Μύθοι και αλήθειες για τις σοκολάτες – Τι ισχύει όμως στην πραγματικότητα;

Πόσοι από εμάς δεν έχουμε ανοίξει το ψυγείο ψάχνοντας για ένα μικρό, έστω, κομματάκι σοκολάτας!

Πολλοί όμως έχουν συνδυάσει την κατανάλωσή της με την παχυσαρκία, τις ημικρανίες και άλλες αρνητικές για την υγεία επιπτώσεις.

Ποια είναι όμως είναι τελικά η πραγματικότητα;

Εμφάνιση ακμής

Η σχέση της κατανάλωσης σοκολάτας με την εμφάνιση ακμής είναι ένας μύθος. Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχουν επιστημονικές μελέτες που να αποδεικνύουν αυτό τον ισχυρισμό. Η εμφάνιση ακμής σχετίζεται με τις ορμονικές διαταραχές.

Ημικρανίες και σοκολάτα

Άλλως ένας μύθος είναι η συσχέτιση των ημικρανιών με την κατανάλωση σοκολάτας. Η συσχέτιση αυτή  στηρίζεται στο ότι η σοκολάτα δημιουργεί ημικρανίες λόγω της τυραμίνης που περιέχει. Η αλήθεια είναι ότι μία ολόκληρη σοκολάτα (100 γραμ.) περιέχει 0,75 μg/g τυραμίνη, ποσότητα ιδιαίτερα μικρή για να προκαλέσει ημικρανία.

Σοκολάτα και τερηδόνα

Όχι η σοκολάτα δεν προκαλεί τερηδόνα. Αντίθετα, κυρίως η σοκολάτα υγείας, περιέχει σε μεγάλη ποσότητα θεοβρωμίνη, η οποία αναστέλλει τη δράση παθογόνων οργανισμών στη στοματική κοιλότητα, που προκαλούν τερηδόνα στα δόντια. Ωστόσο, είναι σημαντικό να μην παραμελείτε το συστηματικό πλύσιμο των δοντιών σας, μετά από την κατανάλωση οποιουδήποτε γλυκού.

Η σοκολάτα παχαίνει

Η σοκολάτα είναι πλούσια σε καλά λιπαρά οξέα (στεατικό και ελαϊκό) και σε α-τοκοφερόλη, την πιο ενεργή μορφή της βιταμίνης Ε, που δρουν προστατευτικά στον οργανισμό.

Επίσης, η αύξηση σωματικού βάρους εξαρτάται από τις θερμίδες που προσλαμβάνονται καθημερινά από το σύνολο της διατροφής μας και της φυσικής μας δραστηριότητας.

Συνεπώς, η μέτρια κατανάλωση σοκολάτας (50-70γραμμ./εβδομάδα) στο πλαίσιο ισορροπημένης διατροφής και υγιεινού τρόπου ζωής προσφέρει γευστική απόλαυση σε συνδυασμό με αναρίθμητα οφέλη υγείας.

Φυσικά και θα πάρουμε βάρος εάν καταναλώνουμε μεγάλες ποσότητες σοκολάτας καθημερινά, όπως συμβαίνει και με την κατανάλωση υπερβολικής τροφής γενικά.

Η αφροδισιακές ιδιότητες της σοκολάτας – Βελτίωση της ψυχικής διάθεσης

Η αλήθεια είναι ότι η σοκολάτα προκαλεί μυϊκή και καρδιακή τόνωση, αυξημένη αιμάτωση των οργάνων, αυξημένη οξυγόνωση, χαλάρωση και ηρεμία. Δημιουργεί δηλαδή όλες τις βιολογικές προϋποθέσεις για να αναπτυχθεί φυσιολογική σεξουαλική δραστηριότητα.

Παράλληλα η σοκολάτα εκτός από την απόλαυση που χαρίζει, βοηθάει σημαντικά και στη βελτίωση της ψυχικής διάθεσης. Η αλήθεια είναι ότι η σοκολάτα περιέχει ουσίες με ψυχοδιεγερτικές ικανότητες (φαινυλαιθυλαμίνη), ενώ κατά την κατανάλωσή της εκκρίνονται από τον εγκέφαλο ενδορφίνες, ουσίες με αναλγητικές ιδιότητες που βελτιώνουν τη διάθεση και την ψυχολογία. Επιπλέον, εκκρίνεται σεροτονίνη, ουσία με αντικαταθλιπτική δράση.

Σοκολάτα και υγεία

Η σοκολάτα είναι πλούσια σε κάλιο, μαγνήσιο, ασβέστιο, βιταμίνες Α και Ε, καλά λιπαρά οξέα (στεατικό και ελαϊκό) και αμινοξέα. Λόγω του μαγνησίου και του καλίου που περιέχει προλαμβάνει την υπέρταση, ενώ ο περιεχόμενος χαλκός βοηθάει στη σύνθεση μελανίνης στο δέρμα και τα μαλλιά.

Σημαντικό στοιχείο το οποίο την κάνει ακόμα πιο θρεπτική είναι ο σίδηρος που περιέχει και είναι απαραίτητος για τη σύνθεση της αιμοσφαιρίνης.

Επίσης η υψηλή περιεκτικότητά της στα αντιοξειδωτικά του κακάο (φλαβονοειδή) που εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες, με αποτέλεσμα να βελτιώνουν τη ροή αίματος, τα επίπεδα χοληστερόλης, την υπέρταση και να προλαμβάνουν διάφορες μορφές καρκίνου.

Τα οφέλη της σοκολάτας γίνονται μεγαλύτερα όταν συνδυάζεται με ξηρούς καρπούς όπως τα αμύγδαλα τα οποία είναι πλούσια σε ασβέστιο και φυτικές ίνες, βιταμίνες συμπλέγματος Β, βιταμίνη Ε, μαγνήσιο, χαλκό, ψευδάργυρο, κάλιο και σίδηρο.

Η σοκολάτα μπορεί να αποτελέσει ένα από τα πιο απολαυστικά σνακ, αρκεί να είστε προσεκτικοί στην ποσότητα κατανάλωσής της (50-70γραμμ./εβδομάδα), κάτι που θα επαναλάβουμε ισχύει γενικότερα στη διατροφή σας.

Από το newsroom του Healthmag.gr

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ