Ορισμένα χαρακτηριστικά των ηλικιωμένων ανθρώπων συνδέονται με το τρόπο διαχείρισης των χρημάτων τους

Έρευνα που διεξήγαγε η Αμερικανική Ψυχολογική Ένωση συνδέει χαρακτηριστικά της προσωπικότητας με την διαχείριση των χρημάτων από τους ηλικιωμένους.

Νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε από την Αμερικανική Ψυχολογική Ένωση υποστηρίζει ότι οι άνθρωποι που είναι πιο δεκτικοί ή πιο ανοιχτοί σε νέες εμπειρίες ή αυτοί που είναι πιο νευρικοί και αρνητικοί μπορεί να ξοδεύουν τη σύνταξή τους γρηγορότερα συγκριτικά με αυτούς που είναι πιο εξωστρεφείς και αισιόδοξοι.

Η συγκεκριμένη μελέτη, δημοσιεύτηκε στην επιστημονική επιθεώρηση «Psychology and Aging» και σε αντιδιαστολή με προηγούμενες έρευνες που επικεντρώθηκαν σε πρακτικά ζητήματα είναι, κατά τη Σάρα Ασεμπέντο, επικεφαλής συντάκτρια της μελέτης από το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Τέξας, η πρώτη έρευνα που είχε ως στόχο να συνδέσει τα χαρακτηριστικά προσωπικότητας με τις αποφάσεις για τη διαχείριση των αποταμιεύσεων των συνταξιούχων.

Η Ασεμπέντο, ανέλυσε ψυχολογικά χαρακτηριστικά και χαρακτηριστικά προσωπικότητας σε πάνω από 3.600 άτομα, στις ΗΠΑ, με ηλικία 50 ετών και πάνω (η μέση ηλικία ήταν τα 70 έτη) το 2012 και το 2014. Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν μόνο συμμετέχοντες που έκαναν αναλήψεις από τους λογαριασμούς στους οποίους έμπαινε η σύνταξή τους ή από άλλους λογαριασμούς αποταμιεύσεων.

Οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια για τη μέτρηση αυτού που ψυχολόγοι ονομάζουν πέντε χαρακτηριστικά της προσωπικότητας (μοντέλο των πέντε παραγόντων – Big Five):

  • δεκτικότητα στην εμπειρία (σε αυτή την κλίμακα σκοράρουν ψηλά αυτοί που είναι δημιουργικοί, εφευρετικοί περιπετειώδεις και περίεργοι),
  • ευσυνειδησία (η οποία χαρακτηρίζει αυτούς που είναι πολύ προσεκτικοί, οργανωτικοί, εργάζονται σκληρά και είναι επιμελείς) ,
  • αισιοδοξία, συγκαταβατικότητα (χαρακτηρίζει κυρίως ανθρώπους συμπονετικούς, θερμούς, που προσφέρουν τη βοήθεια τους),
  • νευρωτισμός (κλίμακα στην οποία σκοράρουν υψηλά άτομα ιδιαίτερα ανήσυχα, νευρικά, κυκλοθυμικά).

Στη συνέχεια οι ερευνητές ανέλυσαν δεδομένα σχετικά με το κατά πόσο οι συμμετέχοντες θεωρούσαν ότι είχαν έλεγχο της οικονομικής τους κατάστασης και κατά πόσο αισθάνθηκαν θετικά ή αρνητικά συναισθήματα τις τελευταίες 30 ημέρες.

«Βρήκαμε ότι αυτοί που είχαν υψηλότερη ευσυνειδησία, εξωστρέφεια, θετικά συναισθήματα και αισθήματα ελέγχου των οικονομικών τους τραβούσαν λιγότερα χρήματα από τους λογαριασμούς τους συγκριτικά με αυτούς που σκόραραν υψηλότερα σε χαρακτηριστικά όπως δεκτικότητα στην εμπειρία, συγκαταβατικότητα, νευρωτισμός και αρνητικά συναισθήματα«, δήλωσε η Ασεμπέντο.

Τα ευρήματα δείχνουν, κατά την ερευνήτρια, ότι οι επαγγελματίες που ασχολούνται με τα οικονομικά θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τα χαρακτηριστικά προσωπικότητας των πελατών τους για τη δημιουργία στρατηγικών διαχείρισης των οικονομικών τους.

Από το newsroom του Healthmag.gr

Περισσότερα νέα, ρεπορτάζ και αναλύσεις:ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ

 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ