διάφορα κοινωνικοοικονομικά επίπεδα, ηλικίας από 6 έως 12 ετών. Οι παράγοντες, που έλαβαν υπόψη οι ερευνητές, ήταν το φύλο, το κοινωνικοοικονομικό επίπεδο, ο δείκτης μάζας σώματος και ο χρόνος που περνάει το κάθε παιδί παίζοντας ηλεκτρονικά παιχνίδια με τους φίλους του στο τάμπλετ, στο κινητό, στον υπολογιστή, στην τηλεόραση και στις κονσόλες.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ο χρόνος, που τα αγόρια ξοδεύουν για βιντεοπαιχνίδια, είναι περισσότερος από εκείνον που αφιερώνουν τα κορίτσια, αλλά τα τελευταία είναι εκείνα που πιο συχνά απομονώνονται κοινωνικά και είναι δύσθυμα.

“Η μελέτη μας μπορεί να μετριάσει κάποιες ανησυχίες, σχετικά με τις δυσμενείς επιπτώσεις του παιχνιδιού στην ανάπτυξη των παιδιών. Μπορεί να μην είναι το ίδιο το παιχνίδι, που να απαιτεί την προσοχή μας, αλλά οι λόγοι, για τους οποίους ορισμένα παιδιά και έφηβοι ξοδεύουν πολύ ελεύθερο χρόνο, παίζοντας ηλεκτρονικά παιχνίδια”.

Ένα άλλο εύρημα αφορά στα παιδιά 8 και 10 χρόνων, τα οποία δυσκολεύονται με τις κοινωνικές δεξιότητες. Όπως φάνηκε, τα παιδιά αυτά είναι πιο πιθανό νε περνάνε περισσότερο χρόνο παίζοντας βιντεοπαιχνίδια.

Στην προσχολική ηλικία, πάντως, ο χρόνος, που περνάνε τα παιδιά μπροστά σε μια οθόνη, σχετίζεται με τη μετέπειτα εμφάνιση προβλημάτων προσοχής και συμπεριφοράς, σύμφωνα με μια νέα καναδική επιστημονική έρευνα, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό PLOS ONE.

Στη νέα μελέτη συμμετείχαν 2.400 οικογένειες. Οι γονείς ανέφεραν τον συνολικό χρόνο, που τα παιδιά τους αφιέρωναν στην οθόνη. Ο μέσος χρόνος ήταν 1,5 ώρες την ημέρα στην ηλικία των τριών ετών και 1,4 ώρες την ημέρα στην ηλικία των πέντε ετών.